Ga naar inhoud

VHS naar DVD


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Videobewerken is erg leuk, alleen kost het veel tijd. Ik wil videobanden (vhs banden, niet van digitale videocamera) overzetten op dvd. Dit doe ik met de pc, alleen moeten de beelden gecodeerd worden en dat duurt me eigenlijk te lang. Vroeg me af of je altijd gebruik moet maken van codering voor het branden van dvd. Kun je niet het beeld van video inladen als mpeg 2 (biedt een softwarepakket deze optie?) en daarna direct branden. Wie weet een andere wellicht snelle manier, want ik heb aardig wat videobanden die ik over wil zetten op dvd.
Link naar reactie
Bij de meeste tv kaarten heb je ook de mogenlijkheid om het video opnemen metteen in mpeg te doen.\nIk dacht dat Nero zelfs de optie bied om metteen te branden (als je de juiste versie hebt)\nMaar je kunt beter een dvd-recorder voor bij de tv aanschaffen. Zonder hd kost heb je zo\'n ding al voor rond de 100 euro. Dit werkt veel beter ,veel sneller ,en je hebt veel betere kwaliteit.\nEn vhs is toch zo goed als afgeschreven ,dus je bent waarschijnlijk toch toe aan een dvd-recorder.
Link naar reactie
Nee ,als je wilt bewerken kun je dat beter metteen doen ,want vanaf een dvd weer importeren en gaan bewerken gaat niet echt goed.\nAls je uit de banden stukken wilt weg laten ,dan kun je ook met de dvd recorder opnemen ,en er gewoon bij blijven zttten ,en de recorder op pauze zetten als er stukken komen die je niet moet hebben.\nZo ging het monteren vroeger altijd ,toen de komputer\'s daar nog niet geschikt voor waren.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik sluit de video recorder met de scartuitgang aan op de externe (pinnacle) tv kaart via 3 x tulp , geel-rood-wit , en stel de tv kaart af op dvd-beste kwaliteit mpeg-2 , dat is 2,7 Gb. per uur.\r\nAls alles op de harde schijf staat bewerk ik de opname met Magix video de luxe 2008 , knippen op 1/100 sec. en daarna opslaan weer als mpeg-2.\r\nVervolgens is alles op DVD te branden in mijn geval met Nero-8.\r\nIk heb in mijn pc. ook een twin hauppauge tv tuner zitten maar dat geeft een iets minder eindresultaat.\r\nVerder wil ik graag opmerken dat je voor het bewerken met video software voldoende werkgeheugen en een behoorlijke video kaart moet hebben.\r\nIk ben zelf in 1976 begonnen met muziek programma,s op te nemen , vaak nog zwart/wit , toen nog met een Sony U-matic spoelen recorder en daarna in 1983 alles overgezet naar VHS met een JVC montage recorder , de VHS banden zijn nu 25 jaar oud en nog in prima conditie , wel elke 3 maanden doorspoelen .\r\nMisschien is mijn verhaal wat lang maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben , ik ben ook maar een (verwoed) amatuer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...