Ga naar inhoud

VHS naar pc met Pinnacle Dazzle


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een Pinnacle Dazzle dvc100 gekocht om VHS videobanden over te zetten op DVD\r\nMet een HI 8 videocamera werkt dat ook perfekt (meerdere keren zelfs)\r\nBewerken met Pinnacle Studio 10 was helemaal een feest\r\nEchter met een analoge Panasonic VHS recorder met dubbele scart krijg ik nooit een signaal.\r\nOok met een JVC videorecorder (ook dubbele scart) werkt het niet (scart 2 is Extern)\r\nIk gebruik een HP notebook van nog geen half jaar oud met Vista Ultimate.\r\nDe verbinding van de Dazzle gaat direkt via USB 2 in de pc zonder hub. De tulp? kabels gaan van de Dazzle met een \"verloopscart\" hulpstuk (3 tulipiaansluitingen )n de Externe uitgang van de Videorecorder.\r\nBij Pinnacle heb ik de nieuwste drivers opgehaald voor Dazzle Vista en ook voor Studio 10.\r\nDe Camera aansluiting gaat met een miniplug verloop naar tulip en die weer naar verloopscart hulpstuk.\r\nGraag tips.
Link naar reactie
Als ik het goed lees ,dan werkt het goed ,alleen met de vhs recorder\'s gaat het niet.\nHet enige waar het dan aan kan liggen is de verbinding van de recorder met de pc.\nDe fout zal waarschijnlijk zitten in de verloop scart. Dat is er misschien een voor INgangen ,en je moet nu juist UIT gangen hebben. \nDe scart verloopstukken met alleen ingang wordt meestal bij een kamera of spelcomputer meegeleverd ,want die wordt dan gebruikt om je apparaat op een tv aan te sluiten.\nEr zijn ook omschakelbare verloopstukken ,of je moet een scartkabel aanschaffen met met aan een kant een scartplug en aan de andere kant 6 tulpstekkers ,dan heb je zowel in als uitgangen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Hallo,\nik heb niet zozeer een probleem met aansluitingen, maar een vraag over de beeldkwaliteit. Ik heb een Hi8 camera, met een wel bizonder goede beeld kwaliteit. Ik wil nu de casettes digitaliseren. \nIk heb een DVD-HDD recorder met Hi8 ingang, maar ben niet enthousiast over her eindresultaat (opnemen op HDD, dan DVDW branden en dan inlezen op computer met Cyberlink Powerdirector 6.\nNu overweeg ik om de Dazzle aan te schaffen, maar aarzel omdat ik me afvraag of de beeldkwaliteit op zijn minst even goed is als hert oorspronkelijke analoge signaal. \nWie kan me een eerlijk antwoord geven?
Link naar reactie
Ik denk dat rechtstreeks op dvd opnemen met een externe recorder de beste kwaliteit op levert.\nMaar als je die dvd dan weer gaat importeren op je pc en bewerken loopt de kwaliteit natuurlijk weer terug.\nMisschien eens met een ander prg op de pc proberen.\nHet schijnt dat de juiste versie van pinnacle ook dvd\'s kan importeren ,en Ullead movie faktorie kan het in iedergeval ook.\n \nIk weet niet wat voor een apparaat die Dazzle is ,maar ik heb een externe analoog-digitaal converter (Canopus ADVC100) die ik gewoon op de firewire aansluit ,en de video wordt dan bewerkt alsof het gewoon digitaal was.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...