Ga naar inhoud

Problemen met opslaan met office 2003 professional


Anoniem2

Aanbevolen berichten

beste forumgenoten,\r\n\r\nIk heb een probleem met Office 2003 Professional.\r\nAls ik een document typ in Word, dan kan ik dit document op geen enkele manier opslaan, niet met ctrl+ s niet met de diskette in de werkbalk, niet via bestand --> opslaan en ook niet via bestand --> opslaan als. Als ik dan op het kruisje druk om word af te sluiten krijg ik de melding dat ik nog werk open heb staan, en of ik het op wil slaan. Als ik op ja klik gebeurt er echter niks.\r\n\r\nHet rare is dat ik met excel wel op bovenstaande manieren mijn werk kan opslaan.\r\nOok als een andere gebruiker inlogt op mijn systeem kan hij gewoon opslaan met zowel word als excel.\r\n\r\nWat ik al geprobeerd heb:\r\n\r\n- Office opnieuw instaleren (dit hielp niks)\r\n- Nieuw profiel aangemaakt in Active Directory (dus dat ik een nieuwe register e.d. krijg) ook dit hielp niet\r\n- inglogd met een andere gebruiker (nu kon ik wel gewoon opslaan)\r\n- office update (is nu volledig bijgewerkt) (dit hielp niks)\r\n- windows update (deze is ook bijgewerkt) (dit hielp niks)\r\n- Aanmelden met mijn username + wachtwoord op een ander systeem (dit werkt [B]wel[/B]\r\n\r\nIk draai hier op een HP xw4400 Workstation met Windows XP Professional SP2\r\n\r\nAls iemand mij zou kunnen helpen dan heel graag, ik ben ten eide raad.:confused:
Link naar reactie
Al een keer geprobeerd om je profielmap (Documents and Settings\\Gebruikersnaam) op het workstation te verwijderen en dan opnieuw in te loggen?\r\nUiteraard moet je dan wel ff als lokale admin inloggen, profielmap verwijderen, opnieuw opstarten en inloggen onder je eigen gebruikersnaam. Wel ff eerst de pc laten rebooten voor je inlogd als lokale admin, want anders krijg je de profielmap niet verwijderd.
Link naar reactie
[QUOTE=Toolman;358564]Al een keer geprobeerd om je profielmap (Documents and Settings\\Gebruikersnaam) op het workstation te verwijderen en dan opnieuw in te loggen?\r\nUiteraard moet je dan wel ff als lokale admin inloggen, profielmap verwijderen, opnieuw opstarten en inloggen onder je eigen gebruikersnaam. Wel ff eerst de pc laten rebooten voor je inlogd als lokale admin, want anders krijg je de profielmap niet verwijderd.[/QUOTE]\r\n\r\nallereerst bedankt voor je reactie,\r\n\r\nDit heb ik geprobeerd, tegelijkertijd heb ik op de server ook het profiel weggehaald, zodat er echt een nieuwe werd aangemaakt.\r\n\r\nDit heeft helaas niet geholpen.\r\n\r\nBedankt in ieder geval voor je reactie
Link naar reactie
Nog een paar opties:\r\n1. Het profiel van het workstation waar je wel normaal op kunt werken kopiëren naar je profielmap op de server.\r\n2. Jezelf als lokale admin toevoegen op het workstation en dan kijken of je dan wel documenten in word kunt opslaan.\r\n3. Even in Word kijken welke lokatie wordt aangegeven als standaard opslag locatie en die aanpassen.\r\n4. Een herinstallatie van Office uitvoeren als je bent ingelogd onder jouw gebruikersnaam. \r\nZomaar een paar ideetjes.... Weet niet of het ook echt wat uithaalt, maar dat is nou eenmaal de pest met dit soort problemen.
Link naar reactie
[QUOTE=Toolman;358640]Nog een paar opties:\r\n1. Het profiel van het workstation waar je wel normaal op kunt werken kopiëren naar je profielmap op de server.\r\n2. Jezelf als lokale admin toevoegen op het workstation en dan kijken of je dan wel documenten in word kunt opslaan.\r\n3. Even in Word kijken welke lokatie wordt aangegeven als standaard opslag locatie en die aanpassen.\r\n4. Een herinstallatie van Office uitvoeren als je bent ingelogd onder jouw gebruikersnaam. \r\nZomaar een paar ideetjes.... Weet niet of het ook echt wat uithaalt, maar dat is nou eenmaal de pest met dit soort problemen.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je reactie, ik ga dit vanavond als die persoon weg is proberen.\r\n\r\nIk koppel dit nog even terug aan je.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gezien het feit dat alle andere gebruikers met hun eigen profiel wel bestanden kunnen opslaan, zou ik proberen om de gebruiker via deze computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> gebruikersprofielen een keer helemaal van de pc te verwijderen. Als de pc in een domein hangt zou nu bij het inloggen het profiel van de server geladen moeten worden.\r\nAndere optie is het profiel van een gebruiker die wel op kan slaan, te kopiëren naar de lokale profielmap van de gebruiker via \"Gebruikersprofielen\". (Niet vergeten ook de rechten aan te passen.)\r\nWat ook wel eens wil helpen is om de pc opnieuw in het domein te zetten..\r\nVerder nog de optie om het profiel van de gebruiker van de pc waar hij wel documenten op mag slaan naar de server te kopiëren.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...