Ga naar inhoud

bitrate divx/xvid


Anoniem2

Aanbevolen berichten

dat hangt af van een aantal factoren,\r\nbij mijn weten zijn de belangrijkste:\r\n1 zit er veel actie in een film of niet en 2 wat voor geluid wil je erbij.\r\n\r\nom het heel makkelijk te zeggen, veel actie = veel beeld materiaal in 1 minuut\r\nmet de huidige divx en xvid codec\'s kan je bij een avi ac3 geluid zetten , dolbi 5.1 / dolbi 6.1 en volgens mij ook dts (weet ik niet zeker)\r\nje kan uiteraard ook de bitrate van het geluid hoger en lager zetten.\r\noftewel als je veel ruimte gebruikt voor het geluid heb je minder over voor het beeld.\r\n\r\nnog een hele belangrijke!! op wat voor tv ga je kijken??\r\nop een oude beeldbuis van 60cm zie je veel minder snel blokken dan bv een plasma van 100cm.\r\nen hoe kritisch ben je zelf.\r\n\r\n\r\nheel globaal kan je je aan het volgend vast houden\r\neen niet al te lange film 90 minuten(dus geen harry potter van 2 uur)\r\neen gewone tv en geen ac3 geluid,\r\ngeluid op max 128kb/s [B]1cd[/B]\r\nga je naar een langere film toe en beter geluid, dan moet je meer dan 700mb doen, \r\ndat houd dus in als je in cd\'s rekend: [B]2 cd\'s[/B].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...