Ga naar inhoud

aankoop digitale videocamera


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb zou graag zo\'n camera willen kopen. Alleen weet ik niet wat ik het handigste vind om mee te werken. Er zijn o.a. mini dv bandjes en dvd schijfjes die je in een videocamera kunt gebruiken.\r\nMet de pc wil ik video gaan bewerken, alleen las ik dat 60 minuten film op mini dv een bestandsgrootte van 13 GB opleverd. Als je dit bestand op de pc wilt zetten hoelang duurt dit dan als je pc beschikt over een firewire aansluiting? En moet de videocamera dan ook beschikken over firewire of kan dat ook met dv-out aansluiting op de videocamera.\r\n\r\nEn als je die 13 GB op dvd wilt branden en bekijken op de tv, dan moet je het wel comprimeren en dat neemt natuurlijk veel tijd in beslag. Wellicht is het dan handiger om een videocamera te kopen die gebruik maakt van dvd schijfjes. Alleen heeft een verkoper mij verteld dat je deze schijfjes bij 30 minuten om moet draaien. Vind dit zo\'n raar verhaal dat ik dit niet geloof.Het omdraaien van die schijfjes vind ik onhandig. Dvd schijfjes in een dvd recorder/dvd brander hoef je toch ook niet om te draaien. Als je dvd\'s wilt gaan bewerken, gaat dit vast snelller omdat er al gebruik is gemaakt van compressie? Wie kan hier wat meer over vertellen. Ook over wissen van opnamen en terug en vooruitspoelen van zowel dvd als mini dv. En hoe zit het met de beeldkwaliteit van dvd en mini dv?
Link naar reactie
Als je je video wilt gaan bewerken ,moet je voor mini-dv (bandjes dus) kiezen.\n60 minuten naar de pc sturen duurt gewoon 60 minuten.\nIs inderdaat 13 gig ,maar na bewerken maak je er een mpeg van volgens de dvd normen ,en dan kan er afhanlkelijk van welke kwaliteit die je kiest tussen de 1 en 2 uur op een normale dvd. Na het bewerken kan het erg lang duren om de film om te zetten naar mpg (dvd) . Dit kan voor een film van een uur ,wel meerder uren duren . Daar hoef je echt niet bij te gaan zitten wachten ,maar kun je zelfs beter s\'nachts doen.\nAls je er niet veel tijd in wilt steken kun je er beter helemaal niet aan beginnen ,want video bewerken kost erg veel tijd en gedult.Er gaat zeker in het begin nog al eens wat fout ,en dan kun je weer opnieuw gaan beginnen ,dus zeker in het begin kun je beter proberen met filmpjes van 5 of 10 minuten.\nAls je op de pc wilt gaan bewerken ben je ook nog een 100 euro kwijt voor een goed montage prg.\nDie verkoper heeft er ook weinig verstand van ,want de dvd\'s voor in een kamera zijn niet om te draaien .\nJe kunt daar ook de kwaliteit van instellen ,en in de beste kwaliteit kan er 20 minuten op een schijfje ,en anders ruim een half uur.\nMaar vanaf zo\'n kamera is het veel moeilijker om de film op de pc te krijgen ,en de meeste montage prg\'s kunnen er dan niet mee werken.Jiust omdat de video al gecomprimeerd is ,is het bewerken veel moeilijker en is er veel meer kwaliteit\'s verlies.\nEr zijn ook nog HardDisk kamera\'s ,maar daar geld hetzelfde voor als voor een dvd kamera.\nMet mini-dv ,de bandjes, heb je de beste kwaliteit en de meeste mogenlijkheden.\nJe kunt deze kamera\'s ook via firewire op een standalone dvd recorder aansluiten ,vooral als je niets hoeft te monteren is dit de eenvoudigste mannier om je film op dvd te krijgen in de allerbeste kwaliteit.
Link naar reactie
Mini-DV heeft de meeste voordelen als je serieus aan de slag wilt met video.\r\nHet grote nadeel van Mini-DV is het geluid dat de bewegende delen van de camera maken, welk ook op je uiteindelijke film terug te horen is. Camera\'s uit het duurdere segment hebben hier een stuk minder (of zelfs geen) last van dan camera\'s uit de instapklasse.\r\n\r\nHarddisk camera\'s hebben dat probleem niet, maar de kwaliteit van het beeld is dan ook lager. Op dit moment eigenlijk alleen geschikt als je [I]zeker weet[/I] dat je niet verder wilt dan home-video\'s. Tegen de tijd dat harddisk-camera\'s gaan opnemen in dv-avi, wordt \'t interessant. Maar dan ook minimaal 200 GB opslag in zo\'n ding.\r\n\r\nDVD-camera\'s zijn eigenlijk geen optie. Als je bekijkt hoe snel optische stations in laptops stuk gaan (alleen al omdat je er de hele tijd mee rond draagt), is zo\'n camera wellicht al na twee jaar stuk.\r\n\r\n\r\nAls je lang op reis gaat, heb je veel opslag nodig. In geval een mini-dv camera kun je natuurlijk een hele voorraad bandjes meenemen, en heb je altijd opslag genoeg. (Geldt uiteraard ook voor de dvd-camera.) In geval van een harddisk-camera ben je gebonden aan de maximum capaciteit van de ingebouwde harde schijf. Verwisselen is er niet bij. Om \'m leeg te maken heb je een computer nodig, die je waarschijnlijk niet bij je hebt. Overzetten naar thuis via een internet cafe kun je vergeten. In het gunstigste geval heb je enkele dagen nodig om de GB\'s over te zetten.\r\nIn geval van een harddisk-camera kom je waarschijnlijk niet veel verder dan twee reisweken.\r\n\r\n\r\nOver voorruit- en terugspoelen/wissen:\r\nHarddisk: je kunt scenes los verwijderen.\r\nDVD: verwijderen is er niet bij. Als het er op staat, gaat \'t er niet meer af.\r\nMiniDV: werkt identiek aan de ouderwetsche videorecorder.\r\n\r\nBeeldkwaliteit:\r\nMiniDV geeft de hoogste beeldkwaliteit. De andere twee zijn uitwisselbaar.\r\n\r\nAls je video\'s gaat bewerken, gaat dit sneller als je juist NIET gebruik maakt van compressie. De computer hoeft dan het minste te rekenen ten tijde van het bewerken. Hij hoeft namelijk niet te decomprimeren om iets op het scherm te kunnen laten zien.\r\nDe laatste conversieslag om het eindresultaat te comprimeren naar DVD-formaat is in alle gevallen nodig, en neemt in alle gevallen een hoop tijd in beslag.
Link naar reactie
Wat ik een groot nadeel vind van DV bandjes is bij een vochtig klimaat, dus in Azie enz, dat de tape vast kan plakken. De camera zal zich zelf wel op tijd uitschakkelen maar het is vervelend dat je weer een 10 min of 30 min moet wachten voor je weer verder kunt. Voorbeeld is de vlindertuin in de dierentuin Emmen.\n\nMijn voorkeur is harddisk maar dan b.v. zoiets,\n\nFull HD 1920x1080i\n\n[url]http://www.jvc.be/article.php?id=100088[/url]\n\nJVC introduceert als uitvinder van de hard disk camcorder ‘s werelds eerste echte 1920 x 1080 ‘Full HD’ hard disk consumenten camcorder.\n\nFilmen met een Full HD hard disk camcorder heeft zo zijn voordelen. Urenlang filmplezier (5 uur! in haarscherpe Full HD kwaliteit), nooit meer tapes of discs wisselen en dus nooit meer iets missen. Met de GZ-HD7 film je voor het eerst in Full-HD kwaliteit. Full-HD staat voor de scherpste High Definition kwaliteit. Hiermee gaat JVC een stap verder dan ‘gewone’ HD camcorders. In getallen wil dit zeggen: Everio filmt in de beste ‘1920 x 1080’ kwaliteit en gaat hierbij verder dan de meeste HD cams die beelden in 1440 x 1080 kwaliteit vastleggen. De haarscherpe Everio beelden kunnen worden bekeken via een moderne, HD-Ready, platte tv. De volledige kwaliteit wordt zichtbaar via een platte Full HDTV.
Link naar reactie
Met alle hd kamera\'s heb je altijd beperkte filmduur ,en die is in een vakantie altijd te kort.\nDie hoge resolutie heeft alleen nut als je je films ook in deze resolutie kunt bewerken ,en gaat branden op Hd-dvd of Blueray-dvd.\nDe professionals gebruiken nog steeds echte film of bandjes ,(mini-dv kamera\'s zijn er ook in HD kwaliteit)
Link naar reactie
Nog ff een vraagje.\r\nMijn dvd recorder beschikt niet over een firewire aansluiting.\r\nWel heeft hij een dv-in aansluiting, als ik besluit om een camera\r\nte nemen met mini dv bandjes kan ik deze dan via deze weg\r\nmakkelijk en snel overzetten op een dvd schijfje van de\r\ndvd -recorder?\r\nEn allemaal bedankt voor de reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...