Ga naar inhoud

Synchronisatie audio (mp3) en beeld


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk ben hier nieuw, dus ik hoop dat dit gepost wordt op de juiste plek ...\r\n\r\nm\'n vraag:\r\n\r\nIk heb mezelf gefilmd (drummen) en probeer nadien op pc de muziek (mp3 vorm) toe te voegen.\r\nIk heb dit geprobeerd met : Powerdirector 6 en nu met Pinnacle 10.\r\n\r\nTijdens het editeren bekijk ik het resultaat (in programma zelf) en zie dat alles mooi synchroon verloopt. Eenmaal dat ik exporteer naar bv MPEG2 bestand, merk ik dat er het MP3 bestandje niet meer synchroon verloopt met de videobeelden (nochtans tijdens het editeren was alles goed!).\r\nHELP!\r\n\r\nheeft iemand enig idee wat mijn probleem kan zijn?\r\n\r\ndank voor jullie tijd en aandacht\r\nmIKe
Link naar reactie
turn:\n\ndat is gebeurd, zoals ik geschreven heb. \nwanneer ik IN het programma zit, loopt (na aanpassen) alles mooi synchroon, geluid en geluid+beeld van video.\n\nhet is eenmaal dat ik dit exporteer (als MPEG2 bv) dat na een aantal seconden deze twee zaken niet meer synchroon verlopen ! Er is dus een verschil tussen wat getoond/gehoord wordt in het programma (wanneer het aanstaat dus/wanneer ik editeer), en wanneer ik het nadien bekijk op bv media player, eenmaal dat het geexporteerd is...\n\nheb ik mezelf al wat duidelijker gemaakt ?\n\ndank je
Link naar reactie
ja dat begreep ik, wat ik bedoel is:\r\nzet express het geluid IN het programma verkeerd en wel zoveel dat het na het opslaan weer goed loopt.\r\n\r\nzoals ik al zij een waardeloze oplossing .\r\n\r\neven bij het begin beginnen, er zit iets fout in de pc.\r\n1 je geluid gaat fout lopen als je het op slaat.\r\na je harde schijf kan het niet bij houden\r\nb andere hardware kan het niet bij houden (hoe ziet je systeem er uit)\r\nc een codec fout?? wat heb je er op staan\r\nd een bijzonder apparaat aangesloten (anders dan printer, scanner, muis, toetsenboord.\r\ne je doet nog andere dingen tijdens het opslaan\r\n\r\nprobeer eens :\r\na schijf defragmenteren\r\nb opslaan op een fysiek andere harde schijf dan je C schijf\r\nc internet er uit gooien en daarna alle actieve progs sluiten vooral virus scanner, firewall, anti spyware en alle ander die systeem gebruiken.\r\n(uiteraard alleen dingen die je zeker weet en dus geen windows processen in taakbeheer).\r\nd usb apparaten er uit gooien\r\ne codecs : het beste is om windows te instaleren en dan alleen 1 goed codec pakket er op te gooien.\r\ndus als je er in de loop der tijd veel op heb gezet , allemaal er af halen.\r\n\r\nf een wat extremere mogelijkheid:\r\neen nieuwe of misschien handiger een extra instal van windows (dual boot)\r\n(als je huidige systeem verder goed is)\r\nop deze extra instal zet je alleen windows + update\'s, virusscanner, drivers, codecs en video bewerkings prog.\r\ndan weet je in ieder geval zeker dat je systeem goed is
Link naar reactie
Gebruik je toevallig Pinnacle voor je montage.(o ja ,ik lees net dat je inderdaat pinnacle gebruikt)\nDaar kwam dit probleem vaker voor.,en was ook altijd moeilijk op te lossen.\n \nIk zouw zelf als ik zat te drummen metteen de muziek die er bij hoort af spelen . \nIs misschien voor het drummen ook wel gemakkelijker ,maar dat weet ik verder niet.\n \nNog een tip mischien.,misschien wel wat omslachtig.\nAls je kamera ook dv-in heeft ,kun je de file als avi terug naar de kamera sturen en weer op een bandje opnemen. Ik denk dat het geluid dan wel synchroon is.,en de video kwaliteit blijft het zelfde.\nDaarna weer een dvd er van maken zonder verder te bewerken ,of op een dvd recorder aansluiten ,dan kan er helemaal niks mis gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...