Ga naar inhoud

pinnacle studio


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb het programma \'pinnacle studio\' 10.8 gekocht\r\n\r\nprobleemstelling-->alles lukt perfect,video overzetten op de pc,bewerken Maar dan \r\nals ik een dvd wil branden van het project dat ik gemaakt heb ofwel loopt hij vast (pinnacle studio reageert niet\' ofwel als ik op instellingen druk slaat hij ook weg\r\n:confused::confused:
Link naar reactie
Je kunt ook eens proberen om met pinnacle van je project een mpeg file te maken (volgens de dvd normen) en daar dan later met een ander brandprg een video dvd van branden.\n \nHet kan ook mogelijk zijn dat je menu\'s hebt gemaakt waar fouten in zitten . Daardoor kan het prg ook vast lopen . (was ook zo bij eerdere versie\'s)
Link naar reactie
[QUOTE=linecrest;351180]ik vind het \'altijd renderen\' niet of is dit hetzelfde als \'\'altijd gehele film opnieuw coderen\'\'?[/QUOTE]\r\nJa, dat is hetzelfde.\r\n\r\n[QUOTE=linecrest;351180]zou het helpen als ik de menu´s verwijder en er weer opzet of niet? [/QUOTE]Mogelijk, als de oorzaak van het probleem datgene is wat Animal aangeeft.
Link naar reactie
Het zelfde probleem blijft zich voor doen \r\nik heb het menu verwijdert en er opnieuw opgezet-->loopt vast\r\nik heb \'\'altijd gehele film coderen\'\' aangezet -->loopt vast\r\nschijf image maken -->loopt vast\r\nhet programma deinstalleren en opnieuw erop zetten -->en al hetgeen hiervoor opnieuw gedaan -->zelfde probleem8o|8o|8o|\r\n\r\nkan het ook niet an de schijf met het programma op liggen? dat er een foutje op de schijf staat?:^)
Link naar reactie
[QUOTE=linecrest;351633]kan het ook niet an de schijf met het programma op liggen? dat er een foutje op de schijf staat?:^)[/QUOTE]\r\n\r\nVrij onwaarschijnlijk, maar eenvoudig te controleren.\r\nBegin een nieuw project, zet daarin een filmpje van een paar minuten en voeg een menu toe. Dan kijken of het wel functioneert zoals het hoort.\r\n\r\n\r\nNog een andere omweg:\r\nAls je een lange film hebt gemaakt, zitten er ook veel overgangen en effecten in. Pinnacle kan soms moeite hebben met het berekenen van al deze zaken.\r\nWat je nu gaat proberen is het wegschrijven van de complete film (zonder menu!) naar ongecomprimeerde AVI. Als dat lukt ben je een heel eind. Als dat niet lukt moet je je film opknippen in kortere stukken (van bijvoorbeeld 10-15 minuten per stuk) en deze stukken afzonderlijk wegschrijven naar ongecomprimeerde AVI.\r\nAls dat uiteindelijk gelukt is, alle stukken in een nieuw project in Pinnacle laden, je menu toevoegen en op DVD branden. Nu hoeft Pinnacle al die effecten niet meer te berekenen, waardoor de kans dat het vastloop sterk verkleind wordt.\r\n\r\nOverigens heb ik zelf ooit op deze manier een film naar DVD moeten krijgen. Lange film van ongeveer 2 uur in 25 losse stukken weggeschreven (ieder stuk een dag van de vakantie) en vervolgens lukte het menu-gebeuren en dvd-schrijven [I]wel[/I].\r\nWaarom ik dat niet in m\'n vorige bericht verteld heb? Geen idee. Ik valt me ook pas net in. Handig is anders, maar het werkte bij mij wel. (Overigens had ik toen nog Pinnacle 8, maar wat ik gezien heb is de software tegenwoordig nog net zo instabiel als toen. Erg gebruiksvriendelijk, maar ook erg instabiel.)
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Normaliter ging ik via Pinnacle het avi-bestand bewerken, een menu er voor plaatsen etc., muziek waar nodig toevoegen en daarna van de bewerkte film een mpeg-bestand maken. Soms had ik ruim een uur, dan ging ik soms ook alles direct op de schijf branden via Studio. Er kwamen steeds meer problemen/haperingen, ik ben toen op advies de firewall uit gaan zetten, de virusscanner idem én de internet-verbinding door de adapter los te koppelen. Toen ging het een aantal weken goed, tot pak weg twee weken geleden. Teneinde raad Studio 11 Ultimate gekocht, nog niet geinstalleerd ivm tijdgebrek, hoop dat het nu weer goed komt. Ik heb inmiddels een haat/liefde verhouding met Pinnacle (werk er al vele vele jaren mee)... Volg alles op de fora met belangstelling.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...