Ga naar inhoud

Kwaliteitsvermindering


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\r\n\r\nIk zit met een probleem. Ik heb een Sony DCR HC19E Handycam met DV bandje. Wanneer ik hem aansluit op de tv heb ik scherpe beelden maar wanneer ik hem overzet naar de PC word de kwaliteit behoorlijk minder. Ik zit er aan te denken om een nieuwe camera te nemen maar weet niet of dit de oplossing is. Wie kan mij hier meer over vertellen?\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nEvert
Link naar reactie
Hoe zet je de video op de pc.\nDe enige goede mannier is via firewire en in dv-avi.\nDan na bewerken pas opslaan als mpg volgens de dvd normen en er een dvd van maken.\nOok dan is de kwaliteit nog afhankelijk van het gebruikte montage prg en de daarbij geleverde codec (avi omzetten naar mpeg). En ook bij dat omzetten naar mpg kan er door verkeerde instellingen nog vanalles mis gaan.\nIn de hoogste kwaliteit kan er dan maar 1 uur op een normale dvd.\nNog beter is het om de gemonteerde video vanuit de pc als dv-avi weer terug naar de kamera te sturen via de firewire (als de kamera tenminste dv-in heeft) en dan vanuit de kamera de film met een losse dvd recorder op te nemen.\nDoe je dit anders dan zal de kwaliteit altijd minder zijn dan wanneer je het orginele bandje op tv afspeeld.\nZonder pc de kamera op een dvd recorder aansluiten geeft ook altijd het beste beeld.
Link naar reactie
Ik gebruik het meegeleverde programma picture package. Ik zet de bestanden op de computer met een meegeleverde usb kabel. Deze slaat ze op als Avi bestanden en die bewerk ik weer met het standaard programma movie maker (dit omdat ik met Pinaccle nog wel is problemen had.) Daarna laat sla ik de bewerkte beelden op als beste kwaliteit Avi (640-480). Deze brand ik op DVD met Nero 6.
Link naar reactie
Dat is dus allemaal niet best.\nVia usb capturen is al niet best en je haalt dan waarschijnlijk ook geen dv-avi binnen ( 5 minuten is dan 1 gig)\nOok is je resolutie voor dvd niet goed. Je moet je film renderen naar mpeg volgens de dvd normen.\nVoor zowel het capteren als het naar mpg renderen moet die op 720 x 576 staan . Dat is de dvd resolutie.\nDan kun je bij het renderen ook meestal de bitrate nog instellen . Standaart staat die misschien op 4000 ,maar daar kun je het best 6000 of zelfs 8000 van maken.
Link naar reactie
Dank je wel. Ik heb even gemaild naar een computer zaak en het kost mij 25 euro om een firewire poort te laten installeren.. Tegelijk vertelden zij mij dat het niet veel zou uitmaken als ik via deze ingang zou capturen. Wat moet ik nu doen? Een ander capture programma? Of firewire - poort aanschaffen?\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nEvert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...