Ga naar inhoud

.jpg hoe klein maken ?


Aanbevolen berichten

heb een hele rij strip albums op mijn pc staan in jpg formaat.\r\nik lees deze alleen op de pc , monitor (tft 17\") heeft een resolutie van 1280 * 1024.\r\n\r\nnu zou ik graag hebben dat de strips iets minder ruimte innamen, oplossing verkleinen.\r\nnu komt de vraag : heb ik het goed als ik zeg dat ik de foto\'s zomaar kan verkleinen tot minimaal1280 * 1024 zonder dat je verschil ziet??
Link naar reactie
Welk programma heb je?\nJe moet gewoon even experimenteren met de mogelijkheden.\nBij Photoshop heb je een mogelijkheid om te kiezen voor Opslaan voor Web en dan nog kun je spelen met het aantal pixels.\nJe kunt ook proberen of je het in GIF kunt opslaan. Maakt gebruik van minder kleuren, maar dat maak met ingekleurde tekeningen niet uit, omdat er sowieso al minder kleuren worden gebruikt.\n\n[url]http://users.pandora.be/jay/imagenation/websave.htm[/url]\n\n\nVerder kun je de strips natuurlijk ook zippen/rarren, dat scheelt ook ruimte op de schijf.
Link naar reactie
ze zijn al ingepakt met winrar. (voor zij die het intressant vinden: hierna hernoemt naar .cbr , en dan kijken met CDisplay.)\r\n\r\nhet gaat mij er om hoe kan ik ze het beste kleiner maken zonder dat ik verlies zie op dit scherm.\r\nsommige foto\'s zijn nu meer dan 2000 * 3000\r\n\r\n1280 * 1024 = 1310720 pixels klopt dit ?? werkt het zo\r\nis opslaan voor web gewoon minder pixels \r\nzijn er nog andere manieren om de bestanden kleiner te maken?\r\n\r\ngif is misschien voor de dirkjan strips wel leuk, maar voor de storm strips wil ik dit echt niet.\r\n\r\nthanks
Link naar reactie
@ Tonchance\r\nop zich een heel mooi idee , maar ik heb net een deel juist uit pdf geript omdat je in cdisplay veel meer kunt om op een fijne manier bv. een strip te lezen.\r\nik kantel mijn tft monitor 90 graden (één bladzijde is altijd hoger dan breed)\r\nschakel over op vol scherm (dus zelfs geen werkbalken) , een rustige achtergrond. \r\n\r\nen zie daar een prima manier om een strip blz voor blz te lezen zonder te scrollen het juiste formaat en gewoon de volgende blz met \"page down\"
Link naar reactie
Ben je er nu al uit?\nPaintshop is vergelijkbaar met Photoshop dus even zoeken in de opties waar bij jou de mogelijkheden zitten.\n\nstel je hebt deze plaat:\n\n[ATTACH]11462[/ATTACH]\n\nDe afmetingen zijn te groot. Die wil je reduceren tot zeg 1024 x 1280.\nNeem dan de grootste afmeting en zorg dat de afmetingen in verhouding blijven.\n\n[ATTACH]11463[/ATTACH]\n\nIn photoshop kun je verhoudingen behouden (zie 2)\n\nJe hebt nu een afbeelding met de juiste afmeting, maar de grootte in pixels is teveel. Deze plaat is nu nog \n\n[ATTACH]11458[/ATTACH]\n\nIn Photoshop kun je opslaan voor het Web en probeer wat te spelen met de kwaliteit\n\n[ATTACH]11465[/ATTACH]\n\nHet voorbeeld plaatje is nu 242 kB geworden en dat kan nog veeeeel kleiner.\n\nDeze is 800 x 600 en 39,6kB\n\n[ATTACH]11466[/ATTACH]
Link naar reactie
op zich ben ik er uit hoor reintje \r\n\r\nheb het nu gedaan met snagit en ms office picture manager.\r\nmet paint shop van corel kan ik maar geen vrientjes worden lijkt het wel\r\nook hier wil het weer niet gaan zoals ik wil. Kan in dit prog geen batchverwerking voor de grote vinden, en om nou 10 * 50 jpg\'s stuk voor stuk te doen. En opslaan voor web zit er ook niet in.\r\n\r\nhet enige dat ik nog niet snap: wat doet dat kwaliteit omlaag halen nou?? (zit in snagit ook)\r\njij hebt \'m hier in opslaan voor web op 30 gezet (deze kan in paint shop trouwens wel als batch verwerking)
Link naar reactie
[QUOTE=turn;347783]dit lijkt er dan op dat je met compressie eigemlijk gewoon pixxels weg haalt\nmaar dat de afmetingen (bv 1280 * 1024) gelijk blijft[/QUOTE]\nJe haalt geen pixels weg, maar ze worden gewijzigd, beschadigd, en het sterkst bij randen.\nAls je echter de grootste kwaliteit JPG gebruikt (kleinste compressie) dan is die beschadiging op geen enkele wijze zichtbaar, zelfs niet bij sterk inzoomen, maar heb je toch altijd een flinke verkleining van de \"bite\"-groote van het bestand.\n\nAls je de afbeelding altijd \"full screen\" zou kunnen bekijken, dus geen enkele werkbalk oid, dan is het inderdaad slim om ze exact de afmetingen van je resolutie te maken om het kleinste bestand met toch kwaliteit op te kunnen slaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...