Ga naar inhoud

LightScribe


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb het nodig voor een recovery cd van Windows Vista. Die moet je tegenwoordig zelf maken (kost zeker teveel om die bij een pc van 500 euro te leveren). Deze kun je maar 1 x maken. Dus ik dacht: eerst LightScribe-en, en daarna branden. Mocht het eerste fout gaan (ik heb het nog nooit gebruikt), dan kan ik dat nog opnieuw doen. Als het fout gaat op de recovery cd, dan kan ik die niet meer opnieuw maken.
Link naar reactie
[quote=jwgroen;345466]Ik heb al deels de recovery dvd wizzard doorgelopen, en die gaf aan dat je maar 1 kopie kon maken. Dus ik ga er niet van uit dat ik er 2 kan maken.[/quote]\n\nNou, da\'s niet zo moeilijk, hè? Een zelfgebrande recovery DVD kun je gemakkelijk kopiëren als de LightScribe misgaat, of niet?\nPersoonlijk zou ik er gewoon een geprint CD-labeltje op plakken, maar vooruit. Daar heb je mooie complete pakketjes voor, werkt prima.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;345477]Persoonlijk zou ik er gewoon een geprint CD-labeltje op plakken, maar vooruit. Daar heb je mooie complete pakketjes voor, werkt prima.[/QUOTE]\r\n\r\nZou ik voor belangrijke disks niet doen. \r\nEen paar weken geleden was er een probleem met labels op DVD\'s.\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41911[/url]\r\n[I]Plakken[/I] van labels kan de DVD die met hoge snelheid moet draaien uit balans brengen met daardoor niet goed \"sporen\" tot gevolg, en daardoor niet meer goed leesbaar.
Link naar reactie
De wizzard gaf diverse mogelijkheden voor het maken van een recovery cd / dvd: 8 cd\'s, 2 dvd\'s of 1 dual layer dvd. Ik ga voor 2 dvd\'s.\r\n\r\nZijn er ergens ook achtergronden verkrijgbaar voor Lightscribe? Ik zoek er eigenlijk 1 die er net zo uitziet als een dvd van Windows Vista, dus met al die ringetjes o.i.d. erop, zoals dat gebruikelijk is bij Microsoft cd\'s
Link naar reactie
[QUOTE=jwgroen;345482]De wizzard gaf diverse mogelijkheden voor het maken van een recovery cd / dvd: 8 cd\'s, 2 dvd\'s of 1 dual layer dvd. Ik ga voor 2 dvd\'s.\r\n\r\nZijn er ergens ook achtergronden verkrijgbaar voor Lightscribe? Ik zoek er eigenlijk 1 die er net zo uitziet als een dvd van Windows Vista, dus met al die ringetjes o.i.d. erop, zoals dat gebruikelijk is bij Microsoft cd\'s[/QUOTE]\r\n\r\nJe kan ook eigen afbeeldingen gebruiken dus als je een afbeelding van een windows-logo van internet plukt dan kun je die er ook op branden.\r\nWelk brandprogramma gebruik je?
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;345479]Zou ik voor belangrijke disks niet doen. \nEen paar weken geleden was er een probleem met labels op DVD\'s.\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41911[/URL]\n[I]Plakken[/I] van labels kan de DVD die met hoge snelheid moet draaien uit balans brengen met daardoor niet goed \"sporen\" tot gevolg, en daardoor niet meer goed leesbaar.[/quote]\n\nIk moet zeggen, ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Het helpt misschien dat ik ze pas plak nadat ze gefikt zijn, en dat er een hulpstuk in mijn pakket zit waarmee je de labels netjes gecentreerd kunt plakken. Maar goed, ik kan me voorstellen dat sommigen daar een beetje huiverig voor zijn.
Link naar reactie
Ik snap de reden niet waarom er op deze dvd een label moet.\nDit is een soort backup (recover dvd) van je pc ,die als je goed met je pc omgaat zelden of nooit nodig hebt. De gemaakte dvd stop je in een doosje of envelopje ,en leg je goed en veilig weg ,bij de handleiding rekening en eventuele andere papieren en cd\'s die bij de pc zaten.\nVanuit deze dvd op een andere pc installeren zal toch wel niet lukken.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;345534]Ik snap de reden niet waarom er op deze dvd een label moet.\r\nDit is een soort backup (recover dvd) van je pc ,die als je goed met je pc omgaat zelden of nooit nodig hebt. De gemaakte dvd stop je in een doosje of envelopje ,en leg je goed en veilig weg ,bij de handleiding rekening en eventuele andere papieren en cd\'s die bij de pc zaten.\r\nVanuit deze dvd op een andere pc installeren zal toch wel niet lukken.[/QUOTE]\r\n\r\nDe dvd is inderdaad maar op 1 pc te gebruiken. Ik weet niet hoe jouw ervaringen met een pc zijn, maar in een computerleven van 5 a 6 jaar is herinstallatie van Windows toch wel een aantal keer noodzakelijk hoor. Niet omdat het systeem niet meer werkt, maar omdat alles zo traag wordt.\r\n\r\nTen tweede: ik heb nu de mogelijkheid van lightscribe, dus ik ga nu niet meer met etiketjes zitten tobben.
Link naar reactie
Er zijn ook speciale viltstiften waar je prima mee op een dvd/cd kunt schrijven zonder daardoor problemen mee te krijgen.\nIk heb ook een lightscribe brander ,maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles van lightscribe voorzie.\nDe lightscribe cd/dvd\'s zijn namelijk in vergelijking met de gewone ,erg duur.\nEn zeker voor een cd/dvd die je maar zelde nodig hebt zie ik er het nut niet zo van in.\nLightscribe is vooral leuk als je voor iemand een foto of video dvd/cd maakt ,dan komt het profesioneel over.\nMaar ieder moet natuurlijk zelf weten wat hij er mee doet.\nOja ,al kun je met de pc de dvd maar een keer maken ,daarna kun je de gemaakte dvd natuurlijk gewoon kopieren.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;345513]Ik moet zeggen, ik heb er nog nooit problemen mee gehad.[/QUOTE]\r\nJuist daarom is het belangrijk om hier goed over na te denken, want als je wel problemen had gehad, had je het labels plakken wel gelaten.\r\nWaar het namelijk om gaat is \"verval\".\r\nEen disk \"vervalt\" over de tijd, en dat wil effectief zeggen dat de \"enen\" (tussen de nullen) steeds wat slechter leesbaar worden, en op een punt kan een station geen foutcorrecties meer toepassen, en is de disk onleesbaar.\r\nEn dat punt kan door \"slecht sporen\" veel eerder intreden.\r\n(de koppen kunnen het spoor niet meer volgen, of moeten veel te veel corrigeren waardoor ook slijtage van het \"spoor-correctie mechanisme\", als dat zo heet)\r\n\r\nDes te later je dat door hebt, des te meer disks je van geplakte labels voorziet, terwijl je dat misschien liever niet doet.\r\n\r\nJa, en recht plakken, daar draait het natuurlijk om.
Link naar reactie
@ Animal\r\nIk weet niet of die recovery dvd een beveiliging bevat, waardoor ik \'m niet kan kopieren?\r\n\r\n@ erikdenhouter\r\nEtiketjes plakken op een cd / dvd is net als het balanceren van je autobanden: als je dit niet doet, trillen na een tijdje je vullingen uit je kiezen. Een scheef geplakt etiket zorgt voor onbalans tijdens het afspeken (= extra slijtage en / of onleesbaarheid).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...