Ga naar inhoud

Pc uitschakelen, maar moet uitschakelen altijd selecteren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

@Animal\nNaar weekend achter de rug misschien?\n \nHier lijkt quility de oplossing te weten.\n \n[URL]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1244626[/URL]\n \n-ConfiguratieschermHardware en geluidenEnergiebeheer\n-Klik op \"De schema instellingen wijzigen\" (van het schema dat je gebruikt)\n-Klik op \"Geavanceerde Energie-instellingen wijzigen\"\n-Klik op de [+] voor \"Aan/uit knoppen en deksel\"\n-Klik op de [+] \"Aan/uit-knop van start menu\"\n-Bepaal wat windows moet doen\n-Druk op OK\n \nAfsluiten met een snelkoppeling.\n[URL]http://www.websonic.nl/pctips/windowsvista/vista_afsluitsnelkoppelingenmakenbureaublad.php[/URL]\n \nGreetz
Link naar reactie
Offtopic.\n@Animal\n \nBegrijp mij niet verkeerd,maar ik heb soms,zo ook nu,het idee dat mensen die \"behept \" zijn met veel kennis over computers,zich soms niet meer kunnen verplaatsen in mensen die deze kennis (nog) niet bezitten.\n \nHet zonder meer concluderen,dat het alleen maar met \"moeite doen\" te maken heeft,is helemaal niet zeker en op z\'n minst wel erg kort door de bocht.\n \n \nGreetz
Link naar reactie
[quote=Animal;344607]Nee hoor ,maar sommige mensen vinden echt alles te veel moeite . Zoiets valt mij nog niet eens op ,dat ik ergens iets moet selecteren.Het gebeurt wel vaker dat dat nodig is.[/quote]\n\nWil ik wel graag even op inhaken.\n\nPC van mijn zoon heeft ook Vista.\nDan denk je als je op de knop met het afsluitsymbool klikt, dat de PC ook echt afsluit..., maar dat is dus niet zo... hij gaat inderdaad in slaapstand. Om de PC daadwerkelijk af te sluiten moet je eerst het menuutje uitrollen naast die knop.\nDat is erg verwarrend voor iemand die dat niet weet. (maar Microsoft logica ... denk maar aan de knop Start als je XP moet afsluiten...)
Link naar reactie
Jawel, maar bij oudere versies staat daar standaard \'uitschakelen\', of de laatst gebruikte optie. Blijkbaar is Vista niet in staat de laatste optie te onthouden.\r\n\r\n@jwgroen:\r\nJe zou toch eens moeten kijken naar die slaapstand...\r\nQua energieverbruik is dat hetzelfde als afsluiten, maar voordeel is dat je computer veel sneller opstart. Het grote voordeel is nog wel dat je alle programma\'s en documenten open kunt laten staan. De volgende keer dat je de computer aan zet staat alles nog precies zo als het moment dat je de slaapstand activeerde. Je hoeft een document waarin je bezig was niet eens op te slaan (hoewel dat wel is aan te raden, natuurlijk).
Link naar reactie
[quote=reintje;344763]@FooBar... mag ik daar op inhaken met een vraag?\nEn als je dan ook nog het stekkerblok uitschakelt (dus de stroom er helemaal afhaalt), mag dat dan ook nog gewoon?[/quote]\n\nAls die slaapstand net zo werkt als die van XP (en ik begrijp van wel, misschien wat verbeterd) dan kan dat geen kwaad.\n\nWat er feitelijk gebeurt, is dat Vista de inhoud van je geheugen opslaat op de harde schijf (er zal waarschijnlijk ergens een groot bestand staan, ter grootte van je complete geheugen, met de naam HYBERFIL.SYS of zoiets) en schakelt de PC vervolgens uit. Op dat moment is de PC ook echt gewoon uit, net alsof je de boel normaal had afgesloten.\nOp het moment dat je weer opstart, hoeft Vista echter alleen dat opgeslagen geheugen weer naar het geheugen te kopiëren, wat veel sneller gaat als alles weer van voren af aan inladen.
Link naar reactie
Voordeel:\nJe kan stoppen wanneer je wil, en op hetzelfde punt verder wanneer je wil, zelfs na stroomonderbreking of verhuizing.\nVoor laptop veel zuiniger dan standby, want PC gaat echt uit erna.\n\nNadeel:\nIk heb het één maal gedaan (met 2GB geheugen aan boord), en het nam zeker drie tot vier minuten om naar disk te schrijven, en dat vind ik wat lang.\nIk begrijp ook nog niet waarom, want schrijven doen mijn disks sneller.\n\nIn XP:\nC:\\hyberfil.sys . . . .1,99 GB (2.146.619.392 bytes)\n\nWat ik ook nog niet begrijp is waarom het bestand C:\\hyberfil.sys achterblijft, en niet gewist is. Neemt toch 2GB schijfruimte.\n\n([B]Edit: [/B]sorry, dit was de Vista topic zie ik nu)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...