Ga naar inhoud

brandsnelheid te laag


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[COLOR=\"Blue\"]Hello,\r\nhet probleem dat ik heb is het volgende:\r\nde dvdbrander heeft een snelheid van 16x met de laatste driver/firmware.\r\nik gebruik 3 verschillende merken dvd\'s ook 16x (philips, sony, nashua).\r\nbrandprogramma\'s nero & alcohol 120.\r\nen toch is de snelheid bij het data branden niet hoger dan 4x.\r\nin de bios heb ik de PIO waarde op 4 en de UDMA op auto [van de brander].\r\nOS=XP\r\n\r\nwie heeft een idee waar dat aan kan liggen?\r\nB.V.D. Cosmicray[/COLOR]
Link naar reactie
Die 16x is de ideale maximumsnelheid, maar in de praktijk zul je moeite hebben om die te halen. Dat hangt onder meer af van de snelheid van je schijven en de rest van je systeem, en of je op dat moment nog andere dingen aan het doen bent (en dan hoef je daar niet eens actief mee bezig te zijn, een virusscanner bijvoorbeeld).\nVaak regelen brandprogramma\'s de snelheid zelf, en vertragen de boel als ze merken dat je PC de data niet snel genoeg aangeleverd krijgt. Het kan ook een bescherming tegen fouten zijn, hoe sneller je brandt, hoe groter de kans op fouten wordt.
Link naar reactie
[COLOR=\"Blue\"]oké, het brandprog. = nero 7 reloaded\r\nmaar ik heb het ook geprobeert met nero 6\r\nde dvd\'s zijn allemaal 16x van alle 3 de merken.[dvd-r]\r\nen ook heb ik het geprobeert met \"alle\" overige programma\'s uit.\r\nook de keuze [COLOR=\"Black\"][B]auto[/B][/COLOR] bij de brandsnelheid bracht geen beter resultaat.\r\nde pc is een pentium 4 2.0ghz met 1.5 gb geheugen.[/COLOR]
Link naar reactie
[B][COLOR=\"Blue\"]zo ben ik weer.\nclonedvd werkt alleen voor kopieer werk.\nroxio media suite 10 uitgeprobeert maar ook die komt alleen maar tot 4x.\n\ndus het ligt niet aan de brander(bij de buurman doet hij het wel sneller)\nhet ligt niet aan de brandsoftware.\ndus kan het alleen nog aan windows liggen.\n\niemand nog een idee/suggestie?\n\nof moet ik het maar aan de FAQMAN vragen?[/COLOR][/B]
Link naar reactie
[QUOTE=cosmicray;345194][B][COLOR=\"Blue\"]\r\n\r\ndus kan het alleen nog aan windows liggen.\r\n\r\n[/COLOR][/B][/QUOTE]\r\n\r\nhet hoeft niet persee aan windows te liggen,\r\nhet kan ook zo zijn dat er andere software dwars ligt of dat de veschillende brand progs elkaar in de weg zitten.\r\n\r\nen als laatste kan het dan ook nog zo zijn dat de hardware niet goed met elkaar overweg kan. En dat kan dan uiteraard ook weer van alles zijn.\r\n\r\nals je het echt wil proberen :\r\nneem een andere harde schijf (of een nieuwe partitie)\r\ninstaleer een nieuwe windows en hang er zo weinig mogelijk andere apparaten aan\r\ninstaller alleen de hoognodige drivers en brand nu nog maar een dvd\r\nsnelheid 4X , dan is het waarschijnlijk hardware . Oplossing andere brander\r\nsnelheid 16X , overige apparaten instaleren \r\nbranden testen , software instaleren , testen \r\nen dat met kleine stapjes . Dan kom je wellicht op een punt waar je weer op max 4X brand , het laatste wat je dan er op hebt gezet is schuldig.
Link naar reactie
[B][COLOR=\"Blue\"]dank je wel voor je reaktie, Turn.\ndat gaat ik eens uitproberen in de vakantie, in het weekend heb ik daar geen tijd voor.\nben benieuwd want op die manier ga je wel heel erg precies te werk, tot het fout gaat.\n\nmaar aan de brander kan het toch niet liggen als hij het bij de buurman wel op 16x doet?\n\nik ben wel vergeten te melden dat er op de 2e ide ook nog een harde schijf (500GB, 7200tpm 16MB) zit.\nop de 1e ide zitten 2 harde schijven (200GB & 250GB, beide 7200tpm 8 MB)[/COLOR][/B]
Link naar reactie
[QUOTE=cosmicray;346822][B][COLOR=\"Blue\"]\r\nmaar aan de brander kan het toch niet liggen als hij het bij de buurman wel op 16x doet?\r\n[/COLOR][/B][/QUOTE]\r\n\r\nhardware matig : als je buurman exact dezelfde pc heeft, dan zou ik ook denken dat het niet hardwarematig is.\r\nmaar als er hardware verschillen zijn kan het een conflict zijn (heb ik een keer gehad met de laptop (IBM) en een printer (HP) van mijn zus, niet aande praat te krijgen) het simpelste is dan een andere dvd brander.\r\n\r\nsoftware matig : heeft je buurman precies dezelfde instalatie / drivers / progs / etc etc . Waarschijlijk niet.\r\ndus het kan ook een stukje software zijn , dat \"ruzie\" maakt met de brander\r\n\r\n[QUOTE=cosmicray;346822][B][COLOR=\"Blue\"]\r\nik ben wel vergeten te melden dat er op de 2e ide ook nog een harde schijf (500GB, 7200tpm 16MB) zit.\r\nop de 1e ide zitten 2 harde schijven (200GB & 250GB, beide 7200tpm 8 MB)[/COLOR][/B][/QUOTE]\r\n\r\nGOED dat je dit meld, staan er op 1 ide een harde schijf en de brander ????\r\nzo ja , dan eerst een heel makkelijk(e) werkje (test), op de aansluiting van de brander niks anders zetten en zeker geen hard disk.\r\n\r\nzelf nog nooit meegemaakt, maar ik heb al een aantal malen gehoort dat\r\n een harde schijf en een brander op 1 kabel problemen geeft.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[B][COLOR=\"Blue\"]nou ik ben met mijn desktop naar Mycom gegaan, en na veel zoeken en speuren is het volgende gevonden: mijn moederbord kan het niet aan of te wel het is te oud!\nen dat staat niet bij de systeemeisen dat je moederbord niet ouder mag zijn dan....!\nal die uren van uitproberen, navragen en in/uitbouwen waren dus een beetje voor niks.\n\nnogmaals mijn dank voor een ieder die mee heeft gedacht.\n\nwat mij betrefd is dit topic klaar.[/COLOR][/B]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...