Ga naar inhoud

Video bestand omschakelen naar..


Anoniem2

Aanbevolen berichten

:)Heey! Ik heb hier een paar MPEG bestand video\'s , van mijn videocamera afgehaald. Ik probeer de video\'s te bewerken maar windows movie maker speelt en bewerkt alleen met audio, ik hoor alleen audio bestanden. Ik sla hem op, en ookal importeer ik hem in video bestand, bij de tijdlijn en bij het opslaan weergeeft hij nog steeds de video\'s als een audio bestand. :neutral:Hoe kan ik dit veranderen in een video bestand ? En hoe kan ik filmpjes zonder kwaliteit te verliezen simpel minder MB/GB maken ? ( of is dat niet mogelijk? ) :confused:
Link naar reactie
Als je vanaf de kamera de film op pc zet moet je niet kiezen voor mpeg ,maar voor dv-avi.\nDan wordt het wel een erg groot bestand (ongeveer 1 gig voor 5 minuten) maar dit bestand is wel door ieder videomontage prg te bewerken.\nDus opnemen (capteren) via firewire aansluiting in dv-avi formaat . Waarschijnlijk gebruik je usb en dan krijg je meestal mpeg formaat en daar kunnen niet alle montage prg\'s mee overweg.\nFilmpjes minder MB/GB maken kan niet zonder kwaliteits verlies.\nAls je zelf films maakt en die op dvd wilt zetten ,neem ik aan dat je de beste kwaliteit wilt ,anders had je ook geen digitale cam hoeven kopen. Ik de hoogste kwaliteit kan er maar 1 uur film op een dvd (ongeveer 4 gig dus)\nDe op de pc opgenomen film in dv-avi kun je na het bewerken met hetzelfde prg omvormen (renderen) naar mpeg bestand volgends de dvd norm en daarna kun je er een video dvd van branden.De 13 gig worden dan ongeveer 4 gig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...