Ga naar inhoud

filmpjes verlichten en draaien


Anoniem2

Aanbevolen berichten

welk geluid er bij zit vind je in GSpot aan de linkerkant in het vierde vakje van boven.\r\n[ATTACH]11385[/ATTACH]\r\nin dit geval is het dus vbr (Variable Bit Rate) het kan ook cbr zijn (Constant Bit Rate).\r\n\r\nvoor het bewerken is het belangrijk dit te weten, want Virtualdub kan niet omgaan met vbr. Maar daar hebben we Nandub dan weer voor.\r\n\r\ntest het geluid en bepaal welk prog je nodig hebt.\r\n[url]http://www.virtualdub.org/index[/url]\r\nof\r\n[url]http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=30256[/url]\r\n\r\nmaak een kopie van je filmpje (als het dan misgaat heb je het orgineel nog)\r\n\r\nin mijn voorbeeld gebruik ik Virtualdub, maar nandub is bijna hetzelfde.\r\nbeide progs hoef je niet te instaleren, gewoon de .zip uitpakken en vanaf daar kun je het progje opstarten.\r\n\r\ndubbelklik [ATTACH]11386[/ATTACH]\r\n\r\nopen je video ( ctrl + o )\r\n\r\nmet de onderste rij knoppen kun je afspelen en evt knippen in je video\r\ndit laatste gebruiken we echter niet en ik neem aan dat de afspeel knoppen voor zich spreken.\r\n\r\n1 - ga nu naar menu video en kies voor \"full processing mode\"\r\n[ATTACH]11387[/ATTACH]\r\n\r\n2 - ga naar menu audio en kies voor \"source audio\" en \"direct stream copy\"\r\n[ATTACH]11388[/ATTACH]\r\n\r\n3 - ga naar menu video >> filters ( ctrl + f ) en dan klik je op \"add\" \r\nje krijgt dan dit schermpje te zien \r\n[ATTACH]11389[/ATTACH]\r\nkies zoals hierboven het filter rotate en klik op OK\r\nkies voor de juiste draai (linksom is tegen de klok in) en klik OK\r\nklik nog een keer op OK en je filter is geladen.
Link naar reactie
4 - klik menu file \"save as avi\" ( F7 )\r\n[ATTACH]11390[/ATTACH]\r\n\r\n5 - geef nu een plaats op en een naam. Virtualdub zal nu de video bewerken (draaien) en opslaan , dit kan even duren en is afhankelijk hoe snel jou pc is.\r\nje hebt nu het filpje opgeslagen zonder compresie en het is dus heel erg groot geworden (dit passen we later weer aan)\r\n\r\n6 - bekijk het filmpje, goed ?? maak weer een kopie om mee te werken en sla deze ergens anders op. Nu gaan we de belichting doen.\r\n\r\n7 - herhaal de eerste stappen tot je weer bij de filters bent.\r\nkies nu het filter \"brightness/contrast\"\r\n[ATTACH]11391[/ATTACH]\r\n\r\nnu wordt het moeilijker want nu moet je een gok maken hoeveel lichter en hoeveel contrast.\r\n\r\nsla het filmpje weer op met een nummer (bv. \"filmpje 1.avi\") en schrijf op een stuk papier hoeveel lichter je gedaan hebt.\r\nbevalt het niet sluit het bestaande filmpje en begin weer opnieuw bij punt 7\r\nstel de belichting anders in en sla weer op als filpje 2.avi\r\n\r\ndit is wat omslachtig maar als je systematisch werkt is het duidelijker te volgen wat er gebeurd en wat de effecten zijn.\r\n\r\n8 - nu heb je een filmpje wat recht op staat en met de juiste belichting , alleen hij is nog wel erg groot.\r\n\r\n9 - open dit filmpje zet punt 1 en 2 weer goed\r\nga naar menu video >> compression ( ctrl + p )\r\n[ATTACH]11392[/ATTACH]\r\nkies hier voor divx of voor xvid en sla het filmpje op.\r\n\r\nsucces en laat maar weten hoe het gegaan is.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Zozo, eindelijk ben ik begonnen met clipjes editten.\r\n\r\nMet Gspot werd niet weergegeven of het vbr of cbr er is, maar ik heb eerst gekozen voor virtualdub.\r\n\r\nAlles is gelukt met virtualdub, tot de laatste punt.\r\nHet compressen van de clipje lukt maar niet.\r\nEn mijn divx is wel geupdate\r\n\r\nThe source image format is not acceptable. (error code -2)\r\n\r\ndaarna heb ik ook nandub gedaan, maar daar zie ik niet waar ik op compress kan drukken.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...