Ga naar inhoud

welke firewire DV aansl


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,ik heb een nieuwe dig camera en zou graag via \'\'moviemaker willen monteren.het montage progr heb ik onder de knie.\'maar nu wil ik via dv kabeltje naar pc beeld over brengen.Op internet staat zoveel info maar welke is de goede.\r\nIk moet een firewire kaart in brengen en kan die op elke plek achter je pc?voorts zegt men dat je voor een beetje kwaliteit 1024 Mb nodig hebt.\r\nm,n pc is standaart 256 en ik gooi niet grote hoeveelheden over.\r\nwaar of welke firewaire kan er in ?want qua prijs scheelt het wel.\r\nalvast bedankt.
Link naar reactie
256 MB? Wat voor pc is dit? 256 MB klinkt niet als een recente PC. \"Echte snelheid\" is niet zo van belang als het gaat om eenvoudige videomontage. Maar als je een videocapture maakt, is het wel prettig als het met een beetje snelheid ontvangen kan worden..Firewire op minimaal 400, rotatiesnelheid van de harddisk minimaal 7200 rpm liefst een andere HDD dan de systeemschijf. Een computer die niet snel genoeg kan ontvangen, zorgt voor verlies van frames met als gevolg hortend en stotend beeld en geluid.\r\n\r\nEn voldoende schijfruimte...standaard capture middels Moviemaker naar computer van één DV tape van een uur = 13.5 GB!!...
Link naar reactie
Zolang je geen melding krijgt van \"dropped frame\'s\"is er niks aan de hand.\nHet kan best wel eens goed gaan met de huidige pc configuratie en een extra hd is soms ook helemaal niet nodig.\n \nNog een tip: begin met korte filmpjes van 5 a 10 minuten.\nDan ben je niet zo lang bezig en heb je eerder resultaat en als het mis gaat is het niet zo erg.\nVideobewerken kost erg veel tijd en gedult.
Link naar reactie
[QUOTE=waarnemer;343321]rotatiesnelheid van de harddisk minimaal 7200 rpm[QUOTE]5400 rpm is meer dan genoeg, kan ik uit eigen ervaring melden. Een nieuwe harddisk is dus alleen nodig als blijkt dat de huidige te klein wordt.\r\n\r\nAan 256 MB RAM extra heb je veel meer. Overigens wel aan te raden als je met grotere projecten aan de slag gaat. 1024 MB ram is natuurlijk leuk, maar niet vereist. Niet voor het videobewerken en ook niet voor de firewire kaart.\r\n\r\nVoordat je een kaart aanschaft is het misschien handig om uit te vinden of je nog vrije pci-sloten hebt. Oudere pc\'s hebben meestal pci-sloten te over (stuk of vijf), dus dat zal waarschijnlijk geen problemen opleveren.
Link naar reactie
Thanx allemaal het gaat prima en boven verwachting op movie maker,niks geen frame verlies of stotteren. zit nu er mee dat als ik mijn montage wil branden na alle pc handelingen en de writerline vol is tot 100% hij zegt Error!!en de dvd er uit gooit.\r\nOok opgeslagen films in mediaplayer via burn gaat niet en nero is idem dito.\r\n\r\nwie kan eenvoudig zeggen wat ik verkeerd doe en/of inst pc?.\r\nverder heb ik leuk gemonteerd...effect\'s disolves enz...maar ja...geen dvd.
Link naar reactie
Ik weet niet wat movie maker wel of niet kan.\nJe moet de film maken als mpeg file volgens de dvd normen ,en dan kun je er later met een goed brandprg een video dvd van maken.\nMaar als je echt met videobewerking aan de gang wilt kun je beter een echt videomontage prg aanschaffen ,van Pinnacle ,magix of ullead bijvoorbeeld.\nLet dan wel goed op de systeem eigenschappen waarje pc aan moet voldoen.
Link naar reactie
het probleem zit niet in de montage of moviemaker maar als ik naar cd dvd branden ga en de timeline zie lopen van write/branden tot 100% zegt ie aan het einde error en niet compleet /er staat ook een file op mediaplayer en als ik daar naar burn ga wil ie ook niet en zegt :not saved...Op mail kan ik maar 1 kb weg sturen maar kortom ik wil eigen dvd\'s
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...