Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Zins kort heb ik dit probleem.Als ik een dvd-rw opnieuw wil gebruiken om er iets op te branden,verschijnt er de melding op het scherm,dat het geen herschrijfbaar medium is.Geen enkele dvd-rw is meer te herbruiken,ik krijg overal de zelfde melding. Ik heb hier verschillende merken liggen,maar geen van alle kan ik meer gebruiken.Als ik een nieuwe dvd-rw gebruik gaat het prima,maar hij kan ook maar 1 keer gebruikt worden,daarna dus weer die melding.ik heb 2 dvd schrijvers. Nec dvd rw nd 3540a en aopen 8x8 dvd dual aan.Ik heb ook al voor de Nec nieuwe firmware geïnstalleerd.Ik heb ook verschillende brandprogramma\'s geprobeerd, zoals: Nero,imgburn, ashampoo, clonedvd,dvdinfo, maar in alle programma\'s de zelfde melding.De dvd\'s zijn op een andere computer wel te gebruiken.Dvd\'s die op een andere computer zijn gebrand zijn bij mij ook weer te gebruiken,dat wil zeggen 1 keer dus.Als ik hem weer wil wissen,komt er weer de melding:Dit is geen dvd-rw, plaats een ander dvd.Mijn besturing systeem is xp Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
[QUOTE=marrich77;330850]hoe wis je de dvd\'s?\r\nik doe zelf altijd snel, maar het is te proberen om eens de langzamere versie van volledig wissen te gebruiken.\r\n\r\nanders kan het misschien zijn dat de dvdrw gewoon op is?\r\nzou het echt niet weten, maar niets is voor eeuwig toch??[/QUOTE]\r\n\r\nZoals ik in de tekst al melden,is ook bij het gebruik van een nieuwe dvd-rw ,de dvd maar 1 keer te gebruiken. Als ik hem dan wil wissen of opnieuw gebruiken in welk willekeurig brand programma, de melding \"dit is geen rw, plaats een ander dvd in de recorder\"\r\nOok als ik hem wil wissen, langzaam of snel geeft deze melding.\r\nBedankt voor je reactie
Link naar reactie
[QUOTE=Quzex;331007]als het een probleem met alle programma\'s én 2 verschillende drives is, lijkt het mij een probleem in het register van windows. ooit een registry-cleaner gebruikt? probeer [url=http://www.tune-up.com/]Tune Up Utilities[/url] \'ns :)[/QUOTE]\r\n\r\nDie tip heb ik net uitgeprobeerd,met het programma wat jij adviseerd. Opnieuw opgestart,\r\nmaar helaas,alle brandprogramma\'s geven nog steeds de melding,dat de dvd-rw geen rw is. Toch bedankt voor je tip.
Link naar reactie
als het komt door een eerder gebruikte register cleaner, komt het niet zomaar goed door een andere cleaner te gebruiken.\r\n\r\nmooiman heb je ooit eerder zo\'n cleaner gebruikt\r\nals het hierdoor komt moet de volgorde zijn: rw doen het > cleaner > rw\'s doen het niet meer.\r\n\r\nsoftware (welke) geinstaleerd tussen wel werken en niet werken rw\'s??\r\n\r\nherstelpunt terug in tijd proberen, helpt dat ??
Link naar reactie
[QUOTE=turn;331218]als het komt door een eerder gebruikte register cleaner, komt het niet zomaar goed door een andere cleaner te gebruiken.\r\n\r\nmooiman heb je ooit eerder zo\'n cleaner gebruikt\r\nals het hierdoor komt moet de volgorde zijn: rw doen het > cleaner > rw\'s doen het niet meer.\r\n\r\nsoftware (welke) geinstaleerd tussen wel werken en niet werken rw\'s??\r\n\r\nherstelpunt terug in tijd proberen, helpt dat ??[/QUOTE]\r\n\r\nIk gebruik zelde de registercleaner, en als ik hem gebruik is dat de tune up die doet het hier prima.Mijn systeem is stabiel en loopt als een speer.Het vreemde blijft,dat ik gewoon diverse merken kan branden.Ik gebruik dvd-rw van de merken Philips,platinum en memorex\r\nDe brand programma\'s die ik gebruik zijn:Nero,imgburn, ashampoo, clonedvd,dvdinfo,alc 120%. Alle programma\'s geven de zelfde foutmelding.Ook nieuwe Dvd-rw kan ik maar 1 keer gebruiken,daarna weer die melding. Een herstelpunt heeft weinig zin meer, omdat hij hier ingesteld staat op tot een maand terug bewaren (ruimte gebrek) Ik weet het echt niet meer.\r\nBedankt voor je reactie
Link naar reactie
Een van de fabriek afkomende dvd-rw is anders geformateerd dan een beschreven dvd-rw. Met speciale software en dvd writers kun je rw\'s weer in fabriekstatus krijgen.\r\nMaar dat is normaal niet nodig.\r\nIk verdenk in dit geval de dvd-drive, ik heb ook zoiets gehad, de drive had gewoon de geest gegeven.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;331492]en hoeveel programma,s heb je er tegelijk opstaan\r\nze willen elkaar wel eens behoorlijk tegenwerken[/QUOTE]\r\n\r\nAlle brandprogramma\'s die ik genoemd heb grbruik ik al jaren afwisselend.afhankelijk van het type bestand,gebruik ik het favorieten programma. Al jaren zonder problemen.\r\nIk las ook al, zoekend over het net naar een oplossing, dat de dvdbranders het begeven zouden kunnen hebben. Maar ik brand er nog steeds mee, al is het maar 1 keer op alleen nieuwe dvd\'s
Link naar reactie
[QUOTE=mesa57;331519]Een van de fabriek afkomende dvd-rw is anders geformateerd dan een beschreven dvd-rw. Met speciale software en dvd writers kun je rw\'s weer in fabriekstatus krijgen.\r\nMaar dat is normaal niet nodig.\r\nIk verdenk in dit geval de dvd-drive, ik heb ook zoiets gehad, de drive had gewoon de geest gegeven.[/QUOTE]\r\n\r\nAls de driver de geest heeft gegeven,hoe verklaar je dan dat ik nog steeds alles ,(al is het maar 1 keer) kan blijven branden.
Link naar reactie
heb je de mogelijkheid om een andere brander te proberen,\nof jou branders in een andere pc??\nik weet het, het klink wel heel toevallig, maar mss zijn ze beide stuk.\n\nals het met een andere brander ook niet lukt gaat het dus ergens met de drive-info fout.\neen systeem \"leest\" bij een drive wat ie allemaal kan (cd-r/rw dvd-r/rw dvd+r/rw dvd-ram etc).\nals er dus een stukje software is dat hier roet in het eten gooit!!\n\nkan je eens kijken welke (cd/dvd)progs er allemaal mee opstarten met windows, zet ze eens uit en dan opnieuw opstarten (als het goed is zouden ze nu niet mee moeten gaan).\nen nu nog een keer gaan branden op een rw.\n\nnero wil zich nog wel eens wat overheersend gedragen, kan je die er eens af gooien. ook ff met een cleantool van nero er over daarna.\n[url]http://www.nero.com/nero6/eng/Clean_Tools.html[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=turn;331804]heb je de mogelijkheid om een andere brander te proberen,\r\nof jou branders in een andere pc??\r\nik weet het, het klink wel heel toevallig, maar mss zijn ze beide stuk.\r\n\r\nals het met een andere brander ook niet lukt gaat het dus ergens met de drive-info fout.\r\neen systeem \"leest\" bij een drive wat ie allemaal kan (cd-r/rw dvd-r/rw dvd+r/rw dvd-ram etc).\r\nals er dus een stukje software is dat hier roet in het eten gooit!!\r\n\r\nkan je eens kijken welke (cd/dvd)progs er allemaal mee opstarten met windows, zet ze eens uit en dan opnieuw opstarten (als het goed is zouden ze nu niet mee moeten gaan).\r\nen nu nog een keer gaan branden op een rw.\r\n\r\nnero wil zich nog wel eens wat overheersend gedragen, kan je die er eens af gooien. ook ff met een cleantool van nero er over daarna.\r\n[url]http://www.nero.com/nero6/eng/Clean_Tools.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nDeze tip kost wat meer tijd om uit te proberen. Ik ga er zeker wat mee doen.zodra ik meer weet laat ik het hier weer weten, Bedankt zo ver\r\n-------------------------------------------------------------------\r\nDe brander in een andere computer aangesloten. Dvd-rw kon ik zonder problemen verschillende keren branden en wissen. De brander werkt dus prima.Weer terug in mijn eigen computer gezet.Dezelfde dvd-rw er weer in. En meteen bij het wissen of branden weer die melding \"Dit is geen herschrijfbare dvd,plaats een ander dvd\". Dat houdt dus in dat het een software probleem is . MAAR WAAR ?
Link naar reactie
[QUOTE=turn;331804]heb je de mogelijkheid om een andere brander te proberen,\r\nof jou branders in een andere pc??\r\nik weet het, het klink wel heel toevallig, maar mss zijn ze beide stuk.\r\n\r\nals het met een andere brander ook niet lukt gaat het dus ergens met de drive-info fout.\r\neen systeem \"leest\" bij een drive wat ie allemaal kan (cd-r/rw dvd-r/rw dvd+r/rw dvd-ram etc).\r\nals er dus een stukje software is dat hier roet in het eten gooit!!\r\n\r\nkan je eens kijken welke (cd/dvd)progs er allemaal mee opstarten met windows, zet ze eens uit en dan opnieuw opstarten (als het goed is zouden ze nu niet mee moeten gaan).\r\nen nu nog een keer gaan branden op een rw.\r\n\r\nnero wil zich nog wel eens wat overheersend gedragen, kan je die er eens af gooien. ook ff met een cleantool van nero er over daarna.\r\n[url]http://www.nero.com/nero6/eng/Clean_Tools.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nNero verwijderd. Cleaningtool gebruikt. Registerchecker gebruikt, daarna Tunu up registercleaner.Daarna de computer laten zoeken naar achtergebleven sporen van Nero,en die allemaal handmatig verwijderd. Er is nu nergens meer een spoor van Nero te vinden.\r\nOpnieuw opgestart,een brandprogramma opgestart (Ashampoo) dvd-rw en cd-rw proberen te wissen.Daar verscheen weer de melding \"dit is een dvd rom, deze kan niet gewist worden\". Bij de cd-rw ook een ook de fout melding.\r\nWie helpt mij verder ?
Link naar reactie
Tja heb dit vroeger (had toen een ander type dvd-rw) ook gehad. Volgens Nero niet te wissen dvd-rw schijfje. Naast Nero had ik ook CloneCD geinstalleerd staan, en waarachtig, die wiste m\'n scijfjes zonder problemen. Ik heb dus nooit \'de fout\' gevonden omdat ik een oplossing voor het probleem had. Nu heb ik 2 branders in mijn systeem zitten, en geen problemen met wissen meer via Nero, en let wel, nog steeds met het zelfde versie nummer. Mijn gok is dat het een combinatie is van moederbord (bios) en dvd-rw type speler. Maar misschien heb je net zoals ik het wissen al eens geprobeerd met een ander programma?
Link naar reactie
[QUOTE=Joe Cool;333313]Tja heb dit vroeger (had toen een ander type dvd-rw) ook gehad. Volgens Nero niet te wissen dvd-rw schijfje. Naast Nero had ik ook CloneCD geinstalleerd staan, en waarachtig, die wiste m\'n scijfjes zonder problemen. Ik heb dus nooit \'de fout\' gevonden omdat ik een oplossing voor het probleem had. Nu heb ik 2 branders in mijn systeem zitten, en geen problemen met wissen meer via Nero, en let wel, nog steeds met het zelfde versie nummer. Mijn gok is dat het een combinatie is van moederbord (bios) en dvd-rw type speler. Maar misschien heb je net zoals ik het wissen al eens geprobeerd met een ander programma?[/QUOTE]\r\n\r\nDe brand programma\'s die ik nu gebruik zijn:Imgburn, ashampoo, clonedvd,dvdinfo,alc 120%. Alle programma\'s geven de zelfde foutmelding.Ook nieuwe Dvd-rw kan ik maar 1 keer gebruiken,daarna weer die melding.Het gekke is dat ik al jaren,met dit systeem geen problemen heb.Dus de combinatie van moederbord (bios) en dvd-rw type speler lijkt mij stug.Ze hebben tot voor kort nooit problemen opgeleverd. Gek wordt ik hier van.
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;333419]ik zie nu dat je Alc 120% gebruikt\r\nDe oplossing: \r\n \r\nAlcohol 120%, onder opties\\ emulatie\\ vinkje weghalen\\ bij \'Launch \"Burning features of Alcohol 120%\" without \"Ignore media type\" function.\r\n \r\nplaatje voor de NL versie[/QUOTE]\r\n\r\nYES, dat is dus de oplossing voor mijn probleem.Dat zo\'n klein vinkje,alle andere brand programma\'s plat gooit.Ik kan nu weer branden en wissen, met mijn dvd-rw\'s.(meteen een paar keer geprobeerd natuurlijk) Ik ben natuurlijk weer dolblij, maar in mijn achterhoofd zit dan toch de vraag, waarom ik al die tijd geen problemen had, en dan opeens spontaan dit probleem? Maar dat zal mij eigenlijk een zorg zijn. Ik ben met jouw antwoord heeeeeeeeeeeeeeeel blij. Hartstikke bedankt.:D :D :D :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...