Ga naar inhoud

welke videokaart?


Aanbevolen berichten

Wie kan mij van advies dienen?\r\n\r\nIk heb een nieuwe video-kaart voor mijn pc nodig die het het zwaarst te verduren krijgt met films en filmbewerking. Spelletjes speel ik niet op de pc en dat ga ik ook niet doen.\r\n\r\nHet moet een agp kaart zijn en na een beetje speurwerk gaat mijn keus uit de volgende typen:\r\n256 MB Geforce 6200 van xfx of club 3d ( de laatste met DDR2),\r\nsapphire Radeon 9250, 256 MB.\r\n\r\nDe eerste 2 zijn wat duurder maar de xfx kan ik in de winkel kopen,\r\nde sapphire is wat goedkoper en gaat via internet.\r\n\r\nVan xfx en club3d lees ik dat het b-merken zijn maar wat merk je daar nou in de praktijk van? \r\nMijn gevoel schreeuwt om een a-merk, sapphire dus, maar over xfx lees ik veel positieve dingen.\r\n\r\nEn is voor films en bewerking daarvan 128 MB aan video-geheugen niet ook al voldoende?\r\n\r\nMijn pc configuratie:\r\npentium 4 3,0 GHz\r\n1024 MB geheugen\r\nW XP home SP2\r\nHD 250 GB
Link naar reactie
Mijn pc is nu ong 1,5 jaar oud en voldoet nog naar wens, alleen de video heeft het begeven. \r\nMet een nieuwe processor komen meteen ook mobo, geheugen, sata2 HD en een pci-e kaart mee als ik het goed zou doen en dat is nog niet echt nodig.\r\n\r\nIk heb inmiddels bedacht dat ik voor een geforce 7600 kaart ga van asus. ben ik meteen shader klaar.
Link naar reactie
hmmm ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt.\r\n\r\nvoor films en videobewerking heb je geen state of the art videokaart nodig.\r\nsimpel want er valt niks te renderen door de kaart.\r\nfilm wordt als RGB doorgestuurd net als video.\r\nAlleen games moeten gerendert worden door een videokaart omdat alles bererekent moet worden. alles wat je ziet wordt opgebouwd door allerlei stukjes (plaatjes) en rasters.\r\n\r\nDoe dus geen moeite voor een geweldige kaart maar neem er eentje waarbij je een video uit hebt. dan kan je een 2de monitor ( lees TV) aansluiten.
Link naar reactie
Welke socket hebt je ? \n\nAls je S478 Hebt is upgrade niet echt mogelijk. met 3Ghz zit je ergelijk al aan de max. En een 3,4Ghz kost (marktplaats) al snel 150/200 euro.\n\nVoor videobewerking heb je gewoon geen goede videokaart nodig. maar als je dat toch wilt denk dan aan een : 1600Pro/7600Gs\n\nJe kan er wel 1Gb geheugen bij doen, maar persoonlijk zou ik over 1jaar een nieuwe kopen
Link naar reactie
[QUOTE=maverick-ict;329709]hmmm ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt.\r\n\r\nvoor films en videobewerking heb je geen state of the art videokaart nodig.\r\nsimpel want er valt niks te renderen door de kaart.\r\nfilm wordt als RGB doorgestuurd net als video.\r\nAlleen games moeten gerendert worden door een videokaart omdat alles bererekent moet worden. alles wat je ziet wordt opgebouwd door allerlei stukjes (plaatjes) en rasters.\r\n\r\nDoe dus geen moeite voor een geweldige kaart maar neem er eentje waarbij je een video uit hebt. dan kan je een 2de monitor ( lees TV) aansluiten.[/QUOTE]\r\n\r\nja, een kaart met waarop 2 schermen kunne is idd super handig, maar dat heeft bijna elke kaart tegenwoordig volgens mij ((of je moet budget spul koopen)
Link naar reactie
Met een nieuwe videokaart zul je nul-komma-niks aan prestatiewinst beleven bij videobewerking. Bij videobewerking is een goede processor, veel intern geheugen en een snelle harddisk (met voldoende vrije schijfruimte) belangrijk.\r\n\r\nEn je Windows installatie moet zo clean mogelijk zijn, met zo min mogelijk processen die op de achtergrond draaien, geen spyware, etc. Check dus eerst op vrije schijfruimte en de processen die in taakbeheer lopen.
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;329826]maar als je wil videobewerken enzo. dat KAN dat gewoon niet met deze computer[/QUOTE]Waarom zou dat niet kunnen? Ik draai videobewerking op een 2.8GHz P4 met 1024MB geheugen met onboard video (Intel GMA 900) en 2x160GB harddisks.\r\n\r\nHet gaat misschien niet zo snel als een Core 2 Duo E6600, maar bij videobewerking gaat het vooral om een stabiel verloop van het proces van begin tot eind. Dat betekent een schone installatie van WinXP en liever niet het proces verstoren door onder het videobewerken ook nog eens uitgebreid te zitten browsen of chatten.
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;329884]Ik zat weer eens te slapen. Ik haalde een ander topic (van een 900Mhz) Door de war. Maar een 3,0 Ghz is Idd prima voor videobewerking. Die P4 zijn nog helemaal goed.[/QUOTE]\r\n\r\ntoen de P4 nog high end was samen met de Athlon 64 was de P4 meestal beeter in videobewerken als een gelijke AMD
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...