Ga naar inhoud

700 op 800 mb schijf?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

beste computergiganten,\r\n\r\nik ben voor het eerst bezig met het proberen te branden van een gedownloade (avi bestand) film. betand grootte is 710 mb. ik gebruik hierbij imation 800 mb schijven en nero burning rom 5.\r\nik sleep het film bestand allereerst naar een video cd of cd rom (iso) toe. de computer gaat vervolgens de cd coderen maar geeft na een aantal uren aan de er te weinig ruimte is voor het branden.\r\n\r\nwie kan mij zeggen wat ik fout doe of wat ik anders kan doen zodat het wel lukt.\r\n\r\nmet vr gr roelof
Link naar reactie
Je wilt er dus een video cd van maken.(af te spelen op de meeste dvd spelers)\nOp een video cd kan maar 1 uur film.\nDe meeste speelfilms duren veel langer ,dus zal het nooit op een cd passen.\nAls je video cd wilt branden ,moet je de film als mpg file downloaden als hij zo ook beschikbaar is ,en dan zijn het altijd twee delen.(dus voor twee cd\'s.\n \nAls het geen video cd moet worden ,maar je wilt gewoon de avi branden moet je kiezen voor DATA-CD . (af te spelen op sommige dvd spelers en op de pc maar veel beter kwaliteit dan video cd)
Link naar reactie
[quote=Intel 3000;328412]Staat er bij nero niet de OPTIE VIDEO CD. Dus niet slepen.\n \nDat doe ik altijd met de filmpjes van me camera, Hij moet ze wel eerst Comprimeren ofzo. Dit duurd meestal een uur. Maar een DVD werkt veel beter[/quote]\ndaar gaat het juist over\ndie optie is er bij nero , maar dan past hij niet meer op een CD.
Link naar reactie
[QUOTE=ramboroelof;328240]beste computergiganten,\r\n\r\nik ben voor het eerst bezig met het proberen te branden van een gedownloade (avi bestand) film. betand grootte is 710 mb. ik gebruik hierbij imation 800 mb schijven en nero burning rom 5.\r\nik sleep het film bestand allereerst naar een video cd of cd rom (iso) toe. de computer gaat vervolgens de cd coderen maar geeft na een aantal uren aan de er te weinig ruimte is voor het branden.\r\n\r\nwie kan mij zeggen wat ik fout doe of wat ik anders kan doen zodat het wel lukt.\r\n\r\nmet vr gr roelof[/QUOTE]\r\n\r\nJa, je bestandje kan wel eens groter gaan worden. zodat het niet meer op de CD past. als eindresultaat. Koop gewoon een DVD. op CD zou het nooit iets worden
Link naar reactie
Al met al staat hier nog steeds géén antwoord op de vraag van ramboroelof, namelijk: \"Hoe vertel ik aan NERO dat er meer dan 700 MB aan data op een 800 MB CD-Rom past.:confused: \" Heb pas een bestand van 715 MB getracht te branden naar een 800 MB/90 min CD-Rom, maar Nero herkent deze \'slechts\' als een 700 MB/80 min CD-Rom:mad: ;) . Is volgens mij ook een beetje zonder om een DVD van 4,7 GB te \'misbruiken\' voor 715 MB aan data.
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;328493]zo mischien ?[/QUOTE]\r\nHelaas is ook dit antwoord niet het verwachte. Dus nogmaals: \"Hoe herkent Nero dat op de CD 800 MB data/90 min muziek passen?\" het betreft hier daadwerkelijk een 800 MB/90min CD-R, dus het gaat hier niet om een \'truukje\' om net iets meer te branden, maar om de herkenbaarheid van dit soort CD-R\'s.\r\nTrouwens, bij 650MB/70min CD-R\'s mekkert Nero ook dat dit een niet bekend schijftype is en dat ik de gebrande data beter kan veriferen.
Link naar reactie
@ aadjepiraatje: De overburnoptie van Nero kan je instellen tot wel 120 min. CD\'s (in Duitsland verkrijgbaar.., in Ned. heb ik tot nu toe alleen de 99min./870MB CD-R\'s gezien en gebruikt.)\r\nStart Nero op en kies dan voor Nero Burning Rom, je annuleert ff dat je iets wilt branden... (dan krijg je een leeg grijs veld/scherm)..., dan Bestand (linksboven)... dan Opties.\r\nJe krijgt dan een scherm met verschillende Tabbladen.\r\nKies hieruit Expertfuncties.\r\nHier kan je nu de opties voor overburning van CD-R\'s en DVD-R aanvinken en tevens instellen naar de DVD/CD-R capaciteit die je gebruikt.\r\nAls je nu hierna een CD brandt die groter is als 80Min./700MB dan krijg je alleen nog de vraag van Nero dat jouw hoeveelheid data die je wilt branden groter is dan 700MB en of je ermee wilt doorgaan, je kiest dus uiteraard ja..., en bij data lager dan 700MB CD-R of een 650MB CD-R krijg je deze vraag niet meer.\r\n\r\n@ ramboroelof : de film die je gedownd hebt is waarschijnlijk gecomprimeerd (als het ware samengeperst) tot 700MB zodat je er over het internet niet zo lang over hoeft te doen om te downen maar ook om HD-capaciteit te besparen.\r\nWil je deze .avi nu in DVD-formaat converteren of omzetten, dan is een CD-R niet meer toereikend. Afhankelijk van jouw kwaliteitsinstellingen kan de hoeveelheid te branden data oplopen van 1,5GB tot wel 4GB. Wil je deze .avi zo laten en toch op de standalone DVD-speler willen kijken dan dient deze speler DivX/Xvid te ondersteunen en hoef je deze film alleen als data op een CD-R schijf te branden.\r\n\r\nHoop dat wat ik nu schreef wat duidelijker is voor jullie allebei...., succes..!!\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
[QUOTE=Rawit;328563]@ aadjepiraatje: De overburnoptie van Nero kan je instellen tot wel 120 min. CD\'s (in Duitsland verkrijgbaar.., in Ned. heb ik tot nu toe alleen de 99min./870MB CD-R\'s gezien en gebruikt.)\r\nStart Nero op en kies dan voor Nero Burning Rom, je annuleert ff dat je iets wilt branden... (dan krijg je een leeg grijs veld/scherm)..., dan Bestand (linksboven)... dan Opties.\r\nJe krijgt dan een scherm met verschillende Tabbladen.\r\nKies hieruit Expertfuncties.\r\nHier kan je nu de opties voor overburning van CD-R\'s en DVD-R aanvinken en tevens instellen naar de DVD/CD-R capaciteit die je gebruikt.\r\nAls je nu hierna een CD brandt die groter is als 80Min./700MB dan krijg je alleen nog de vraag van Nero dat jouw hoeveelheid data die je wilt branden groter is dan 700MB en of je ermee wilt doorgaan, je kiest dus uiteraard ja..., en bij data lager dan 700MB CD-R of een 650MB CD-R krijg je deze vraag niet meer.\r\n\r\n@ ramboroelof : de film die je gedownd hebt is waarschijnlijk gecomprimeerd (als het ware samengeperst) tot 700MB zodat je er over het internet niet zo lang over hoeft te doen om te downen maar ook om HD-capaciteit te besparen.\r\nWil je deze .avi nu in DVD-formaat converteren of omzetten, dan is een CD-R niet meer toereikend. Afhankelijk van jouw kwaliteitsinstellingen kan de hoeveelheid te branden data oplopen van 1,5GB tot wel 4GB. Wil je deze .avi zo laten en toch op de standalone DVD-speler willen kijken dan dient deze speler DivX/Xvid te ondersteunen en hoef je deze film alleen als data op een CD-R schijf te branden.\r\n\r\nHoop dat wat ik nu schreef wat duidelijker is voor jullie allebei...., succes..!!\r\n\r\nGrtz[/QUOTE]\n@Rawit:\r\nDus als ik e.e.a. goed begrijp is het alleen via een truc mogelijk om meer dan 712 MB te branden. Eigenlijk vreemd dat je niet domweg kan instellen welk soort CD je gebruikt v.w.b. de maximale grootte, dus zonder gezeur van Nero dat je \'te veel data\' wilt gaan branden.
Link naar reactie
Nee... het is geen truc..., Nero staat standaard ingesteld op 80Min/700MB CD-R\'s..., wil je dit veranderen hoef je dus alleen de instellingen van NERO te veranderen.\r\nHeb nog niet naar jouw brander gekeken of deze ook wel overburning ondersteunt..., dat kan je zo ook zien in Nero-Burning Rom bovenaan bij Tabblad Recorder en dan optie Recorder kiezen. Daar staat het dan in als je voor het Samsung-apparaat kiest.\r\n\r\nGrtz\r\n\r\nEdit : 8 Juli : 13.46 uur : Heb ff de brander opgezocht...\r\nWat Captain Kirk ook al zei : kijk ook es wat jouw firmware versie is, staat ook bij optie Recorder van Nero.\r\nHier : [url]http://samsungoms.com/eng/[/url] kan je de (laatste..?) versie downen voorzover je die nog niet hebt...., op deze pagina linksonder naar firmware-dowload gaan en op pagina 2 staat versie TS08 en TS07 van jouw brander.\r\nJe hebt Lightscribe ondersteuning..., nou dan zal ie waarschijnlijk ook overburning ondersteunen.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Bedankt voor alle reacties/suggesties:) . Jammer dat je via de standaardinstellingen niet kan kiezen voor 650/700/800 MB (net zoiets als bij DVD voor DVD-1 (8cm) DVD (single layer) of DVD-9 (double layer):( .\r\nPS.\r\nVoor wat betreft de firmware: Ik heb de automatische firmware update van Samsung continue bijstaan, dus dat zit wel goed:D . Toch bedankt ook voor deze tip. Immers, niet iedereen zal van de autoupdate functie van de Samsung-firmware op de hoogte zijn;) .
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=aadjepiraatje;328490]Al met al staat hier nog steeds géén antwoord op de vraag van ramboroelof, namelijk: \"Hoe vertel ik aan NERO dat er meer dan 700 MB aan data op een 800 MB CD-Rom past.:confused: \" Heb pas een bestand van 715 MB getracht te branden naar een 800 MB/90 min CD-Rom, maar Nero herkent deze \'slechts\' als een 700 MB/80 min CD-Rom:mad: ;) . Is volgens mij ook een beetje zonder om een DVD van 4,7 GB te \'misbruiken\' voor 715 MB aan data.[/QUOTE]\r\nal je echt goedkoope cd\'s en dvd\'s wilt hebben moet je naar [url]www.cdrwinkel.nl[/url] gaan die is goed
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...