Ga naar inhoud

DVD branden buffer level zakt, gevolg haperingen, vastlopen enz bij afspelen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[B]Mijn probleem met DVD video branden;[/B]\r\n\r\nSinds inmiddels al een hele tijd, heb ik problemen met het branden van DVD video films. Als ik de dvd aan het branden zet, begint hij normaal. Maar vanaf zo’n 12 a 13% begint de ellende. Het buffer level van Nero zakt tot ver onder de 10%. Je hoort de brander dan ook even geluid maken, alsof hij weer opnieuw moet inlezen of focussen ofzo. Dan gaat het weer een procentje of 20 goed en precies hetzelfde gebeurt weer. Nero zegt de dvd ondanks het lage buffer level succes vol voltooid te hebben\r\nHet gekke is dat audio cd’s probleemloos branden zonder het zakken van het buffer level\r\n\r\nEerder had ik geen enkel probleem, buffer level was altijd strak 97/98%. Het vervelende is dus dat de gebrande dvd’s in een gewone dvd speler vastlopen of haperen/overslaan op bepaalde punten. Het gebeurt bij elke dvd.\r\n\r\nIk gebruikte eerder een NEC ND-3520AW dvd +- dl brander\r\nOmdat mijn ouders nog geen brander hadden, heb ik die van mij overgeplaatst in hun pc en zelf een nieuwe NEC AD-5170a gekocht. Toen begon de ellende.\r\n\r\nIk brandde altijd Platinum 8x DVD+R dvd’s op 8x speed probleemloos.\r\nLater kreeg ik Philips discs het resultaat was dramatisch, steeds laag buffer level.\r\nIk ben terug geweest met mijn brander naar de winkel omdat ik dacht dat het daaraan lag. Ik heb met veel vijven en zessen een nieuwe mee gekregen. Een NEC ND-3550. \r\nNog steeds was het probleem niet verholpen. \r\n\r\n[B]Wat heb ik inmiddels gedaan”?[/B]\r\nBrander als enigste apparaat op de IDE secondary aansluiting gezet, als MASTER\r\nMijn oude brander terug geplaatst\r\nNero 6 ipv 7 geïnstalleerd (omdat ik met 6 nog geen problemen had)\r\nNieuwe ASPI drivers geïnstalleerd\r\nAndere merken dvd’s (nu RICOH welke zeer goede gebruikers ervaringen hadden)\r\nLagere brandsnelheden geprobeerd. (8x werkte vroeger altijd goed)\r\nInmiddels ook windows maar opnieuw geïnstalleerd\r\nAlle orginele drivers van het moederbord geïnstalleerd\r\nOrginele nec firmware updates gedaan\r\nMijn 2e hardeschijf afgekoppelt (die zit er zo lang namelijk nog niet in)\r\nDMA modus staat aan (ultra DMA 5)\r\n\r\nZoals je ziet heb ik de meest belachelijke dingen al wel geprobeert, ik zal vast nog wel dingen vergeten zijn op te noemen. Ik baal er flink van want ik heb nu toch al zeker 25 dvd’s met fouten erin bij het afspelen. \r\n\r\nWie kan mij hiermee helpen. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Iemand bij een computer winkel heeft mij verteld dat misschien het moederbord stuk zou zijn. Maarja, de rest van mijn programma’s lopen vlekkeloos. Dus dat lijkt me wel sterk..\r\n\r\nGraag jullie suggesties, maar lees het eerst rustig door voor je conclusies trekt, ik heb namelijk al behoorlijk veel geprobeerd.\r\nAlvast bedankt voor jullie hulp, het wordt zeer gewaardeerd!\r\n\r\n[I]Kevin M[/I]
Link naar reactie
Mijn computer heeft 512MB DDR 400 Mhz geheugen (twinmos)\r\nCPU = 2,4 Ghz Celeron 533 FSB\r\nMainbord MSI 848P Neo-V\r\nVideokaart ASUS V9950 Ultra 256 MB FX5900U\r\nSoundblaster Live 5.1 Digital 24Bits geluidskaart\r\nprimary HDD-0 Maxtor 40GB IDE (master)\r\nprimary HDD-1 Seagate 120GB IDE (slave)\r\nSecondary apparaat 0 Nec ND-3550a IDE (master)
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;326835]harde schijf loopt slecht ??? bij branden??? mischien[/QUOTE]\nDat zou kunnen, maar hoe kom ik daar achter? De CPU wordt praktisch niet belast bij het branden. En sinds de nieuwe windows installatie heb ik er ook nog geen virus scanner of iets anders dat op de achtergrond mee draait op staan. Dus hoe kom ik daar achter, de pc loopt verder als een trein (voor een 2,4Ghz hahaha)
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;326855]heb eens eerder wat gepost ,wat betreft dat DMA\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=37376&highlight=dma[/URL][/QUOTE]\nBedankt voor jullie adviezen tot nu toe. Ik had al eens eerder wat gelezen over die dma overdrachts modus. Ik heb dit nagekeken en het bleek gewoon goed te staan. De snelheid van het branden is ook goed, 8x speed is ongeveer 6 1/2 minuut voor een volle dvd-4. Alleen steeds dat het buffer af zakt, en niet zo\'n beetje ook. Ik kan wel proberen op 4x of 2.4x te branden, maar voorheen heb ik altijd 8x gebrand. De brander en de dvd\'s moeten zelfs probleemloos 16x aankunnen. Dus 8x moet naar mijn mening gewoon goed kunnen. Is ook altijd zo geweest. Blijft lastig dus..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...