Ga naar inhoud

Trage laptop


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijdje een laptop en heb de laatste tijd veel problemen. Hij is zoooo traag de laatste tijd, het is gewoon niet leuk meer. \r\nOok als ik bijvoorbeeld een liedje afspeel in Mediaplayer, dan is het net of het liedje in slow motion wordt afgespeeld, echt irritant!\r\nEn als ik dan internet open, of gewoon een andere map, dan blijft ie nog bijna net niet vasthangen. \r\nHeeft iemand hier een oplossing voor, want ik word er langzaam gek van! \r\nEen virus misschien? Ik heb Norton 360, maar die geeft niet aan dat de laptop geinfecteerd is met een virus...Ik weet het even niet meer.\r\n\r\nGraag hulp!\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
ik zou in elk geval norton eraf halen en een gatis scanner (avast, bv) eop zetten.\r\ndie neemt minder systemruimte in (op een laptop altijd fijn) en is ook betrouwbaar.\r\n\r\nMaar goed, kan je in media player niet een instelling aanpasse, dat de snelheid wijzigd.\r\nweet evne niet waar het is, maar toen ik nog cd\'s ripte voor mijn mp3-speler, had ik hier ook wel eens last van, tot ik de instelling vond.
Link naar reactie
Het lijkt erop dat er een programma op de achtergrond meedraait: \r\nsla aan ctrl + alt + delete. je krijgt een popup scherm. klik op de tab \"Processen\" en klik op de kolom Geheugenverbruik. Je sorteert daarmee de draaiende prorgamma\'s op gebruik. Kijk wel programma\'s de meeste geheugen vreten en kijk of er iets bij is dat je niet vertrouwt, Vindt je zo\'n programma kijk of het automatisch start. \r\nGa naar start -> uitvoeren en type in msconfig en klik op de tab Opstarten en haal het vinkje weg bij die programma\'s die je niet wilt opstarten en start je computer opnieuw.\r\nWat je ook kunt doen is een grote schoonmaak: download het gratis programma Avanced Windows Care op [url]http://www.download.com/Advanced-WindowsCare/3000-2086-10407614.html[/url]\r\nstart het op. Wees niet verbaasd als je na het scannen ( aftasten heet het in de NL versie) enkele honderden foutmeldingen krijgt. Gewoon op de knop schoonmaken drukken. \r\nVeel succes
Link naar reactie
@Tim-01\r\n\r\nAlvorens ik je een hint wil geven, \r\nVolg de antwoorden eerst op van \"marrich77\'\' en \"piet pijlenboog\".\r\n\r\nWat wel eens wil helpen is ccleaner te vinden op : [url]www.ccleaner.com[/url]\r\nNa ieder bezoek op hetnet laat ik deze draaien,ruimt heel veel troep op.\r\nIedere week,ruim ik de C: schijf op inclusief alle gemaakte systeem herstellingen, hierna maak ik gelijk een nieuw handmatig herstelpunt aan.\r\n\r\nBij vertraging of niet meer goed werkende programma, zet ik mijn eigen gemaakte herstelpunt terug.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=cuizenier;320655]@Tim-01\r\n\r\nAlvorens ik je een hint wil geven, \r\nVolg de antwoorden eerst op van \"marrich77\'\' en \"piet pijlenboog\".\r\n\r\nWat wel eens wil helpen is ccleaner te vinden op : [url]www.ccleaner.com[/url]\r\nNa ieder bezoek op hetnet laat ik deze draaien,ruimt heel veel troep op.\r\nIedere week,ruim ik de C: schijf op inclusief alle gemaakte systeem herstellingen, hierna maak ik gelijk een nieuw handmatig herstelpunt aan.\r\n\r\nBij vertraging of niet meer goed werkende programma, zet ik mijn eigen gemaakte herstelpunt terug.[/QUOTE]\r\n\r\nop praktisch precies dezelfde manier hou ik de pc ook schoon, werkt perfect, nooit geen problemen. :mrgreen:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...