Ga naar inhoud

Voip na aanleiding van WPK workshop/demonstratie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ter info:\n\nNa aanleiding van de door de heer B v/d Akker (namens de Tijdhofconsulting) gegeven workshop over VOIP op het WPK-2007, heb ik op dit zelfde WPK een Grandstream VOIP telefoon aan gekocht (op de stand van een van de standhouders en tevens Sponsor).\n[img]http://www.cpu-service.nl/shop/images/voiptelefoon/27393.jpg[/img]\nDe installatie van deze Voip telefoon ging echt verdraaid eenvoudig (was alleen eventjes vergeten dat mijn prive router niet op NAT stond).\nBen inmiddels zo tevreden over de door mijn provider aangeboden VOIP verbindingen dat we (ook weer na aanleiding van het door de heer B v/d Akker afgestoken verhaal vervult met wijsheden) ons laten ontbinden bij de KPN.\nMijn provider ondersteund dit en neemt dan ook mijn huidige KPN telefoon nummer (die ik nog nooit gebruikt heb om te bellen en erv alleen maar was om de ADSL verbinding mogenlijk te maken) over waarbij het KPN vastrecht volledig komt te vervallen (mijn provider brengt mij slecht een VOIP vastrecht in rekening van 5,00 euro per maand).\nAls dit KPN ontkoppelings verhaal geschiet is, staat er direct een project om de hoek en dat is het bouwen van mijn eigen VOIP centrale doormiddel van de door de heer B v/d Akker in zijn demonstratie besproken stukje software.\nZal u van het verdere verloop op de hoogte houden.\n\nGerard
Link naar reactie
Vandaag (Zaterdag 09-06-2007) van zowel mijn ISP als van de KPN een schrijven ontvangen.\nMijn ISP melde mij dat de ontbinding met de KPN ingang gezet is en dat van af 20-06-2007 mijn oude kpn nummer volledig omgezet zou zijn naar VOIP.\nIn het schrijven van de KPN werd vermeld dat op de hier boven reeds aan gegeven datum ons huidige KPN contract ontbonden zou worden en dat ons huidige KPN telefoon nummer over zou gaan naar een andere provider (mijn ISP dus).\nKortom verloopt alles tot op heden nog soepel en netjes.\n\nGerard
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Inmiddels de draad weer opgepakt, en voor het testen een oude hier nog aanwezige (windows)P2 350Mhz computer van zolder gehaald.\nEn het door de heer B. v-d Akker (namens Tijdhofconsulting) besproken telefoon centrale programma [URL=\"http://www.3cx.com/downloads/3cxphonesystem3.exe\"]3cxphonesystem[/URL] gedowload en vervolgens op de P2 350Mhz geinstallerd.\nDe installatie verliep geheel probleem en vlekkenloos.\nNa de installatie heb ik in het programma een 2tal EXTensies (toestellen) aanmaakt (genaamd) 101 en 102.\nVervolgens op mijn eigen (Linux) systeem 1 softclient (Softwarematige telefoon) [URL=\"http://www.sjlabs.com/sjp.html\"]geinstalleerd (deze is er voor Windows en Linux).[/URL] \nDit is gedurende mijn test opstelling toestel 101\nIn mijn posting hierboven beschreven Ip-telefoon 1 account (toestel 102) geinstalleerd\nIn de 3cxphonesystem een 2tal buitenlijnen LINE aangemaken (1 van mijn Xs4all voip accounts als VoipIn en een Voipbuster account als VoipOut)\nEn na wat spelen met de instellingen heb ik het netjes voor elkaar gekregen dat alle uitgaande vastelijn gespreken (gratis) via het Voipbuster (VoipOut) account naar buiten bellen.\nDe inkomende gesprekken komen netjes binnen over het (VoipIn) Xs4all voip account.\nKortom het met de PDF als handleiding was het geheel netjes en snel up and running.\nHeb inmiddels nog een exstra VoipOut account aangemaakt waar alle verbindingen naar buiten toe die starten met 06 automatisch overheen naar buiten verbinden (want 06 nummers bellen met voipbuster is nog al kostbaar en ben dus via het internet opzoek gegaan naar een goedkopere aanbieder).\nOok heb ik inmiddels de -Digital Receptionist- aangemaakt, en nu als er gebeld word naar deze test opstelling krijgt de beller een keurig keuze menu waarbij als de beller de 1 toest door verbonden wordt met het toestel van mijn vrouw en 2 tot en met 8 door verbind naar de toestellen van onze kids 9 door verbind naar mijn softphone toestel in mijn (linux) computer en 0 het menu herhaald.\n:D\n\nConclusie:\nDe -3cxphonesystem- software is een goed werkend stukje telefooncentrale software werkende en draaiende onder windows OS (win2000wrk/srv en winxp).\nMet de mogenlijk van 8 buitenlijnen (ondersteund PSTN, en Voip lijnen) is er echt heel mogenlijk.\nHet opzetten en het echt up and running maken van de software vraagt wel enig (PDF) handleiding doorlezen maar als je dit stap voor stap doet is hier redelijk goed uit te komen zonder exstra ondersteuning.\nDe mogenlijkheden zijn dan ook echt legio en veel te veel om hier allemaal weer te geven en op te noemen.\nVoor kleine (voor uitstrevende) bedrijfjes en de VOIP experimenteernde mensen onder ons is het zeker de moeite waard om met dit stukje software te stoeien.\n\n:rolleyes: \nGerard
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...