Ga naar inhoud

Batch bestand maken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste medeforum gebruiker(s)\r\n\r\nIk moet voor school een batch bestand maken, daarin het volgende: Bij het starten van de computer moet er een bootmenu komen ( minimaal 10 seconden) waarna Windows 2000 Pro moet worden gestart, indien men de letters dBase4 achter de C: prompt intikt dat dit programma meteen start.\r\n\r\nTevens moet er gebruik gemaakt kunnen worden van cdrom en muis.\r\n\r\n\r\nHeeft hier iemand een oplossing voor me probleem want ik kom er namelijk helaas niet uit.\r\n\r\nIk weet wel hoe je een batch bestand moet maken maar dit is even te veel helaas.
Link naar reactie
Dus twee puntjes, right?\n\n[LIST=1]\n[*]Een boot-menu voor tien seconden\n[*]Een batchfile om D-Base 4 te starten[/LIST]Dat lijkt me geen enkel probleem. Die eerste kan niet met een batch-bestand, da\'s simpel. Win2K draait immers niet onder DOS en kan dus niet vanuit DOS gestart worden. Een boot-menu kan wel, maar dan moet je een aparte bootloader gebruiken. Je geeft trouwens niet aan wat je met dat boot-menu wilt bereiken. Wat is het doel daarvan?\n\nDie tweede kan wel, da\'s gewoon een kwestie van een batchbestandje schrijven en ergens in de rootdirectory opslaan. Aangezien Win2K alleen een geëmuleerde DOS-omgeving heeft, worden muis en CD-ROM sowieso al ondersteund, dus daar heb je ook die batch niet voor nodig.\n\nIk denk trouwens dat het makkelijker is om een snelkoppeling op het bureaublad te maken, dan om eerst de command prompt te starten en dan je programma te starten, maar vooruit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...