Ga naar inhoud

Internet op vakantie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk weet niet of het hier goed gepost wordt maar dan zal dit wel verplaats worden. Ik heb een laptop met een draadloze verbinding erop, nu wil ik deze meenemen op vakantie, maar weet niet hoe ik dan op internet kan. Weet iemand welke mogelijkheden er hier voor zijn. Is maar voor een periode van 3 weken, wil niet een jaar gebonden ergens aan zijn.\r\n\r\nWie heeft er een oplossing voor mij?\r\n\r\nAlvast bedankt.\r\n\r\ngroetjes,\r\n\r\nManuela
Link naar reactie
Op veel populaire vakantieplaatsen zijn publiek toegankelijke hotspots aanwezig (zoals bijvoorbeeld kpn die hier in nederland op een groot aantal NS-stations heeft gerealiseerd).\r\n\r\nJe moet dan aldaar een kraskaart aanschaffen. Hierop staan gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je verbinding moet maken. Een kraskaart geeft meestal recht op een aantal uur internetten. \r\n\r\nDit is de meest realistische oplossing voor internet op vakantie. Sommige internetcafes bieden de mogelijkheid draadloos van eigen laptop gebruik te maken (overigens volgens hetzelfde principe van hotspots). Een andere oplossing is afhankelijk van je verblijflocatie. Steeds meer vakantiehuisjes en hotelkamers worden uitgerust met een internetaansluiting, welke je, na betaling, kunt gebruiken. Da\'s dan meestal weer niet draadloos.
Link naar reactie
Als je geluk hebt heb je wel internet. gratis inbreken kan in nederland wel. alleen in frankrijk zijn er heel weinig netwerken. Wardriven was daar ook niet leuk. \n\nIn Zweden was mijn ervaring heel goed. Overal Hotspots. in elk hotel/camping. Dat was ook niet echt duur. Kosten ongeveer als ik me goed eriner een paar honderd Kroon 20 euro. Voor 24 uur. met een inlog code.\n\nAls je geluk hebt heb je gewoon internet gratis of tegen een kleine betaling.\nje kan het van te voren na vragen bij je hotel/huisje.\n\n@animal Je kan wel zonder intrenet, maar da\'s natuurlijk niet echt heel fijn. Als je er internet hebt is dat zeker zeer handig. Vooral als je 3 weken blijft. dan slaat de verveling toch altijd toe.
Link naar reactie
Als op vakantie de verveling toeslaat heb je de verkeerde vakantie bestemming gekozen.\nDe enige reden die ik kan bedenken waarom ik een laptop mee zouw nemen ,is om mijn foto\'s op te slaan ,maar dat is met de huidige prijs van de geheugen kaartjes ook niet echt nodig ,en daar is een storage-drive ook gemakkelijk voor dus dat kan zelfs zonder de laptop.
Link naar reactie
Hallo allemaal,\r\nBedankt voor jullie reacties. Is ook niet om te surfen of zo, maar hebben een eigen bedrijfje en moeten soms wat betalingen ed gedaan worden. Leek het me veiliger idee dat op mijn eigen laptopje te kunnen doen.\r\nZal eens na gaan kijken of daar in de buurt (palomos, spanje) ook van die hotspots in de buurt zijn.\r\n\r\ngroetjes,\r\n\r\nmanuweel
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;317175]Als je ECHT op vakantie gaat ,dan laat je je computer thuis !!!\nVoor eventueel een emailtje naar huis te sturen ga je naar een internet cafee of gebruik je je gsm.[/QUOTE]\n\nHelemaal mee eens.\n\nMijn gezinsleden vragen wel eens of ik niet aan mijn laptop vast aan het groeien ben, echter op vakantie gaat niets mee.\nEn ik mis het niet.\nIk heb een gewone GSM, om te bellen dus.\n\nHeb wel een PDA met W-LAN die mee gaat, maar dat komt omdat TomTom er op staat.\n\nTja een eigen bedrijf is wel weer van jezelf.\nMaar volgens mij is dat zelfs te regelen zonder gebruik van internet en pc.
Link naar reactie
Ja Dat klopt. Maar je kan toch niet de hele Dag tochtjes/wandelen maken/doen. Je zit op vakantie toch ook soms 1 uur echt niets te doen. Uren zoal\'s half 6 of s avonds. en als je nou eens niet van lezen houd. Ik kan goed zonder. Maar de laptop gaat altijd mee om foto\'s over te zetten. en als er internet is dan maken we daar gebruik van. Mits het niet te duur is.\n\nMaar het is niet nootzakelijk, maar altijd wel prettig Om Je mail te bekijken. en nog een reactie te Posten.
Link naar reactie
Vakantie is juist bedoeld om de alledaagse dingen te vergeten en je nergens druk over te maken en te genieten van de omgeving.\nDaar hoort helemaal geen mail bij.\nAls iemand je echt iets belangrijks te melden heeft dan kunnen ze altijd bellen of zo.\nEn een laptop bij je bagage nodigt alleen de kriminelen uit tot inbraak.\nAls ik op vakantie ga blijft mijn laptop thuis en de gsm uit !!!
Link naar reactie
Gewoon genoeg geheugenkaarten voor de camera bij me.\n\nJe kunt gewoon praten met je reisgenoten of een spelletje doen.\n\nWe hebben trouwens ook geen tv bij ons, alleen een wekkerradio en die is in eerste instantie om minimaal 1x per dag even nieuws te horen.\n\nWij gaan altijd naar een minicamping.\nMisschien maakt het verschil of je op een camping, in een hotel of appartement zit.\n\nIk fantaseer wel eens om zelf een minicamping te hebben en dan zou ik wel zorgen voor accesspoints voor gasten. Puur omdat het hobby voor me is en omdat er altijd mensen zijn die die behoefte wel hebben.
Link naar reactie
Denk ik ook wel. Op de camping is het toch meer natuurachtig.\n\nAls je een Foto toestel hebt die 5 Mb per foto maakt. is 3 Gb niet genoeg voor een week. Zeker als we meestal terug komen me 6 a 10 Gb aan foto\'s.\n\nTv Kijken we nooit naar me oma heeft maar een 37CM TV in Frankrijk. Dus da\'s niet echt fijn. en TV is ook niet nodig. \n\nps. Snelle geheugen kaartjes Zijn wel Snel duur. zeker 50 euro per 2 GB.
Link naar reactie
Als je zo serieus foto\'s maakt dat ze 5 mb perstuk zijn ,dan gebruik je toch ook wel een storage device om je foto\'s op te slaan.\nDat is een mini hd op accu waar je je kamera via de usb op aan kunt sluiten ,of waar je geheugenkaartjes in steekt .Die dingen zijn er vanaf 20 gig ,en vanaf 100 euro .\nPast gewoon in je foto tas.\n \nEn nee jij geniet misschien niet 24 uur van de omgeving ,maar velen toch wel.\nOok al zit je in het hotel of wat voor onderkomen dan ook ,zelfs dan kun je nog steeds van de nieuwe omgeving genieten door je bezig te houden met andere gasten of met de plaatselijke bevolking.\nAls je echt je pc nodig hebt om je te vermaken is er toch iets niet in orde.\nIk ben diverse keren in oostenrijk geweest ,en kan me niet herinneren dat ik me daar ooit heb verveeld ,of behoefte heb gehad om ook maar iets met een pc te doen.\nZelfs een krant ,telefoon of tv is helemaal niet nodig ,en voor muziek stond de radio altijd (als die er al was) op een lokale zender.\nMaar er zijn tegenwoordig natuurlijk mensen die daar anders over denken .
Link naar reactie
Klopt. ik hecht er geen grote waarde aan. Maar als het even kan is het wel een +. Maar dit is natuurlijk meer een luxeprobleem. Als je er niet voor kiest om helemaal 100% andere wereld te zitten is internet erg handig. Maar mij lijkt wel als je op de Camping op de hei zit dat je dan helemaal geen internet wilt.\n\ndit word meer een meningsverschil. gelukkig denken mensen verschillend..\nen bij dit soort zaken is ook niet te zeggen wat beter is. \n\nMaar als je muziek luistert is dat ook tijdverdrijf netzo als een Boek lezen.\n\nIk Haat lezen dus internet ik liever. Qwa tijd maakt dit niet uit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...