Ga naar inhoud

Bootmanager


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi mensen,\r\nallereerst mijn excuses als dit in een verkeerd topic staat, maar kon niets beters verzinnen.\r\nNou mijn probleem:\r\nik had windows XP samen met openSuSe 10.2 geïnstalleerd, alleen kwam ik helaas ruimte tekort, dus heb ik de Suse partitie verwijderd, en bij een van de windows partities gevoegd. Helaas heeft SuSe de vervelende eigenschap om zijn eigen bootloader neer te zetten op zijn eigen partitie, en die is dus verwijderd.\r\nIk heb geprobeerd via de herstelconsole van de windows setup (windows server 2003, andere heb ik helaas niet voorhanden) de bootmanager te fixen (bootcfg, fixboot, fixmbr) maar geen resultaat. Hij boot alleen nog vanaf de CD.\r\nHoe kan ik nou toch nog de Windows bootmanager installeren?
Link naar reactie
Als je ZONDER formatteren de XP-installatie geheel zich laat verversen (Home: reparatie-setup; Pro: upgrade-setup) dan zou het over moeten zijn.\n\nTenminste, zo lukte het mij al -tig malen met Windows 98SE.\n\nIk heb echter een paar maal gelezen, dat zulke setup-verversing bij XP niet altijd zo gevaarloos is als bij ME/98/95.
Link naar reactie
Ik ben waarschijnlijk ongelooflijk dom, maar ik kan het programma niet gebruiken :( hij zit te zeuren over administrator rights, terwijl ik al op de administrator account zit.\r\nIk heb trouwens op allebei de PC\'s windows XP home staan, geen vista, weet niet of dat wat uitmaakt voor dat programma?
Link naar reactie
Daar zat ik ook over te twijfelen in het begin, maar toen ik de snelkoppeling opzocht voor je bleek het gewoon op XP te draaien. Ik heb geen XP meer hier dus kan het niet voor je testen sorry. Het heet inderdaad VISTAbootpromaar moet volgens info gewoon op XP te draaien zijn. Ik kan je niet verder helpen, weet wel dat als dit programma het doet, je probleem dan opgelost is. \r\n\r\n\r\nSucces in ieder geval.
Link naar reactie
Ik heb nog steeds een probleem, ik krijg het programma niet opgestart :( Hij zit te zeuren om admin rechten.\r\nWat ik me trouwens afvraag: dat programma, moet dat geïnstalleerd staan op de PC waar je het wilt veranderen, want dan heb ik een probleem :neutral: Die krijg ik juist niet opgestart :(
Link naar reactie
Ik ga nu Ubuntu installeren (ja ik weet het, het klinkt raar) op de vrije schijfruimte, die installeert (hoop ik) GRUB, die is makkelijk te verwijderen, en vanaf daar is het niet moeilijk meer om de schijf succesvol te herstellen. Nou maar hopen dat het lukt en dat ubuntu windows lekker met rust laat...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...