Ga naar inhoud

2 branders in 1 pc


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Die optie in Nero heeft niks te maken met het installeren van meerdere drives. Ik heb ook twee branders en ik heb die optie nog nooit opgemerkt. Dat gaat volgens mij meer over wanneer je twee kopieën van één image wilt fikken en zo.\nAls je twee drives hebt, maar geen IDE harde schijven, dan is het volgens mij het beste om, als je wel gewoon twee IDE kanalen (aansluitingen op je moederbord) hebt, om ze allebei apart als Master op een IDE kanaal te zetten. Als je ze op één kanaal zet, moet er één Master, de ander Slave zijn. De Master gaat aan het uiteinde, de Slave in het midden.\nOp een IDE kanaal kan maar één apparaat tegelijk een lees/schrijfactie uitvoeren. Als je een CD/DVD aan het branden bent, wordt dus één van die drives constant gebruikt (schrijfacties uiteraard) en moet de andere drive, als die op [I]hetzelfde [/I]kanaal zit) telkens wachten tot de eerste klaar is. Daarom is het, als je die keuze hebt, handiger om ze apart aan te sluiten. Bij moderne PC\'s maakt het trouwens geen verschil of je een langzame en een snelle drive op één kanaal zet wat snelheid betreft (dit werd op de nieuwste Pentium 3 en Athlon bordjes ingevoerd) maar die \"wachten tot de ander klaar is\" regel geldt wél.
Link naar reactie
nou vandaag de plextor binnen gekregen en meteen erin gezet ik heb nu op 1 ide kanaal de plextor als master zitten,op een ander ide kanaal de nec als master en een dvd speler als slave erachter.\r\nik heb al meerdere films gebran met de nec en de plextor tegelijk en gaat prima !!!\r\ndus truck gelukt, dank voor alle raad \r\ngroetjes mario
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[QUOTE=mario112;316366]nou vandaag de plextor binnen gekregen en meteen erin gezet ik heb nu op 1 ide kanaal de plextor als master zitten,op een ander ide kanaal de nec als master en een dvd speler als slave erachter.\r\nik heb al meerdere films gebran met de nec en de plextor tegelijk en gaat prima !!!\r\ndus truck gelukt, dank voor alle raad \r\ngroetjes mario[/QUOTE]\r\n\r\n2 dvd,s gelijk branden dan gaat de snelheid hart achteruit\r\nsnelste is gewoon 1 dvd branden
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...