Ga naar inhoud

Merkwaardige situatie gebrande dvd's


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk ben nieuw hier en hoop op deze manier een oplossing te vinden op iets, in mijn beleving althans, een merkwaardige situatie.\r\n\r\nIk heb meerdere films gedownload en gebrand en dat is altijd goed gegaan. Ik haal op dezelfde manier binnen, quikpar op dezelfde manier, pak op dezelfde manier uit, en brand met hetzelfde brandprogramma (Nero 7) en gebruik dezelfde schijfjes (Philips DVD-R)\r\n\r\nNu haal ik een filmserie binnen (Kingdom Hospital DVD 1) maar deze pakt de DVD speler (in de woonkamer) niet, na 14 seconden blijft ie hangen en doet niets meer. Moet een aantal seconden de uit-knop ingedrukt houden om de speler af te sluiten. \r\nMerkwaardig is dat de DVD het in mijn computer wel doet. \r\n\r\nIk heb de DVD nog op krassen oid gecheckt maar dat is het probleem niet (het zijn allemaal splinternieuwe) \r\n\r\nInmiddels heb ik ook DVD 2 van de serie binnengehaald en gebrand met Nero 7. Precies hetzelfde probleem. Probleemloos afspelen op de PC en in de gewone speler blijft ie, net als DVD1 precies bij 14 seconden hangen. Erg merkwaardig....:confused: \r\n\r\nVoor de volledigheid, soms test ik een dvd als ik niet zeker dat het goed gaat of van tevoren wil controleren of er wel ondertiteling onder zit. Dan gebruik ik een Imation DVD+RW, gaat ook altijd probleemloos. Bij definitief branden gebruik ik de Philips DVD-R wat ook normaliter probleemloos gaat.\r\n\r\nWeet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?\r\n\r\nAlvast bedankt voor alle replies!! :D
Link naar reactie
Als in de comp \'t wel doet..., laad dan es de dvd-schijf in Re-Author (is een onderdeel v/h programma Shrink)..., start re-author op in Shrink en selekteer de DVD-schijf. Sleep dan de hoofdfilm en eventuele extra\'s naar het linkse vak.., hierdoor komt dan de functie \"Back Up\" actief en klik dan daarop. Stel jouw instellingen in en laat Re-author \'t na het bewerken ook branden..., hij zal de brand-engine van Nero gebruiken.\r\nZo heb ik menige (bijv. van iem. anders gekregen...) DVD\'s die \'t niet deden toch op de standalone werkend gekregen.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
hoi bas \r\nik heb dezelfde serie (kingdom Hospital) gedownt en ook met nero 7 gebrand geen probleem op de pc en ook niet op mijn stand alone dvd speler.\r\nmaar ik ken het probleem heb dat ook gehad met een andere serie schijfjes (platinum 16 x + )\r\ndie speelden op de pc wel goed af en op een andere stand alone dvd speler niet deed ze in mijn eigen stand alone dvdspeler en deden het wel goed.\r\ndus ik denk dat het probleem toch bij je stand alone ligt kan zo ineens opkomen dit probleem na lange tijd geen problemen hiermee te hebben gehad.\r\ngreetz mario
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...