Ga naar inhoud

5*1


Aanbevolen berichten

ik vraag me af hoe ik 5 dvd films op 1 dvd kan krijgen zonder al te veel kwaliteit verlies. Ik zie zo vaak meerdere films op 1 dvd staan op de nieuws groepen maar krijg het zelf niet voor elkaar. Heb nl aardig wat films en zou er graag meerdere op 1 dvd willen zetten gezien kosten en ruimte besparing.
Link naar reactie
zeer helder antwoord. Afgezien van de prijzen, welke op opus ook kan vinden, scheelt het wel of ik 20 films op 4 of 5 dvd\'s kan branden of dat ik 20 dvd\'s nodig heb.\r\n1 bestand van maken lijkt me niet echt logisch omdat deze 5on1 dvd\'s altijd een menu hebben. Zou het wel zo zijn lijkt het me wel makkelijk te weten welk programma
Link naar reactie
Ja dat kan inderdaad, maar hou er wel rekening mee dat je altijd kwaliteitsverlies hebt.\r\nDus op een groot (plat) scherm ga je wel iets verlies zien.\r\n\r\nDan komen we nu op hoe, en dan wordt het moeilijk.\r\nAls je aan de slag gaat met DvdShrink dan wordt het echt helemaal niks\r\nen ik denk dat dat voor alle hele makkelijke progjes geldt.\r\nwaar je mee aan de slag moet is \"CCE encoding\"\r\nHierbij ga je als het ware een dvd helemaal uit elkaar trekken en dan weer opbouwen. En dan gaat het om het aantal passes dat je gebruikt. (het aantal keren coderen)\r\nHoe meer passes, hoe beter. Dus dan zal je waarschijnlijk de veel gebruikte 9 passes moeten gebruiken (5 films op 1dvd is erg veel compressie).\r\n\r\nMijn advies, doe dit alleen als het je echt trekt en als je heel behoorlijk met pc\'s overweg kan.\r\nGa er vanuit dat je zeker een week aan het leren bent, en ga er ook van uit dat als je het eenmaal kan, dat elke film zeker 12 uur nodig heeft om te coderen. (en dan heb ik het over een vlotte pc [min 1024 geheugen + pentium 4 3.0])\r\n\r\nAls je het nog aandurft mag je eens wat gaan zoeken en lezen op Doom9\r\n[url]http://www.doom9.nl/[/url]\r\n[url]http://www.doom9.org/[/url]\r\nzoek op CCE
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;312767]proberen met een goed programma er 1 bestand van te maken en dan branden met bijvoorbeeld clone dvd ??\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nje kan er wel 1 dvd van maken (op de hdd) maar ik ga er van uit dat het allemaal dvd5\'s zijn (of meer)\r\ndan krijg je dus een wel erg grote dvd , 23gig ofzo en dat kan de bedoeling niet zijn.
Link naar reactie
Weet niet of ze op een stand alone speler moeten spelen,\r\nmaar als dat niet zo is en je dus alles op de pc speelt, kan je ook nadenken over de 264 codec.\r\nDeze maakt van een dvd film een mp4.\r\nEr zijn er 2, nl H264 (zit in Nero-Recode) en X264 is freeware.\r\nNero is heel gemakkelijk maar niet gratis.\r\nX264 is wat lastiger, maar makkelijker dan CCE.\r\n\r\nIn beide gevallen moet je wel appart de subs rippen\r\n\r\nX264 om eens wat te lezen\r\n[url]http://pixel.bitsplitter.com/forum/index.php[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...