Ga naar inhoud

Geluid wegdoen


Aanbevolen berichten

Als je het niet erg vind dat het een avi wordt, is VirtualDub je programma.\r\n[url]http://www.virtualdub.org/[/url]\r\n\r\nDownload het prog (ik zou voor deze gaan \"1.6.17 (stable), 32-bit version\")\r\nHet programma hoeft niet geinstaleerd te worden. Dus uitpakken en draaien maar.\r\n\r\nKlik op menu file / open video file (Ctrl+o) en blader naar de video.\r\nKlik nu op menu / audio / no audio\r\nKlik nu op menu / video / compression , kies hier een codec (ik zou gaan voor divx - mpg4 fast motion , maar testen is weten) als je deze op uncompressed laat staan wordt de clip al snel meerdere gig groot.\r\n\r\nKlik nu op menu video / full processing mode\r\nKlik nu op menu file / save as avi. Kies een plek om op te slaan.\r\n\r\nen zie daar een pracht van een clip zonder geluid.:D :D
Link naar reactie
xtra advies : neem zelf een liedje op, terwijl de clip speelt (bv berend botje ging uit varen).\r\nzorg dat de mondsynchronisatie goed loopt. zet dit als wav op je pc.\r\n\r\ndoe nu het zelfde met de clip zonder muziek als voorheen, maar kies nu bij menu audio voor wav file.\r\nkies nu je net ingezongen liedje. En sla het project op.\r\n\r\n:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: lache joh
Link naar reactie
Dan is VirtualDub echt je vriendje;) \r\n\r\nzorg dat je al je clips in avi formaat (zonder geluid) hebt staan.\r\nlaad een clip in en kijk met behulp van de speler waar de start van het stukje dat jij hebben wilt begint\r\nklik op de knop \"mark in\" (als je even boven de knoppen blijft staan met je muis, komt de uitleg van die knop)\r\nga nu door naar het einde van wat jij hebben wil en klik nu op de knop \"mark out\"\r\nstel nu bij menu - audio / no audio. En bij video \"direct stream copy\"\r\nsla nu het video bestand op via menu - file / save as avi.\r\n(tip sla het in een aparte map op, om het overzicht te houden)\r\n\r\ndoe dit met al je clipjes.\r\n\r\nnu gaan we de stukjes van de div clips aan elkaar plakken.\r\nopen het eerste clipje \r\nklik nu menu file / append AVI segment, deze wordt er nu achter gezet.\r\n\r\nnu kom ik op onbekend terein want ik heb geen idee hoeveel clips je met \"append AVI segment\" aan elkaar kan plakken.\r\nprobeer maar wat en anders plak je er twee, sla ze op en begin opnieuw.\r\n\r\nhoor het wel van je, succes Turn
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...