Ga naar inhoud

moviemaker slaat film niet op


Aanbevolen berichten

Heb ein-de-lijk ontdekt hoe je videofilmpjes in moviemaker kunt bewerken. Echt geweldig. Zijn 3 weken geleden naar Eurodisney geweest dus kon gelijk aan de slag. Foto\'\'s ertussen gezet, muziekje eronder. Teksten en overgangen. Uren werk. Nu dus de film naar dvd zetten. Begreep dat je eerst het gemaakte project moet opslaan op harde schijf. Maar als snel kreeg ik de mededeling dat er dingen veranderd waren en die ik eerst moest terugzetten. huh? dus weer terug naar het project, blijken al mijn foto\'s in de film ineens grote rode kruizen te zijn geworden. Dus alle (100!!) foto\'s weer teruggezet in de tijdlijn. (had elke keer als in in collectie foto\'s geimporteerd had, en de foto\'s in de lijn gezet had, de foto\'s uit de collectie verwijderd en weer nieuwe geimporteerd. Anders zag ik door de bomen het bos niet meer). Dus alle foto\'s ook weer in collectie gezet. Maar mocht niet baten. Als hij wil opslaan geeft hij de minuten aan die niet aflopen maar OPlopen...maar slaat niets op. Kan iemand me alsjeblieft helpen? Of moet ik werkelijk de hele film (53min) overnieuw maken. \r\n\r\nGroetjes\r\nJoy
Link naar reactie
Een film opslaan gaat niet \"eventjes\"\nHet project opslaan wel ,maar dat is niet de film. Het project is ook alleen maar met movie maker weer te openen.\nDe echte film opslaan zal wel anders heten ,,,maak film ,,bijvoorbeeld ,of zo iets.\nEn ook zal dat afhankelijk van de snelheid van je pc erg lang duren.\nVoor een film van bijna een uur ,zal dat minstens een uur duren ,maar waarschijnlijk veel langer . Uren dus !!!
Link naar reactie
als je tegen een pc zegt dat er in die en die map een foto staat,\r\nen hij moet daar voor gebruikt worden. dan doet ie dat.\r\nals jij daarna de foto verplaatst is het programma de foto kwijt, is niet zo gek.\r\n\r\nben bang dat je het maar moet zien als een leer moment.\r\n\r\nga een film maken, doe alles aan foto\'s muziekjes filmpjes etc in één en dezelfde map\r\nen laat ze staan tot de film af is en geslaagt.\r\n\r\nnog een tip : sla na een aantal handelingen het project op.\r\noplopend genummerd (tijd en datum of een letter of cijfer).\r\nals er dan iets mis gaat is niet je hele werk weg maar alleen het laatste beetje\r\nook als je zelf iets fout doet kan je gewoon 1 project terug.\r\n\r\nen zoals Animal al zei een project opslaan is maar een klein dingetje\r\ndus kleine moeite GROOT plezier
Link naar reactie
[QUOTE=fotojoy;310790]ja okee, snap ik. maar waarom slaat ie hem niet op op de harde schijf. \r\nmet een klein filmpje van 20 minuten lukte dat wel. je moet toch zien hoeveel minuten dat gaat duren en ik snap dat dat best lang duurt. Maar de minuten lopen alleen maar op ipv af. en ondertussen slaat hij niets op??[/QUOTE]\r\n\r\nuiteraard lopen eerst de minuten alleen maar op\r\nals je video gaat bewerken kost dat heel veel tijd en processor kracht.\r\ndus het programma gaat eerst berekenen hoeveel tijd dit kost, en alles dat ie tegen komt kost tijd dus zie je de tijd alleen maar oplopen in het begin.\r\n\r\nals ik er nou van uit ga dat je met een dv camera op neemt, dit in dv formaat op de pc zet.\r\nhierna voeg je foto\'s/muziek/etc toe en je knipt en plakt wat in de film.\r\nen hierna ga je de film opslaan in dvd formaat. (kan dat met moviemaker??)\r\nDan vraag je vrij veel van de pc, en kan je er dan ook vanuit gaan dat je met een redelijk moderne pc zomaar 12 tot 14 uur kwijt ben.\r\nen het kan dus ook best een half uur duren voordat er berekend is hoelang het zal duren.\r\n\r\ndus het motto is maak je project , zet de pc aan het werk en ga zelf lekker naar bed.\r\nje kan natuurlijk ook eerst een klein test filmpje maken.\r\n\r\nlaatste tip voor nu: trek de internet kabel er uit en zet dan je virus scanner uit, deze gebruiken meestal veel van de cpu
Link naar reactie
nou geweldig bedankt allemaal. Ik ga inderdaad eerst maar eens met een kleiner projectje aan de gang. En dat tussentijds opslaan is een hele goeie tip. En dat die minuten oplopen blijf ik raar vinden. op een gegeven moment was deze al bij 7000? en die ging nog vrolijk door. Toch maar een keer een nacht aan laten staan is te proberen. \r\nBedankt. \r\n\r\nJoy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...