Ga naar inhoud

capture problemen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb een dringende vraag, en ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen.\r\n\r\nSinds kort werk ik met een digitale camera genaamd : VX1000 ik montere graag op de computer dus besloot ik een firewire kaart in de winkel te kopen. Ik kreeg er adobe elements bij, dus ik helemaal blij en instaleerde alles op de computer. Na wat beelden te hebben geschoten sluite ik de camera aan op de pc, en ging naar het capture scherm in elements ( alles ging prima en de computer herkende de camera)\r\n\r\nMaar toen, na 40 seconde beeld te hebben ingelezen kwamen de eerste hakels, 5 seconde later stond het beeld vast, maar ging de teller wel verder. ik vertrouwde het niet helemaal en drukte op de knop: stop capturen. Elements had de eerset 40 seconde opgenomen, maar na het bevriezen van het scherms deed deze niets meer. Ik meteen de computer opnieuw opstarten en alles opnieuw doen. Nu hetzelfde probleem maar nu al na 30 seconde. Heel erg raar dus. \r\n\r\nIk meteen een ander computer erbij gepakt, firewire kaart omgezet en toen op de andere computer adobe elements geinstaleerd. Nu precies hetzelfde probleem, maar nu met een geheel andere procesor, video kaart en hardeschijf. \r\n\r\nNu een maand verder en kom er nog steeds niet uit, de systemen waarop ik edit zijn 2.5 gh van het type pentium 4 en athlon 64 ( 3400+) bijde met een werkgeheugen van 2gb en een ide hardeschijf van 250 gb besturingssysteem windows home edition service pack 2\r\n\r\nIs er iemand die een idee heeft wat ik precies fout doe, mocht je het weten dan hoop ik dat je em eruit kan helpen, ik monteer graag me digitale beelden, en dit werk onderhand iriterend.\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nRob
Link naar reactie
de enige dingen die ik kan bedenken:\n\nis het systeem schoon (spyware/virus etc)\nharde schijf defragmenteren\n2 harde schijven gebruiken, 1 voor de windows partitie en adobe en 1 (snelle) voor de opslag.\ninternet verbinding er uit en virusscanner uit (ook andere scanners en cpu vreters)\nnieuste drivers instaleren voor de kaart.\n\ndit zijn allemaal vrij standaard dingen, maar wie weet\n\nps kan je ook op een andere manier je video op de pc krijgen (usb)\nprobeer eens een ander programma (indien in bezit)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...