Ga naar inhoud

Mijn computer herkent de videocamera niet meer


Aanbevolen berichten

Beste lezer,\r\nIk heb vanaf vorig jaar juni een digitale videocamera Sony DCR-hc94.\r\nTot enkele maanden terug kon ik films moeiteloos via de firewire of USB aansluiting streamen.\r\nAls ik de camera aansloot en deze op edit zette herkende mijn computer meteen de externe hardware.\r\nNu is dat niet meer het geval.\r\nIk ben naar vrienden gegaan en heb de camera daar aangesloten en er kwam meteen reactie van \"nieuwe hardware gevonden\". Gelukkig het ligt niet aan de camera of het kabeltje.\r\nThuisgekomen heb ik de virusscanner uitgeschakeld, de firewire uit gezet en de internetverbinding verbroken in de veronderstelling dat deze het zouden blokkeren of zo (ja je moet iets?).\r\nMaar helaas, een geheugenstik herkent hij wel (de poort werkt goed) maar de camera, nee hoor geen reactie van de computer. Kan iemand mij helpen? Ik weet niet wat ik nu moet doen.\r\nIk kan helaas nu mijn video\'s niet streamen, gewoon met geen enkel programma want hij de computer ziet niet dat er een active camera is aangesloten.\r\n\r\nMijn hartelijke dank voor de genomen moeite om mijn probleem te lezen.\r\n\r\nGroeten Jack
Link naar reactie
Hardware-apparaten aansluiten op uw FireWire ®(IEEE 1394)-poort\r\nHoe u een hardware-apparaat aansluit op de FireWire (IEEE 1394)-poort kan de prestatie van het apparaat beïnvloeden. Als uw apparaat niet goed presteert, probeer het volgende:\r\nSchakel de computer uit. \r\nKoppel de FireWire (IEEE 1394)-apparaten los van de pc, met uitzondering van het toetsenbord en de muis. \r\nDe pc inschakelen. \r\nSluit de apparaten één voor één aan, in de volgende volgorde (wacht telkens vijf tot tien seconden zodat Windows het apparaat kan vinden en kan inschakelen): \r\nNetwerk-hubs \r\nPrinters en multifunctionele apparaten zoals een printer/fax of printer/kopieerapparaat \r\nScanners \r\nExterne stations (andere dan geheugenkaartlezers) \r\nCamera- en PDA-dockingstations \r\nAlle andere apparaten \r\nZorg ervoor dat het apparaat werkt: en zet de camera in play mode ,maar niet spelend\r\nAls Windows het apparaat niet detecteert, probeer om het rechtstreeks op de poorten op de voorkant of achterkant van de pc aan te sluiten. \r\nAls Windows het apparaat detecteert, maar het apparaat niet werkt, vereist het apparaat waarschijnlijk besturingssoftware (een stuurprogramma). Koppel het apparaat los en installeer de benodigde software voor u het apparaat terug aansluit. \r\n\r\nAls het dan nog niet lukt ,installeer de FireWire kaart opnieuw dus verwijderen en opnieuw laten herkennen. \r\nSucces.
Link naar reactie
Hoi tt.over\r\nJa hoor, het lukt nu via de USB-poort.\r\nIk heb eerst alles losgegooid en toen weer rustigaan alles weer aangesloten.\r\nAlleen werkt het niet via de firewire.\r\nIk laat nu de adaptor nakijken (alhoewel hij het wel doet bij mijn kennis.\r\nWe zullen zien en je hoort het vervolg nog.\r\nP.s. is het echt noodzakelijk voor huis tuin en keuken gebruik om de video met firewire te downloaden? Via firewire kost me erg veel ruimte op de harde schijf.\r\n\r\nGroeten Jack
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...