Ga naar inhoud

RavMonLog bestandje


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb op mijn pc het RavMonLog-bestandje. Zowel op mijn pc zelf, mijn externe harde schijf en op mijn memory stick. Het is maar 5 Kb groot, maar verwijderen helpt niet. Bij het opnieuw openen van het opslagmedium staat het er weer.\r\n\r\nWat is het RavMonLog bestandje en hoe kan ik het verwijderen?
Link naar reactie
[QUOTE=cuizenier;305357]Google eens dan zie je dat dit een virus is.\r\ndaar staan ook eventuele sites met oplossingen.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nik zie 2 zoekresultaten in het Nederlands.\r\n\r\n@ Reintje:\r\n\r\nWat bedoel je met systeemherstelpunten verwijderen? Bedoel je misschien de pc terugzetten naar een eerder herstelpunt?
Link naar reactie
[quote=jwgroen;305390]ik zie 2 zoekresultaten in het Nederlands.\n\n@ Reintje:\n\nWat bedoel je met systeemherstelpunten verwijderen? Bedoel je misschien de pc terugzetten naar een eerder herstelpunt?[/quote]\n\nNee juist niet (want daar kan het ook inzitten).\n\nDeze Computer > rechtsklik Eigenschappen > Tabblad systeemherstel > Systeemherstel uitschakelen op alle stations en na opnieuw opstarten desgewenst weer instellen.\n\nMaar.... als je geen anti-virusprogramma hebt heeft dat weinig zin. Welke heb je nu?
Link naar reactie
Probeer hem eens te verwijderen met a-squared Free (verwijderd ook Trojans)\n[URL]http://www.emsisoft.com/en/software/free/[/URL]\n\n\nMeer waarschijnlijk is dat de Trojan al schade heeft aangericht en daarom steeds terugkomt. Dan zul je zwaarder geschut moeten inzetten. \nHet is een ouwetje je virusscanner had hem al lang moeten detecteren. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben welke scanner je gebruikt.
Link naar reactie
@ reintje:\r\n\r\nIk heb je tip gebruik, maar alleen cookies kwamer eruit. Geen virus.\r\n\r\nIk gebruik Norton Anti Virus 2004 (ik weet het, te oud en dacht ik krijg nooit een virus...). Liep al wel een tijdje rond met de gedachten om een nieuwe te kopen. Dat ga ik nu dus gelijk doen.\r\n\r\nPS: ik wil gelijk mijn laptop opnieuw installeren (eerst recovery cd, dan SP2, daarna nieuwe virusscanner en tot slot alle andere dingen en internet aansluiten). Kan ik zonder problemen mijn documenten e.d. back-upen, of loop ik dan de kans dat als ik deze na een frisse installatie open van een cd-tje ik weer met het virus zit, omdat deze zich in de documentjes heeft verstopt?
Link naar reactie
Je kunt natuurlijk ook nog een onlinescan doen...\n[URL]http://www.jacoro.nl/virusscanners/virusscanners.html[/URL]\n\nHeeft Norton wel de Trojan gedetecteerd?, want je weet dat je hem hebt... \nWeet je waar hij staat?\nHoe zit het met je Firewall.... welke heb je? Geeft die geen seintje dat de Trojan contact maakt met buiten?\n\n\n\nPS... ik hoop dat de ECHTE experts zich even met deze thread bemoeien.\n\n(niks ten nadele van jou cuizenier... slaat op mijn eigen kennis...)
Link naar reactie
Nee, Norton zegt niks. Ik weet niet waar hij staat: ik zie tot nu toe een pictogrammetje op mijn externe hd en memorystick (je kent die pictogrammen wel als Windows de extensie niet herkent, zo één is het er). De grootte is verschillend, van 0 tot 5 bytes. Verwijderen helpt niet, hij komt weer terug te staan.\r\n\r\nWat firewall betreft: ik heb die van Windows. Deze heeft al 2 x gevraagd wat ik met RavMonLog wilde doen. Ik heb hierop beide keren geantwoord met \"blijven blokkeren\".
Link naar reactie
...Norton Antivirus 2004....:neutral: \n \nHet is belangrijk om je antivirusproduct [B]ook[/B] up-to-date te houden, niet alléén de virusdefinities.\n \nVerwijder die Norton [B]helemaal [/B]( [URL=\"http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/tsgeninfointl.nsf/172d11361b05da508525695b005ca287/9163ea0b7308d62d80256fe000519e78?OpenDocument\"]Klik hier [/URL]) en installeer na een herstart een betere virusscanner.\n \nAanbevolen virusscanners; NOD32, Kaspersky en Avira Antivir.\nAlhoewel die laatste wel iets teveel valse meldingen geeft....
Link naar reactie
De bovenstaande link naar de online virusscanner werkt niet bij mij (nouja, de link wel, maar het programma niet). Als ik op de link \"meteen downloaden\" klik, wordt de software gedownload. Ik klik vervolgens op uitvoeren en enkele seconden later gaat mijn pc uit waarna deze opnieuw opstart met het bekende blauwe scherm.\r\n\r\nIk heb Norton inmiddels besteld (Internet Security 2007). Als ik deze eerst installeer, zoudeze het virus dan zien? In dat geval is mijn pc schoon en kan ik alles veilig back-upen voor de nieuwe installatie. Toch?
Link naar reactie
[QUOTE=jwgroen;305597]De bovenstaande link naar de online virusscanner werkt niet bij mij (nouja, de link wel, maar het programma niet). Als ik op de link \"meteen downloaden\" klik, wordt de software gedownload. Ik klik vervolgens op uitvoeren en enkele seconden later gaat mijn pc uit waarna deze opnieuw opstart met het bekende blauwe scherm.[/QUOTE] Klik eens met rechts op >Deze computer< kies eigenschappen, kies tab >geavanceerd,klik dan op opstart en herstel instellingen, en haal het vinkje weg bij >Deze computer automatisch opnieuw opstarten. De volgende keer dat je een blauw scherm (B.S.O.D.= Blue Screen Of Death) krijgt start de PC niet automatisch weer op, en zie je de foutmelding, dan kan je op Google ernaar zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...