Ga naar inhoud

Aanschaf camcorder met Fotograveer mogelijkheid


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,\r\n\r\nAl een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe camcorder.\r\nOp dit forum las ik al dat het beter is om gebruik te maken van miniDV dan van een harddisch of dvd.\r\nNu is het zo dat ik met deze camcorder ook graag foto\'s wil maken die kwalitatief goed \r\nzijn. Van verschillende kanten hoor ik dat dit niet mogelijk is. Wanneer ik dit doe gaat het of ten koste van de kwaliteit van het videobeeld, of ten koste van de kwaliteit van de foto\'s. De foto\'s die ik maak vergroot ik nogal eens uit tot a-4 of soms tot a-3 formaat. \r\nOp kieskeurig kwam ik de prijsvergelijking van de S0ny DCR-HC96 tegen.\r\n\r\nMijn vraag aan jullie is: Wat zouden jullie mij aanraden?\r\n\r\nHartelijke groeten énog!
Link naar reactie
Het aantal mb\'s en het aantal pixels zegt erg weinig over de kwaliteit van de foto\'s.\nVoor video zijn er helemaal niet zo veel pixels nodig.\nEen video heeft maar een resolutie van 557 x 720.\nDe sensor heeft dus ook voldoende aan dit aantal pixels.\nEr is dus veel kans dat het aantal softwarematig wordt opgevoerd in de foto stand.\nEn daar worden de foto\'s niet echt mooier van.\nEen goedkope digitale foto kamera heeft vaak al een veel betere kwaliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...