Ga naar inhoud

VHS digitaliseren gaat fout


Aanbevolen berichten

Ik wil een VHS-tape digitaliseren.\nIk gebruik daarvoor Pinnacle Studio Plus Converter (kaart in pc)\nAls software gebruik ik Pinnacle Studio 10\n\nTijdens het inlezen gaat alles goed, maar uiteindelijk blijkt alleen het laatste gedeelte opgeslagen te zijn.\n\nHet gaat hierbij om een opname van ongeveer 65minuten.\nTijd is ingesteld op \"einde diskruimte\" er wordt dan ruim 2 uur aangegeven.\n\nAls het klaar is is er een 8 Gig bestand,er is dan nog zo\'n 20 Gig vrij.\n\nIk heb alle instellingen gecontroleerd\n\nOverigens aansluiting tussen video en pc is niet dmv S-VHS\nIn het voorbeeldscherm gaat alles goed\nHij maakt zo\'n 15 pagina\'s met scene\'s aan, is ook goed.\n\nLijkt of er wat mis gaat met opslaan van het avi-bestand.
Link naar reactie
In wat voor formaat wordt de film opgeslagen ??\nWant 8 gig kan toch best de hele film zijn.\nAls je zouw kiezen voor dv-avi dan is een uur film ongeveer 13 gig,maar als je in mpg2 opneemt dan is het nog maar 4 gig (in de hoogste mpg kwaliteit)\nEr zullen toch wel instellingen niet goed staan ,of als je perongeluk de boel stil zet en weer verder gaat wordt er misschien wel een bestand overschreven.\nAls al de scenne\'s zijn aangemaakt lijkt het er op dat je toch de gehele film hebt.\nProbeer deze scenne\'s eens te gaan monteren ,misschien heb je toch alles.
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid, de goede lezer heeft het kunnen lezen.\nIk heb beeld,mar er gaat iets mis met opslaan.\nEn animal heeft gelijk de gele tulp is video en de s-video is de s van super.\n\nGeel en de s-video allebei is dus niet nodig en ook niet het probleem.\n\nNa de derde poging is het gelukt. Ik laat de instellingen nu maar staan.\n\nIk heb de beelden bewerkt in :Moviemaker,omdat Studio er steeds uitklapte.\n\nMisschien moet ik maar terug gaan naar Studio 9,is Studio 10 te zwaar voor mijn systeem. (Athlon XP 2200,1Gig intern)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...