Ga naar inhoud

Van DVD naar .avi wel beeld maar geen geluid


Aanbevolen berichten

Hallo ik ben een nieuwkomer in beeldbewerking en moet mijn eerste filmtrailer voor school maken. De leraar raadde aan om divx/.avi te gebruiken voor beste kwaliteit. Ik heb via ripsoftware de dvd geript naar .avi. Als ik het geripte bestand daarna open in Adobe Premiere Pro had ik wel het beeld maar geen geluid. \r\n\r\nAls ik hetzelfde bestand open in Windows Media Player dan heb ik wel beeld en geluid. Heeft iemand een idee wat hierbij het probleem kan zijn?\r\n\r\nGr. Chris
Link naar reactie
dv-avi is het videoformaat waar in meestal video op de pc wordt opgenomen (gecaptured).\nHet formaat wordt door alle videobewerkings pakketten herkend.\nDe file\'s zijn wel erg groot. 1 uur film is ongeveer 13 gig.\nDivx is een sterk gecomprimeerd (gecodeerd) video formaat. Wat mp3 voor muziek is ,is divx ongeveer voor video. Een bestand van nog geen gig kan wel een film zijn van 2 uur.\nOm te bewerken is dit ongeschikt omdat geen enkel montage prg hiermee overweg kan.\nHet is wel te gebruiken om het uiteindelijke resultaat van je film in op te slaan ,maar wil je je film op normale dvd af kunnen spelen ,dan kun je van de gemaakte dv-avi beter een mpg bestand van maken volgens de dvd normen ,en er dan een video dvd van branden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...