Ga naar inhoud

DVD's gaan fout...


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal...\r\nIk wordt een beetje moe ervan, en heb dus een probleem wat ik hier ff uit ga leggen:\r\n\r\nIk ben sindskort dvd\'s aan het branden, maar zodra ik de film brandt en ik hem in de dvd speler op de tv af wil spelen, zegt \'ie NO DISC.\r\n\r\nToen ik de film op een Philips DVD+RW 1-4x brandde was er geen enkel probleem en werd de film gewoon afgespeeld in mijn dvd speler.\r\n\r\nDus nam ik aan dat ik ook wel Platinum +R 16x en Traxdata +R 16x kon brandden om die vervolgens in mijn dvd speler af te spelen.\r\nNiets is minder waar......\r\n\r\nIk snap er dus echt niks meer van...\r\nHeb een nieuwe brander in mijn computer zitten, een NEC ND-4571A.\r\nIk heb geprobeerd te branden via Nero, verschillende opties; video_ts en iso.\r\nEn via ConvertXtoDVD. Dit programma heb ik ook gebruikt om de Philips DVD +RW\'s te branden en die doen het wel.\r\nMijn DVD speler is ongeveer 4 jaar oud, een REDSTAR 230G.\r\n\r\nHeeft iemand misschien een oplossing voor mij?????
Link naar reactie
Hoi en welkom\r\n\r\noplossing: andere dvd speler kopen.\r\n\r\nnee, effe zonder dollen.\r\ndoen de dvd\'s die het op jou speler niet doen, het wel op een andere speler?\r\nals dat het geval is, ligt het waarschijnlijk aan jou speler.\r\n\r\nheb je al geprobeert om de brandsnelheid te veranderen.\r\nlijkt me sterk dat dit het probleem is, maar wie weet.\r\n\r\nheb je al dvd-r\'s gebruikt ban een \'duurder\' merk (sony, philips, tdk??) dit wil soms ook wel het probleem verhelpen. alhowel platinum wel een vrij goed merk is.
Link naar reactie
hoi en dank je... :)\r\n\r\n1: ik weet nog niet of ze het op een andere dvd speler wel doen... dit wordt momenteel getest door een collega van mij. \r\n\r\n2: ik heb 2x, 4x, 6x, 8x, 10x en 12x geprobeerd....niks werkt...lol\r\n\r\n3: ik heb geen dvd-r\'s gebruikt.\r\n\r\nik heb de kast volstaan met allerlei soorten dvd\'s maar allemaal 1-4x en 2.4x snelheid. allemaal oudere dvd\'s dus.\r\n\r\nalleen 1 ARITA+R 16x liggen en DIE DOET HET WEL....lol\r\n\r\ner werd me al eerder gezegd een nieuwe dvd speler te halen....\r\naangezien de ouderen hoogstwaarschijnlijk alleen de \'oudere\'snelheden zou ondersteunen...
Link naar reactie
[QUOTE=Foo Fighter;301172]Let OP: Ik heb het hier uitsluitend gehad over de dvd player die onder je TV of\r\nPlasma/LCD scherm staat.\r\nEn ik ken er een heleboel,omdat ik veel met de eigenaar van zo een winkel praat.\r\nSoms zegt hij,moet je nog een inruiler? Kost niks,maar er staat wel Philips op.\r\n2jaar oud.\r\nPhilips moet je niet nemen,Dan is het Marantz.(zelfde firma maar wel top).\r\nDit is maar een voorbeeld,maar orientatie vooraf kun je beter maar wel doen.[/QUOTE]\r\n\r\noftewel..... gewoon een nieuwe dvd speler kopen die dan hoogstwaarschijnlijk wel mijn nieuwe schijfjes ondersteund....
Link naar reactie
[QUOTE=Foo Fighter;302266]Dat heb ik hier boven uitgelegd.\r\nDie Goedkope DVD spelers,spelen alles af.omdat daar Lasers inzitten die grof lezen.\r\nDe rest van zo een Goedkope DVD speler is dus niet het beste spul.\r\nDat is wel een voordeel,omdat hij alles vreet,dus ook jou eigen gebakken creaties.\r\nmaar ga eens vergelijken met een TopPlayer!\r\nDan verschrik je hoor. Vooral als je HomeCinema kijkt en hoort.\r\nEn draai er eens een Cdtje,op een goedkope dvd speler. Niet om aan te horen.\r\nDat kan toch ook niet voor €40.-?\r\nHet enigste nadeel van die TopPlayers is wat ik al zei,dat door de uiterst verfijnde \r\nLaserstraal hij wel eens een eigen gebakken DVD niet pakt.\r\nWaar ook weer handigheidjes voor zijn,maar goed ik hoop dat je het snapt.\r\nGa eens wat websites af,daar kan je veel van leren.\r\n[url]www.marantz.com[/url] [url]www.lookenlisten.nl[/url] [url]www.hifi.nl[/url] en honderd andere[/QUOTE]\r\n\r\nJa natuurlijk snap ik je wel maar het gaat er mij om dat ie alles slikt....\r\nIk heb toch geen home cinema dus dat verschil merk ik sowieso niet;)
Link naar reactie
Als de laser te grof zouw zijn ,dan maakt hij met het lezen fouten ,en werkt er niks.\nDe lasers moeten even fijn en even nauwkeurig zijn ,want op een cd of dvd worden alleen maar enen en nullen gelezen.\nOp de verdere elektronica en het loopwerk kan bezuinigd worden\nEen Home cinema systeem hoeft helemaal niet duur en goed te zijn . \nEr zijn ook al hoomcinema systemen voor 60 euro van een of ander shit merk ,en die lezen ook alles.\nBij een home cinema zitten gewoon 5 luidsprekers ,het heeft met de beeldkwaliteit helemaal niks te maken.
Link naar reactie
[quote=Foo Fighter;302342]Jullie vergelijken Trabantjes met Ferraries.\nVoor ik hier ooit nog op terug kom,zullen jullie ook eens jarenlang je hier in verdiept\nmoeten hebben.\nHoe kun je ooit een DVD playertje van 1KG en €40\'- aanschaf prijs vergelijken \nmet een DVD Speler van 20.5 KG. en een 7.1 kanaals Receiver van 32.5 KG ?\nJullie kunnen nog veel leren.Als je maar wil luisteren.\nZou om die reden,die jullie aandragen een PC van 450 eurotjes net zo goed zijn\nals een PC van 2500 euro?\nNog veel plezier met je Trabant!!![/quote]\n \nIk snap niet meer waar je nu over zit te zeuren .\nJe zit zelf te verkondigen dat alleen de goedkope spelers (de rommel dus) alle formaten af kunnen spelen.\nKlopt dus volgens de meeste niets van ,en nu zit je zelf te zeggen dat de duurdere wel beter zijn.\nOok kun je een normale dvd speler niet vergelijken met een speler van 20 kg (die zijn er niet eens ) en een reciever van 30 kg. En als ze er al wel zijn ,dan zeker niet bij de gewone mensen .Daar gaat het hele verhaal hier niet over.\nOok kun je over zulke dingen pas praten als je er zelf ervaring mee hebt.\nDe laser maakt de beeld en geluids kwaliteit niet uit ,die leest alleen maar de enen en de nullen. De rest die er in zit maakt er beeld en geluid van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...