Ga naar inhoud

DV-AVI omvormen naar wat?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nIk heb meerdere eigen videofilms in DV-AVI formaat. Deze gaan tot een grootte van 13GB groot en passen dus niet op één DVD. Ik zou ze graag omvormen naar iets anders, zonder te veel kwaliteitsverlies. De bedoeling is dat ik enerzijds niet te veel DVD\'s moet gebruiken voor de opslag en anderzijds dat ik niet teveel kwaliteit verlies wanneer ik ze converteer. Over een paar jaar zal ik daar anders misschien spijt van hebben. Wat raden jullie me aan en welke soft gebruik ik ervoor? Het is dus puur het opslaan zonder ze te moeten kunnen afspelen op een dvd speler. De conversie naar DVD heb ik al gedaan.\r\n\r\nThx,\r\nRik
Link naar reactie
In dat geval kun je ze misschien beter op MiniDV-tape laten staan. Voor puur opslag is dat een prima medium voor video, kost weinig ruimte, is niet duur, en er kan 13 GB DV-AVI op!\r\n\r\nAls je de film toch wilt converteren zou je eens kunnen experimenteren met DivX of XVid in hoge kwaliteit. Ook mpeg in dvd-kwaliteit kan een optie zijn. Reken voor die laatste op ongeveer 4 GB voor een uur, de hoogste kwaliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...