Ga naar inhoud

aanschaf HD camcorder


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Zoek even op het forum ,er zijn al diverse mensen die een Kamera en ook een HD kamera wilden aanschaffen ,en door voldoende tegen argumenten heeft er ook iemand besloten om een gewone mini-dv kamera aan te schaffen in plaats van een hd kamera.\nOf bedoel je High Defenition ,in plaats van Hard Disc.\n \nVoor 800 euro heb je een erg goede kamera o.a. van sony ,,met gewone mini-dv bandjes.\nEen kamera die dv-in en dv-out heeft is vaak ook nog eens als analoog-digitaal converter te gebruiken ,,erg handig als je ook nog analoog materiaal hebt wat je op de pc wilt bewerken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb geen ervaring met hd camcorders ,maar film al langer op mini-dv.\nVan een hd kamera kan de beeld kwaliteit minder zijn omdat de film al meer is gecomprimeerd.\nDe bestanden zijn niet zo maar op de pc te zetten en niet met ieder prg te bewerken.\nDe opname cappaciteit is beperkt.\nJe hebt geen orginele backup van je belangrijke opname\'s.\nDit zouden voor mij de redenen zijn om geen hd kamera aan te schaffen.\nDit geld ook voor een dvd kamera ,al is daar de opname duur niet van beperkt.
Link naar reactie
Bij mij in de fam. heeft er iem. een HD-camcorder..., tijdens een 60-jr verjaardagsfeest, die werd verspreid over de hele dag met activeiten van kleinkinderen etc. raakte die vol en... je raadt het denk ik al... een beetje paniek dus, geen tijd om \'t over te zetten op pc op zo\'n dag. \r\nGelukkig is mijn goeie ouwe Sony Hi8 cam altijd paraat en heb ik ook altijd nieuwe lege bandjes op vooraad, al met al gelukkig geen belangrijke dingen gemist.\r\nHeb later alles op DVD kunnen zetten waarbij je wel kwaliteitsverschil zag, de HD-cam was niet zo scherp als de Hi8.., heb \'t dmv een DVD-recorder eerst recht toe recht aan op dvd gezet zodat ik \'t later op de pc kan bewerken.\r\nDus voor mij ook geen HD-camera.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Ik volg een opleiding o.a. tot cameraman en het advies van onze leraren, mensen uit de praktijk, was om absoluut geen hdd of dvd cam aan te schaffen!\r\nNiet alleen i.v.m. met kwaliteit wat (veel) slechter is als gewoon dvd en zeer beperkte opnamekwaliteit maar ook omdat het veel lastiger is als je heet beeld wil bewerken. Op een hd wordt niet opgenomen in de standaard dv formaat maar in een aangepast formaat.\r\nNiet alle programma\'s ondersteunen dit. Verder is de camera erg gevoelig voor schokken vanwege de hd. \r\nVerder natuurlijk alle eerder genoemde nadelen. Er zitten volgens hen geen enkel voordeel aan hdd camera\'s\r\nTrouwens voorlopig ook niet aan hd camera´s maar dat is een andere discussie.\r\nIk heb niet zo snel een voorbeeld van een goede camera omdat ik werk met semi/prog camera´s
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote=hdv;300001]Beste Brians\n \nwaarom is het nu niet het juiste moment voor een High Definition camcorder?\nik ben juist zeer geïnteresseerd in z\'n camcorder.\nvooral de nieuw uit te komen HV20 van Canon\n \ngraag een reactie\n \nbedankt alvast[/quote]\n \nHet gaat over een Hard Disk camera .\nMet een High Definition camera is niks mis.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...