Ga naar inhoud

Programma vertraagd laten opstarten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, ik draai een programma dat gebruikt maakt van een sql database, zowel sql als het programma moeten na het inschakelen (na stroomuitval bijv.) v.d. computer automatisch opgestart worden. MIjn probleem is dat zowel sql als het program tegelijkertijd starten en daar loopt het fout, het programma kan sql nog niet benaderen omdat het nog in de opstartfase zit, gevolg een retry button die niet ingedrukt kan worden omdat er niemand naast zit te wachten op die button.\r\nHet programma moet dus met een vertraging van ongeveer 1 minuut opstarten en dat lukt me dus niet. Heb het al met taak planner geprobeerd maar die geeft alleen optie om te starten bij aanmelden of opstarten.\r\nWeet iemand hier een oplossing voor, zelf had ik al in gedachten om een dos batch bestand met een loop van een minuut te maken maar dan moet ik weer eff flink in de boeken neuzen.\r\n\r\ngr. Arthur
Link naar reactie
Je kunt, als je die programma\'s in een DOS batch kunt starten, een makkelijker optie gebruiken, denk ik. Je kunt namelijk met het CALL commando werken. Daarmee kun je in één batchbestand een ánder batchbestand oproepen, en pas als dat andere batchbestand klaar is, wordt het eerste weer verder verwerkt.\nJe zou inderdaad ook met een PAUSE commando kunnen werken, maar dan moet ik ook gaan neuzen hoe je daar een vertraging in bouwt.
Link naar reactie
zonde, heb mijn dos boek ooit eens uitgeleend en nooit retour gezien (daar kom je natuurlijk pas achter als je hem nodig hebt!).\r\nMisschien iets met een macro, zijn daar voorbeelden van??\r\nWaar ik net aan dacht maar nog niet naar gezocht hebt, een andere taakplanner die wel plant in minuten.\r\nOok maar eens naar opzoek.\r\n\r\ngr. Arthur
Link naar reactie
In MS-Dos 6.22 had je het programma Choice.com.\r\nDaarmee kun je wat keuzes opgeven en er zat ook in mogelijkheid in om een bepaalde keuze na tig seconden actief te maken. \r\nHeb het net ff geprobeerd en het draait ook onder XP.\r\nBatchbestandje komt er dan ongeveer zo uit te zien:\r\n@echo off\r\nprogram1\r\nchoice /t:j,60 ( Heb de nl-versie van Choice. Voor UK-versie wordt de j een y.)\r\nprogram2\r\nexit \r\nkan je evt. bestandje wel mailen.
Link naar reactie
Zoals al geschreven werd, maak een batchfile, en start daarin je programma op. Vooraf kun je bv. het programma wait.exe downloaden (even wait.exe in google en de 1e 6 links kunnen je helpen.)\r\nDe batchfile kan er zo uitzien:\r\n\r\n@echo off\r\nwait 60\r\nmijnprogramma.exe\r\n\r\n\r\nVerder kun je, bij windows 2000 en XP een geplande taak konfigureren.\r\nJe start je programma 2 minuten na ofwel het aanmelden ofwel het starten van de pc. Daarbij zou een extra instelling kunnen helpen: een aantal minuten wachten als de pc \"idle\" is. Dit is de stand die de machine inneemt als alles gestart is (dus ook jouw MSSQL). Natuurlijk mag er verder niets gestart worden of er met de machine gewerkt worden, anders werkt dit niet. Iedere \'grotere\' activiteit stelt de idle-time-teller weer terug.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...