Ga naar inhoud

Wel DVD maar geen CD


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben niet zo\'n held met de computer, maar simpel iets branden lukte toch altijd wel. Als ik een backup van een DVD wil maken (via DVD Shrink) gaat het prima, maar CD\'s mislukken steevast. \r\n\r\nOf het nu om een muziek CD of een data CD gaat, na het schrijven doen ze het niet, al krijg ik geen foutmelding. Ik krijg de melding \'brandproces gelukt\', maar daarna staat er gewoon niks op. Je kan zien dat \'ie beschreven is, maar ook via verkenner geeft de computer aan dat de CD leeg is en ook op andere computers of in de CD speler doen ze het niet.\r\n\r\nIk heb inmiddels begrepen dat DVD Shrink ook via Nero brandt (oja, ik brandt dus via Nero 6). Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat? En wat ik er aan kan doen natuurlijk...
Link naar reactie
Sorry, m\'n verhaal was misschien wat warrig. Ik bedoel dat ik wel DVD\'s kan opnemen via DVD Shrink, maar als ik gewoon gegevens CD\'s wil maken (of DVD\'s - maar dat heb ik nog niet geprobeerd) of muziek cd\'s (van podcasts bijvoorbeeld) dan mislukken ze altijd. Misschien ligt het aan instellingen van Nero, maar omdat ik begrepen had dat Shrink ook via Nero ging, vroeg ik me af of het daar iets mee te maken had.
Link naar reactie
Ik open Nero, in het scherm kies ik dan wat voor CD ik aan wil maken (data of audio dus) dan krijg ik het scherm waarin ik bestanden kan toevoegen. Via toevoegen voeg ik de documenten (laten we even spreken over een data CD) die ik op de CD wil hebben toe. Daarna klik ik op volgende en op Branden. Hij gaat dan dus branden, ik krijg na een tijdje de melding \'brandproces gelukt\' en de rest van het verhaal is bekend... \r\n\r\nOverigens heb ik inmiddels ontdekt dat CD-RW\'s het wel gewoon doen! \r\n\r\nDoe ik iets verkeerd? Of zou er iets met de instellingen niet in orde zijn?
Link naar reactie
Ik heb het flauwe vermoeden dat jou brander deze cd\'s niet pakt\nals dit het is ben je uit de problemen als je een ander merk probeert.\n\nWat je ook kan proberen is de nieuwste firmware voor je brander instaleren.\n\nMaar ik zou eerst eens dat andere merk cd\'s proberen (misschien een van een vriend of buurman, hoef je er niet gelijk een hele verpakking te kopen).\n\nWelk merk en type brander en cd\'s gebruik je nu??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...