Ga naar inhoud

Beeld zwart-wit bij verbinden laptop met TV


Aanbevolen berichten

Ik heb pas een kabeltje gekocht om mijn Samsung LCD TV met mijn HP laptop (met ATI Mobility Radeon 9200 videokaart) te verbinden. De TV is verbonden via de Scart-ingang en de laptop via de S-Video ingang. Na wat proberen is het me gelukt om het PC-beeldsignaal naar de TV te krijgen, alleen het probleem is dat het beeld zwart-wit en ik krijg het met geen mogelijkheid in kleur. Kan dit aan de videokaart of iets dergelijks liggen of heb ik ergens een instellingsfout gemaakt? Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Link naar reactie
Heeft niet zozeer iets te maken met pal en/of ntsc, maar meer met het feit dat de tv het s-video signaal moet ondersteunen.\r\n\r\nScart heeft daar van oorsprong geen ondersteuning voor, maar is er later bij gezet. Hierdoor maakt s-video gebruik van een aansluitpin die van oorsprong bedoeld is voor iets anders. Nieuwere tv\'s kunnen met dat signaal overweg, oudere tv\'s veelal niet.\r\nDoor de tv op s-vhs te schakelen, weet deze welk signaal er op betreffende aansluitpin staat en kan aan de hand hiervan het juiste beeld weergeven.\r\n\r\nMocht je tv geen s-video ondersteunen, dan kun je met een eenvoudige elektrische schakeling het s-video signaal ombouwen naar composiet video. Hiermee kunnen alle tv\'s met scart-aansluiting overweg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...