Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Ik heb pas een kabeltje gekocht om mijn Samsung LCD TV met mijn HP laptop (met ATI Mobility Radeon 9200 videokaart) te verbinden. De TV is verbonden via de Scart-ingang en de laptop via de S-Video ingang. Na wat proberen is het me gelukt om het PC-beeldsignaal naar de TV te krijgen, alleen het probleem is dat het beeld zwart-wit en ik krijg het met geen mogelijkheid in kleur. Kan dit aan de videokaart of iets dergelijks liggen of heb ik ergens een instellingsfout gemaakt? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Dit is normaal ,zet je tv op svhs en je hebt gewoon kleur. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 [QUOTE=tt.over;292279]Dit is normaal ,zet je tv op svhs en je hebt gewoon kleur.[/QUOTE]\r\nBedoel je een ander kabeltje kopen of moet ik bij de instellingen iets veranderen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Staat er ergens misschien iets op ntc in plaats van pal ingesteld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 [QUOTE=Animal;292283]Staat er ergens misschien iets op ntc in plaats van pal ingesteld.[/QUOTE]\r\n\r\nAlles staat op PAL ingesteld... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 zowel de tv als de pc Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 [QUOTE=Animal;292289]zowel de tv als de pc[/QUOTE]\r\ninderdaad :S Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Heeft niet zozeer iets te maken met pal en/of ntsc, maar meer met het feit dat de tv het s-video signaal moet ondersteunen.\r\n\r\nScart heeft daar van oorsprong geen ondersteuning voor, maar is er later bij gezet. Hierdoor maakt s-video gebruik van een aansluitpin die van oorsprong bedoeld is voor iets anders. Nieuwere tv\'s kunnen met dat signaal overweg, oudere tv\'s veelal niet.\r\nDoor de tv op s-vhs te schakelen, weet deze welk signaal er op betreffende aansluitpin staat en kan aan de hand hiervan het juiste beeld weergeven.\r\n\r\nMocht je tv geen s-video ondersteunen, dan kun je met een eenvoudige elektrische schakeling het s-video signaal ombouwen naar composiet video. Hiermee kunnen alle tv\'s met scart-aansluiting overweg. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Ik heb een philips matchline en in het set up menu kun je hem op svhs zetten .Er zitten vier scart aan sluitingen waar van er een svhs ondersteunig heeft.dus kijk even in de gebruiksaanwijzing van de TV .Als dit niet lukt bropeer het dan met een composiet verloop stuk .\r\nsucces Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2007 Dank jullie voor jullie hulp. Ik ga er even mee aan de slag. Mocht niets lukken, kan ik altijd het composietverloopstuk nog proberen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen