Ga naar inhoud

Film op DVD niet leesbaar


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wij hebben met onze homecinema set een film van TV opgenomen op een DVD-RW. \r\nNu wil ik deze DVD lezen via mijn NEC DVD_RW ND-3550A brander om de film te bewerken op de PC, naar ik krijg de melding dat de DVD leeg is. Als ik de DVD in de home cinema set af wil spelen, krijg ik gewoon de film te zien.\r\nNu heb ik met Nero al gekeken welke DVD\'s ik wel en niet af kan spelen, maar volgens Nero moet een DVD-RW geen probleem.\r\nWeet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik deze film op mijn PC kan zetten om te bewerken?\r\nBVD.\r\n\r\n:confused:
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Het is alweer een tijdje geleden, maar mijn probleem in nog niet opgelost. Zoals jullie hierboven kunnen lezen heb ik een probleem met een DVD-RW.\r\nNu heb ik geprobeerd deze DVD ook op een andere DVD- speler (in een PC) dan die van mij zelf, af te spelen, en daar kreeg ik ook de melding dat de DVD geen gegevens bevat.\r\nMet Nero Info Tool(zie bijlage) heb ik voor de zekerheid ff gecheckt of mijn DVD brander + of - is, maar volgens mij moet ie ze beide kunnen lezen.\r\n\r\nKan iemand mij hierin adviseren, want die firmware update daar begin ik liever niet aan denk ik. Zo\'n techneut ben ik nu ook weer niet.\r\n\r\nBVD.
Link naar reactie
Is het geen dvd-ram ??\nAls de dvd op een andere pc ook niet is af te spelen licht het dus niet aan de brander in je pc en zal een firmware update ook niets uithalen.\nJe moet het probleem eerder zoeken bij je home cinema set.\nAls het een dvd-ram is klopt het dat hij bijna nergens af te spelen is.\nLees de handleiding van je cinema set er eens op na ,wat je er aan kunt doen als de dvd elders niet afspeelt. Mischien afsluiten ,of finalizeren ,of mischien is het echt wel op zo\'n mannier opgenomen dat hij ergens anders niet is af te spelen.\nMisschien is het ook beter om de volgende keer op een dvd+r op te nemen (en af te sluiten )\nDie zijn meestal beter te lezen op andere apparatuur.
Link naar reactie
Een opgenomen DVD RW of ook +R kan wel eens niet leesbaar zijn.\r\nVoorbeeld: opgenomen op Philips recorder en ... niet gefinaliseerd, speelt DVD op Philips prima af soms ook andere Philips players, maar met de verkenner of andere afspeelprogramma\'s op PC of NERO of Studio Plus krijg je de opmerking dat de DVD leeg is!\r\nDus op de DVD ontbreekt een IFO bestand of VOB? Daardoor kunnen andere players er geen brood van bakken.\r\nZelfs de verkenner onder Windows XP zegt dat de schijf compleet leeg is!\r\nTest van de schijf met Nero: schijf is leeg!\r\nAfspelen op de apparatuur van de fabrikant waarop de DVD is geschreven lukt wel. Pas na finaliseren kunnen ook andere merken de DVD lezen.\r\nLaat maar even weten of als je gefinaliseerd hebt dus de DVD afgesloten hebt op het oorspronkelijke opname apparaat of het dan werkt!\r\nVr. groet: JOCO
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...