Ga naar inhoud

dvd rewriter kopen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi, \r\n\r\nik wil een dvd rewriter kopen voor mijn pentium 3 computer. (Met een dvd rewriter kan je ook afspelen neem ik aan.) Ik begrijp dat dual layer iets is waar ik op moet letten. Van wat ik begrijp kost het ongeveer iets van 35 euro. Klopt dat? Kan iemand mij een merk en type dvd rewriter aanbevelen? MIsschien eentje die beste koop van de consumentenbond is bijv. of waar goede ervaringen mee zijn. \r\n\r\nrichard
Link naar reactie
ja met een dvd rewrither kan je ook cd en dvd afspelen als je er toch een gaat kopen neem dan maar een dual layer met deze kan zowel een plus en een min dvd beschrijven \r\nja en welke je moet kopen weet ik zo gauw niet er zijn er zoveel te koop \r\nga eens kijken in de pc winkel en vraag welke het best bij je systeem past en de prijs natuurlijk
Link naar reactie
type weet ok niet meer,\r\nmaar ik heb ongeveer 1 jaar terug een NEC aangeschaft.\r\nis dual layer en kan zowel + als - branden.\r\nwerkt perfect.\r\nkoste destijds ongeveer 40 a 50 euro.\r\nje kan ook langsgaan bij pc beurzen. daar liggen vaak dezelfde branders als in de winkel. maar dan iets goedkoper. heb zelf deze ik de zaak gekocht waar mijn pc naartoe gaat als hij echt niet te redden is door mij. daar hadden ze deze geadviseerd.\r\n\r\ntip, als je naar een winkel gaat, ga dan naar de wat kleinere zaken. geen media markt of iets. die neppen je waar je bijstaat.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;289739]Dual layer brand twee lagen .\r\nDat is heeeel iets anders dan + en - kunnen branden.\r\n \r\n \r\nDe meeste mensen branden alleen maar + (is het meest gangbare)\r\n en branden geen dual layer dvd\'s (veel te duur)[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nEn je hebt ook nog eens Dual Layer + en Dual Layer -.\r\n\r\n- Koop er in ieder geval een die DVD+RW kan branden. Dan ben je namelijk het goedkoopste uit in de aanschaf van blanco media.\r\n- Het is leuk om een +/-RW brander te hebben, dan hoef je niet op te letten op het type media, alleen op de prijs. Ik heb er zelf ook zoeen. In de praktijk betekent dat ik in 3 jaar nooit een - schijfje heb gebrand, maar ja, mijn brander stamt nog uit de tijd dat de strijd tussen + en - nog niet helemaal gestreden was.\r\n- Dual Layer alleen als je er iets mee wilt doen. Voor backups maakt het niet uit. Het is goedkoper om die op 2 enkellaags schijfjes te zetten dan een dubbellaags. Als je films in hoge kwaliteit wilt gaan branden, dan kan het wel interessant zijn. Film-dvd\'s uit de winkel zijn namelijk altijd dubbellaags.\r\n\r\nDus:\r\nAltijd: DVD+RW\r\nIndien nodig: DVD+RW/DL\r\nIndien niet duurder: DVD+/-RW\r\nIndien niet duurder: DVD+/-RW/DL
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...