Ga naar inhoud

Brandfout bij DVD+R


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik gebruik het programma Instant DVD-recorder om oude HI8 filmpjes op dvd te branden om later te kunnen bewerken. Nu heb ik een spindle met 25 dvd+r gekocht, merk Philips, waarvan ik er ondertussen al 5 heb weggegooid. Het branden gaat steeds goed, tot op het laatste eind, dan krijg ik de melding \"Brandfout\" bij het schrijven van de lead-out. Ik kan dan niets meer doen dan het programma afsluiten via Windows Taakplanner. Ook de lade van de brander krijg ik niet meer gewoon open, pas als ik de computer afsluit en opnieuw opstart. Ik heb een Benq DW1620 writer, die zowel + als - schijfjes kan branden, en dat in het verleden ook deed. Het kan er niet aan liggen dat de dvd te vol gebrand wordt, want ook als ik maar een kwartier erop zet, krijg ik dezelfde fout.\r\nWat gaat er fout?
Link naar reactie
Probeer de foute dvd\'s alsnog met nero af te sluiten.\nGewoon weer kiezen voor video dvd ,geen bestanden selecteren ,en barnden .\nDe foutmeldingen negeren en gewoon doorgaan.\nMischien wordt de dvd alsnog afgesloten en werkt gewoon.\nIs bij mij zo al meerdere malen gelukt.\n \nMaar als je de film toch weer wilt gaan bewerken kun je veel beter anders gaan werken.\nJe kunt beter je films in je videomontage prg opnemen (capturen).\nDan bewerken ,je bewerkte film wegschrijven als voor dvd geschikte mpg en als laatste pas gaan branden.\n \nZoals je nu wilt werken moet je om je films te bewerken de dvd weer inlezen in een montage prg ,en dat gaat vaak niet goed ,en voor de kwaliteit zijn die extra stappen ook niet goed.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;287989]Probeer de foute dvd\'s alsnog met nero af te sluiten.\r\nGewoon weer kiezen voor video dvd ,geen bestanden selecteren ,en barnden .\r\nDe foutmeldingen negeren en gewoon doorgaan.\r\nMischien wordt de dvd alsnog afgesloten en werkt gewoon.\r\nIs bij mij zo al meerdere malen gelukt.[/QUOTE]\r\n\r\nMet welk Nero programma doe je dat dan? Als ik Nero Burning Rom gebruik, en ik selecteer geen bestanden, krijg ik ook geen \"branden\" knop.\r\n\r\n[QUOTE]\r\nZoals je nu wilt werken moet je om je films te bewerken de dvd weer inlezen in een montage prg ,en dat gaat vaak niet goed ,en voor de kwaliteit zijn die extra stappen ook niet goed.[/QUOTE]\r\nJe hebt helemaal gelijk. Maar weet jij hoeveel GB je nodig hebt om zo\'n 30 HI8 bandjes van 90 min. per stuk in te lezen? En als je (zoals ik nu) werkt met een geleende Hi8 camera die een lief nichtje (dat vandaag haar 12e verjaardag viert) voor een paar weken heeft afgestaan, dan kan ik ze ook niet stuk voor stuk bewerken. Vandaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...