Ga naar inhoud

brander doet er 15 minuten over om 3,6 gb te branden 1 op 1


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een pentium4 2,4 ghz met 2048 mb intern geheugen,harde schijf seagate 80 gb en het mobo is asus P4g8x deluxe met intel e7205 chipset. De dvd-rom is een samsung sh-d162c en de brander (dl) samsung sh-s182m.Ik heb verschillende vragen over hoe de juiste instellingen moeten zijn v.w.b. master/slave primairy en secundary en pio en ultra dma in de bios,waardoor bovengenoemd probleem misschien is op te lossen.\r\nIk heb al de meest recente chipsetdrivers gedownload\r\n\r\nIk heb de brander aan de achterkant ingesteld op master en met een nieuwe kabel aangesloten op de secundary op het mobo.\r\nDe brander aan de achterkant ingesteld op slave en samen met de hd op primairy op het mobo,de hd heeft aan de achterkant vier pennetjes waarvan de linker is afgeschermd weet niet zeker of dat goed is.\r\n\r\nIn apparaatbeheer bij ide/ata en bij eigenschappen van primairy ide kanaal staat bij apparaat 0 overdrachtsmode dma indien beschikbaar en daaronder staat huidige overdrachtsmode ultra dma mode 5 en bij apparaat 1 staat overdrachtsmode dma indien beschikbaar, daaronder staat huidige overdrachtsmodus ultra dma mode 2 is dat goed? en voor welke is dat nu, voor hd\r\nof de brander???\r\nBij de secundairy apparaat 0 (dus de dvd-rom?) staat overdrachtsmodus dma indien beschikbaar en daaronder :huidige overdrachtsmode ultra dma mode 2 en daaronder apparaat 1 overdrachtsmode dma indien beschilbaar en huidige overdrachtsmodus: niet van toepassing.\r\nIn apparaatbeheer bij schijven staat niets over dma,maar in Nero bij info tool staat dat de schijf,brander en dvd-rom op dma on staan.\r\n\r\nIn de bios staat bij main:\r\nPrimairy master HD,type auto,pio mode 4, ultra dma mode 5\r\nprimairy slave,brander, type auto,pio mode 4, ultra dma mode 2\r\nsecundairy master dvd-rom type auto,pio mode 4 ultra mode 2\r\n\r\nZijn al deze instellingen juist voor het goed werken van de brander???\r\nGraag zou ik van iemand willen horen wat ik beter kan veranderen om het beste uit mijn brander te halen waardoor het misschien iets sneller gaat en wanneer ik iets moet veranderen graag ook vertellen wat ik in de bios moet doen. \r\n\r\nIk hoop wat te horen\r\nvriendelijke groet,\r\nLeo
Link naar reactie
[QUOTE=leoh;286481]Ik heb de brander aan de achterkant ingesteld op master en met een nieuwe kabel aangesloten op de secundary op het mobo.[/QUOTE]Als je met \"een nieuwe kabel\", een 80 aderige ide kabel bedoelt, dan hangt de brander goed.\n[QUOTE=leoh;286481]De brander aan de achterkant ingesteld op slave en samen met de hd op primairy op het mobo,[/QUOTE]Zorg wel dat je beschrijving klopt leo.\nIk ga d\'r vanuit dat je hier sh-d162c bedoeld. \nZo ja, dan is tot nu toe, alles goed aangesloten.[QUOTE=leoh;286481]de hd heeft aan de achterkant vier pennetjes waarvan de linker is afgeschermd weet niet zeker of dat goed is.[/QUOTE]Bedoel je de jumpers of de stroomaansluiting ?\nAls je de jumpers bedoelt, de website vd fabrikant checken, of de hd als master is ingesteld (maar voor zover ik zie, is de hd goed aangesloten)..[QUOTE=leoh;286481]In apparaatbeheer bij ide/ata en bij eigenschappen van primairy ide kanaal staat bij apparaat 0 overdrachtsmode dma indien beschikbaar en daaronder staat huidige overdrachtsmode ultra dma mode 5 en bij apparaat 1 staat overdrachtsmode dma indien beschikbaar, daaronder staat huidige overdrachtsmodus ultra dma mode 2 is dat goed? en voor welke is dat nu, voor hd\nof de brander???[/QUOTE]Je brander is op apparaat 2 (secundair) aangesloten. In dit geval betreft het dus de lezer.\nDe instellingen zijn goed.\nJe zou de hdd op ultra dma 6 kunnen laten lopen, mits je moederbord het ondersteunt. Met ulra dmd 5 heeft de hd in elk geval (in vergelijking met de brander en de lezer) de snelste dataoverdracht. Met deze instelling zal de hd niet de bottleneck zijn.[QUOTE=leoh;286481]Bij de secundairy apparaat 0 (dus de dvd-rom?) staat overdrachtsmodus dma indien beschikbaar en daaronder :huidige overdrachtsmode ultra dma mode 2 en daaronder apparaat 1 overdrachtsmode dma indien beschilbaar en huidige overdrachtsmodus: niet van toepassing.[/QUOTE]Dit is de brander (sh-s182m).\nIk heb toevallig ook\'n 18x brander, deze loopt (via\'n 80 aderige ide kabel) op Ultra DMA mode 4.\nMaar op ultra dma mode 2 zou ie het ook goed moeten doen.[QUOTE=leoh;286481]In de bios staat bij main:\nPrimairy master HD,type auto,pio mode 4, ultra dma mode 5\nprimairy slave,brander, type auto,pio mode 4, ultra dma mode 2\nsecundairy master dvd-rom type auto,pio mode 4 ultra mode 2[/QUOTE]Als alles op auto staat, dan zou je de snelste dataoverdracht van alle apparaten moeten krijgen. Verder hoef je niets te doen.[QUOTE=leoh;286481]Zijn al deze instellingen juist voor het goed werken van de brander???\nGraag zou ik van iemand willen horen wat ik beter kan veranderen om het beste uit mijn brander te halen waardoor het misschien iets sneller gaat en wanneer ik iets moet veranderen graag ook vertellen wat ik in de bios moet doen. [/QUOTE]De instellingen lijken goed.\nCheck of je de brander via een 80 aderige kabel hebt aangesloten, kijk of je de overdrachtmodus kunt aanpassen naar ultra dma 4.\n\nEen goeie brander hebben is maar de halve zaak.\nWat bepalend kan zijn voor\'t succesvol branden, zijn de schijfjes.\nNog bepalender is de mediacode (identiteit) van de schijfjes.\n\nVerder zou ik niet al te gefixeerd zijn op het snel branden.\nDat de brander op 18x kan branden, is totaal nietszeggend voor de kwaliteit en de archivering (houdbaarheid) van de schijfjes.\n18x haal je enkel met bepaalde mediacodes, die op 16x branden gecertificieerd (vrijgegeven) zijn.\nAls het je lukt om dat schijfje met 18x te branden, dan moet je achteraf niet verbaasd zijn dat je errors krijgt tijdens het afspelen.\n\nKortom; \nDe aansluitingen lijken in orde te zijn.\nRegelmatig de site van Samsung checken en de nieuwste drivers installeren (als je niet tevreden bent met de huidige drivers).\nOp[url=http://www.videohelp.com/dvdwriters.php?DVDname=sh-s182m&Submit=Search&cdrs=&cdrws=&dvdrs=&dvdrws=&dvdrsdl=&dvdprs=&dvdprws=&dvdprsdl=&dvdrams=&bdrs=&bdres=&bdrdls=&bdredls=&buffer=Any&cdrom=&dvdrom=&bdrom=&orderby=Name&hits=50&Search=Search]deze[/url]\nsite kun je wat meer info vinden wat betreft de brander en de te gebruiken mediacodes (ook kan de Samsung website wat meeer info leveren).\n\nSucces met\'t branden.\n\nXtra: Check of eerst naar de hd copieren en dan branden wat snellere resultaten levert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...