Ga naar inhoud

Fout melding na dvd branden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik krijg telkens de foutmelding \'kon einde van disc-at-once niet uitvoeren\' na het branden. Vaak doen de dvd\'s het wel in de stand alone speler, maar het kan niet goed zijn natuurlijk.\r\n\r\nIk heb net de windows helemaal nieuw erop gezet en nieuwe firmware erop zetten werkt ook niet. Ik gebruik altijd dezelfde soort dvd\'s en ze hebben het altijd gedaan. \r\n\r\nIk heb een log-bestand als bijlage meegestuurd.\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen.\r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Hallo.\r\n\r\nVolgende mogelijkheden heb je sowieso al om te controleren.\r\n\r\nDe schrijfsnelheid verminderen is een van de eerste goede mogelijkheden en wellicht updaten naar een meer recente versie van Nero.\r\nHelpt dit niet:\r\nMisschien moet je eens naar de DMA kijken. \r\nDMA staat misschien uit voor je schijf (kan zowel voor de harde schijf als voor de dvd lezer/brander). Waarschijnlijk loopt je schrijfbuffer daardoor leeg en mislukt het brandproces.\r\n\r\n**************************************************************************************\r\n Direct Memory Access (DMA) ((FF Googlen))\r\n\r\nDirect Memory Access (DMA) zorgt ervoor dat gegevens rechtstreeks van het geheugen naar de harde schijf kunnen worden geschreven en gelezen. Hierdoor wordt de processor ontlast.\r\n\r\nOm DMA te activeren moet u dit zowel in het besturingssysteem doen als op de harde schijf zelf. Wat betreft de harde schijf kan dit via de BIOS zijn, via een programma van de fabricant of met behulp van een jumper. Hiervoor raadpleegt u best de handleiding van uw harde schijf.\r\n\r\nIn het besturingssysteem moet u het Configuratiescherm openen en de volgende stappen uit te voeren om de DMA/PIO-instellingen voor de controller te configureren:\r\n\r\n 1. Dubbelklik op Systeembeheer en klik op Computerbeheer.\r\n 2. Klik op Systeemwerkset en klik op Apparaatbeheer.\r\n 3. Vouw IDE ATA/ATAPI-controllers uit.\r\n 4. Klik op de controller waarvoor u de DMA/PIO-instellingen wilt configureren.\r\n 5. Klik op het tabblad Geavanceerde instellingen.\r\n 6. Klik in het vak Overdrachtsmodus op Alleen PIO of op DMA indien beschikbaar.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;286694]heb je boven in het compilatie venster wel de goede brander staan ?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIk weet niet wat je hier precies mee bedoeld, of ik de goede brander heb geselecteerd om te branden?? Jazeker, dat snap ik ook nog wel......\r\n\r\nToch bedankt voor reactie....\r\n\r\n\r\n@ Tonchance:\r\n\r\nIk heb es gekeken naar die DMA instellingen, maar die staan aan. Maar de brander en harde schijf waar ik vanaf brand zijn allebei extern en via USB 2.0. Ik weet niet of dat relevant is, maar ik vermeld het er maar effe bij. Ik weet niet of ze in de BIOS aan staan, dat zal ik nog effe controleren. Ik neem aan dat dat wel goed zit, want voorheen heb ik nooit problemen gehad. Het is eigenlijk een beetje begonnen toen ik Firmware van Liggy en Dee erop heb gezet....welke weet ik niet meer, maar nu heb ik weer orginele software erop staan.....dus ik vermoed dat ik het daar ergens moet zoeken.....
Link naar reactie
Je moet niet vergeten om je computer schoon te houden. \r\nik bedoel hiermee PC onderhoud te plegen. Defragmenteren, schijven scannen op tijd, Ad-aware, disc-cleaner, registry-cleaner, pest control, cc-cleaner, software disckeeper enz. om maar enige programma\'s te noemen ik weet niet precies wat je wilt gebruiken.\r\nHet mooiste is zo veel mogelijk automatisch te zetten, heb je er bijna geen omkijken naar.\r\nAlles wat op de achtergrond draait en spioneert heeft invloed op je prestaties.\r\n\r\n:D :D Het motto is: Een schone computer is een snelle en betrouwbare computer :D :D \r\n\r\nKeep the bugs outside.
Link naar reactie
[QUOTE] Het mooiste is zo veel mogelijk automatisch te zetten, heb je er bijna geen omkijken naar.\nAlles wat op de achtergrond draait en spioneert heeft invloed op je prestaties.[/QUOTE]\n\nHierin zie ik een tegenstrijdigheid... \"Het mooiste is zo veel mogelijk automatisch te zetten\" en \" Alles wat op de achtergrond draait heeft invloed op je prestaties\".....\n\nIk geef dus de voorkeur aan zelf bepalen wanneer je iets doet.
Link naar reactie
[QUOTE=Tonchance;286919]Je moet niet vergeten om je computer schoon te houden. \r\nik bedoel hiermee PC onderhoud te plegen. Defragmenteren, schijven scannen op tijd, Ad-aware, disc-cleaner, registry-cleaner, pest control, cc-cleaner, software disckeeper enz. om maar enige programma\'s te noemen ik weet niet precies wat je wilt gebruiken.\r\nHet mooiste is zo veel mogelijk automatisch te zetten, heb je er bijna geen omkijken naar.\r\nAlles wat op de achtergrond draait en spioneert heeft invloed op je prestaties.\r\n\r\n:D :D Het motto is: Een schone computer is een snelle en betrouwbare computer :D :D \r\n\r\nKeep the bugs outside.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIs formatteren ook een optie.......schoner krijg je \'m niet volgens mij.....toch?? Dat had ik dus gedaan vorige week. En inderdaad, ik gebruik verschillende spyware programma\'s regelmatig. Met dat argument ben ik het volkomen mee eens......
Link naar reactie
[QUOTE=prutser 1st;286450]Ik krijg telkens de foutmelding \'kon einde van disc-at-once niet uitvoeren\' na het branden.[/QUOTE]Als je pc minder belast wordt tijdens het branden, en je probleem is nog niet opgelost, \r\ndan kan dit ook met de schijfjes te maken hebben. \r\nGebruik je sinds kort een andere merk schijfjes ?\r\nWelke gebruik je ?[QUOTE=prutser 1st;286450]Het is eigenlijk een beetje begonnen toen ik Firmware van Liggy en Dee erop heb gezet....welke weet ik niet meer, maar nu heb ik weer orginele software erop staan.....dus ik vermoed dat ik het daar ergens moet zoeken.....[/QUOTE]Kijk of de brander verwijderen (via apparaatbeheer), de pc herstarten en dan de legitieme drivers herinstalleren,\r\nhet brandproces beter afrond.\r\n\r\nVolgens mij kun je met een ander merk schijfjes betere resultaten halen.\r\nCheck it out.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Ik gebruik Platinum (lekker goedkoop), maar die heb ik altijd al gehad en ze deden het prima.\r\nHet apparaat eruit gooien heb ik gedaan, maar helpt ook niet. Ik hoef er geen drivers in te gooien, want hij ziet \'m vanzelf al (USB). Maar de firmware is nu weer orgineel.\r\n\r\nMaar op lage snelheid gaat ie nu goed, dus dan ga ik het mezelf niet meer moeilijker maken. Ik blijf wel branden op lage snelheid........werkt ook.....\r\n\r\nEn trouwens nog zoiets. De brander NEC 3520 zou dvd + en - aan moeten kunnen, maar dat kan ie dus niet, dvd- brand ie gewoon niet....... stom he?????
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...