Ga naar inhoud

Double layer 8.5GB dvd data (dvd maken)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb hier dus een heel irritant probleem mee. Ik heb hier een dvd brander die in staat is data dvd\'s te maken op double layer disks. De disks zijn van phillips dvd+r 2.4x certified speed. Niet dat het er toe doet maar misschien nuttige info dus dat heb je dan maar alvast.\n\nHet probleem is. Als ik dan 1/10 DVD\'s uitpak en in me drive doe. dan ga ik met nero vision 4 een data dvd maken. bestanden slepen en branden maar. alleen heel vaak zegt ie dan dat het brandprocess mislukt is. Ik heb net bijvoorbeeld 4x hetzelfde erop probeerde te branden maar elke keer als me process balkje helemaal vol is staat er dat het brandprocess mislukt is. Dit geldt dan ook voor de rest van de data die ik erop probeer te branden. Alleen als ik nu weer een double layertje uit dezelfde doos pak van hetzelfde merk met precies dezelfde specificaties als de vorige disk incl net zo schoon en vlekeloos als de andere disks. \n\nIn deze 2de poging lukt het ineens wel. Ik had er dus bijvoorbeeld 5.3GB data opgestopt. ter controlering of dit gewoon een kweste van geluk was gooide ik er nog een keer 2GB bij. Ook dit met succes.\n\nIk ben dus zoals je het mag noemen een klein onderzoek ondergaan. met 10 dvd\'s uit me doosje als steekproef. het blijkt dat bij een aantal van deze dvd\'s het wel mogelijk is om data op te branden en op de rest niet.\n\nOm De volgende simpele vragen van mede forum members te voorkomen. Ik heb al gekeken of er data op stond. Dit is niet het geval. Het kan ook moeilijk want ze waren nieuw. Nog in plastic omwikkeld. En ik neem aan dat phillips niet express andere dvds erin stopt dan op de verpakking staat. Om nog een keer in herhaling te vallen. het zijn double layers 8.5GB van phillips. gekocht bij dixons. DVD+R. En sommige dvds in de verpakking hebben niet de mogelijkheid data op te slaan. Heel erg vaag dus. Ik kan me plotseling hier geen oplossing of redenering aan vast leggen behalve dat het gewoon harstikke irritant is. Mocht iemand hier wel van weten zeg het ff want ik wens hier wat duidelijkheid over te hebben want dit pik ik natuurlijk niet.\n\nEDIT: Dit probleem heb ik overigens niet met single layer dvd\'s van 4.5GB. Deze kunnen altijd data met succes opslaan.
Link naar reactie
Kijk eens in de documentatie van je brander (misschien op internet), als het goed is vind je een lijst met geadviseerde schijven.\r\nIk had exact hetzelfde probleem, is bij mij opgelost door een ander merk te gebruiken.\r\nIk gebruikte ook Philips maar werkte dus absoluut niet. \r\nNiets ten kwade van Philips, er zullen zat branders zijn die wel met deze schijven overweg kunnen.\r\nEens proberen kan geen kwaad.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Ik heb zelf natuurlijk ook benen. Maar misschien weet je het volgende. Waar welke andere double layer dvd merken heeft de dixons nog meer. Als ik daar binnen stap dan zie ik altijd phillips double layers staan. Ze zullen er ongetwijfeld ook van andere merken hebben maar mocht je dit weten toevallig dan weet ik dat ik alvast me geld kan meenemen. Zo niet ik ken verder geen andere winkels die double layers verkoopt. Dus mocht dixons alleen phillips merken hebben een andere winkel zou mooi zijn.\n\nEDIT: Maar voor we zover zijn zal ik eerst eens in die documentatie kijken. Mocht me brander wel daarin staan dan wordt het uiteraard wat lastiger:P\n\nDocumentatie ben ik trouwens kwijt. Staat het misschien ergens op internet.
Link naar reactie
[QUOTE=lol876;285532]Ik heb zelf natuurlijk ook benen. Maar misschien weet je het volgende. Waar welke andere double layer dvd merken heeft de dixons nog meer. Als ik daar binnen stap dan zie ik altijd phillips double layers staan. Ze zullen er ongetwijfeld ook van andere merken hebben maar mocht je dit weten toevallig dan weet ik dat ik alvast me geld kan meenemen. Zo niet ik ken verder geen andere winkels die double layers verkoopt. Dus mocht dixons alleen phillips merken hebben een andere winkel zou mooi zijn.\r\n\r\nEDIT: Maar voor we zover zijn zal ik eerst eens in die documentatie kijken. Mocht me brander wel daarin staan dan wordt het uiteraard wat lastiger:P\r\n\r\nDocumentatie ben ik trouwens kwijt. Staat het misschien ergens op internet.[/QUOTE]\r\n\r\nLol, maar 1 winkel in het durp ?? :D :D \r\n\r\nAls je op de site van je merk brander kijkt vind je vast wel informatie.\r\nHetzelfde geldt natuurlijk ook voor de schijfjes, ff Googlen en je weet zo waar je terecht kunt.\r\n\r\n:cool:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...