Ga naar inhoud

Server maken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nIk ben bezig om een bedrijfje op te starten, hierbij behoort dus zelfbouw computers.\r\nMijn bedoeling en wens is namelijk om een server te maken die ervoor zorgt dat ik een zelfbouw aansluit en via de server dus windows en andere software kan installeren.\r\nIk heb een server gebouwd en daarop windows server 2003 geinstalleerd.\r\nWat moet ik nu doen of maken zodat ik een nieuwe computer met daarin lege schijven via mijn server kan installeren.\r\nIs er iemand die mijn hierover informatie en uitleg kan geven.\r\n\r\nMet vriendelijke groet, Johan
Link naar reactie
je zal een soort van Ghost server moeten opzetten of gaan werken met een sysprep.\r\nIn beide gevallen heb je nagenoeg wel dezelfde hardware nodig. (de nieuwe pc`s die je verkoopt omdat anders de sysprep of ghost niet volledig is).\r\nVergeet niet dat je met het serienummer zit of je moet gebruik gaan maken met je bedrijf van een Volume Licence Key\r\nIn alle andere gevallen kan je met NLITE een unattended standard installatie cd maken.
Link naar reactie
Eh, om heel eerlijk te zijn: als je dit hier moet vragen, dan moet je dat niet in je bedrijfsvoering hebben. Dit soort dingen vereist een computerkenner, en die beantwoorden vragen, die stellen ze niet :mrgreen:\r\n\r\nVerder moet je aan officiele licenties denken, en mag je geen volume license keys installeren. Of het is een ali illegali bedrijfje? Niet onaardig bedoeld, maar je geeft geen enkele informatie waarom je dit wilt kunnen.\r\n\r\nBottomline: als je dit zakelijk wilt doen, dan loont het om zelf een cursus te gaan volgen, of je erg in de materie (manual, websites etc) te verdiepen.\r\n\r\nTip: [url]http://www.petri.co.il/tips_and_tricks.htm[/url]
Link naar reactie
Ben het helemaal eens met AVV.\r\nAls je al een computerbedrijf wilt starten moet je in elk geval al weten hoe je een pc via het netwerk kunt installeren. Verder is Ghost geen optie voor de kleine computerbouwer, omdat elke computer echt helemaal gelijk moet zijn aan de pc waar het Ghostimage van is getrokken, anders start XP niet eens op. ( Zelfs enkele Biosinstellingen moeten identiek zijn.) Daarnaast komt dan inderdaad nog het licentieverhaal. \r\nEn om het geheel nog wat meer diepgang te geven: Heb jij de laatste tijd nog wel eens naar de prijzen van pc\'s gekeken? Tenzij dat je leveranciers Jattex en Helex heten of dat je goede connecties hebt met het vrachtbedrijf DVL ( De Verloren Lading), is er geen droog brood meer te verdienen aan het zelf bouwen van pc\'s voor de handel. Als je daar dan ook nog bij telt dat je nog support op je pc\'s moet gaan doen, (garantieafhandeling etc.) dan begrijp je misschien wel dat het echt niet meer rendabel is om nu nog een computerbedrijf te beginnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...