Ga naar inhoud

herschrijfbare schijf wissen


Aanbevolen berichten

Volledig wissen duurt net zo lang als een hele schijf branden ,en hij is dan ook echt leeg.\nSnel wissen gaat dus erg snel ,en alleen de inhouds opgave wordt als het ware gewist ,,de schijf wordt vrij gegeven.\nHoe je de gegevens weer terug kunt halen weet ik niet ,er is kans dat he met je brand prg kunt zien wat er nog opstaat ,want wil je op een snel gewiste schijf weer gaan branden ,dan komt nero vaak met de mededeling dat de schijf niet geheel leeg is ,en dat als je door gaat alle oude informatie weg is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Er is in principe geen verschil dan zoals al is gezegd dat bij snel wissen alleen de FAT (= de inhoudsopgave van de cd) wordt gewist en dat gaat in ongeveer 1 minuutje. Bij volledig wissen wordt de gehele schijf leeg gemaakt en de snelheid waarmee dat gebeurt is afhankelijk van je systeem en bander.\r\nIk heb geen ervaring met het eventueel terughalen van gegevens van een cd die \'snel\' gewist is. Maar bij een niet meer te lezen gewone cd heb ik met isobuster ook geprobeerd gegevens terug te halen, doch is uiteindelijk niet gelukt.
Link naar reactie
[quote=Henk Klapper;288577]Er is in principe geen verschil dan zoals al is gezegd dat bij snel wissen alleen de FAT (= de inhoudsopgave van de cd) wordt gewist en dat gaat in ongeveer 1 minuutje. Bij volledig wissen wordt de gehele schijf leeg gemaakt en de snelheid waarmee dat gebeurt is afhankelijk van je systeem en bander.\nIk heb geen ervaring met het eventueel terughalen van gegevens van een cd die \'snel\' gewist is. Maar bij een niet meer te lezen gewone cd heb ik met isobuster ook geprobeerd gegevens terug te halen, doch is uiteindelijk niet gelukt.[/quote]\n\nMet als enig verschil dat een CD/DVD geen FAT gebruikt, maar het idee is hetzelfde...\n\nIk moet trouwens wel zeggen dat ik de kwaliteit van muziek die ik op een CD-RW had gezet, wel minder vond als de CD van tevoren snel gewist was. Er zaten toch hier en daar wat hoorbare foutjes in.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...